"הכול מתחיל ונגמר ביכולת הארגון לספק ללקוחותיו את השירות באופן אג'ילי"

דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט בישראל, קפריסין ויוון, מספר בראיון עימו על התחזקות הסטנדרט הפתוח בארגונים, על טרנספורמציה דיגיטלית מלאה שמציעה החברה ועל מרכז המצוינות החדש שתפתח בנובמבר

07/07/2016 08:30
דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט בישראל, קפריסין ויוון

"ארגונים ועסקים ממוקדים כיום ביישומים ולא בתשתיות. כמי שכל עולמה הוא הקוד הפתוח, רד-האט (Red Hat) מציעה לארגונים את התשובה האולטימטיבית למגמה זו בעולם ה-IT", אומר דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט בישראל, קפריסין ויוון.

טולדנו התראיין לרגל הוועידה השנתית של החברה שנערכה בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו. "במודל הפיתוח סגור משתחררת גרסה, ואם היא אינה מתאימה הפתרון חוזר לפיתוח; המחזורים הללו – שמכונים Waterfalls – אינם קיימים בעולם הקוד הפתוח; המקור הפתוח במהותו הוא אג'ילי ומתאים עצמו באופן דינאמי שוטף לצרכים בשטח", אמר.

לדבריו, "עולם ה-IT נמצא בתהליך של טרנספורמציה, והספקים וגם הלקוחות נכנסים חזק יותר לעולם הקוד הפתוח. מיקרוסופט (Microsoft) אף היא נכנסה לזה בלית ברירה; בסופו של דבר היא הבינה שכדי לייצר תוכנה שמסוגלת לספק לשוק את יכולת הזריזות הנדרשת, חובה לפנות למסלול הפתוח".

שותפות לכל חברה

"בעוד ספקים אחרים מגששים דרכם לראשונה בעולם הקוד הפתוח", אמר, "רד-האט מבוססת היטב בתחום, עם אחיזת Linux עולמית של 70%, ו-90% בישראל".

אך הלקוחות מצפים כיום להרבה יותר ממערכת הפעלה.
"רד-האט מציעה ללקוחות כיום טרנספורמציה דיגיטלית מלאה. כבר שנים שהחברה היא הרבה יותר מ-Linux. היא מציעה שותפות לכל חברה שמחפשת לבצע מודרניזציה של תשתית ויישומים קיימים, ואף פיתוח של יישומים חדשים באופן שמתאים לדרישות הטכנולוגיות העדכניות של השוק, דהיינו קונטיינרים, שירותי מיקרו ומוכנות לענן".

טולדנו הסביר כי "היישומים החדשים נבנים בעולם הפתוח על אותה תשתית שמאפשרת ביצוע מודרניזציה גם של יישומים קיימים; אצלנו התשתית הזו נקראת OpenShift. למעשה, אחת ההכרזות המרכזיות בכנס השנתי, היא גרסה חדשה של פלטפורמה זו, שמציעה פיתוח והפצה של יישומים מבוסס קונטיינרים".

"Linux היתה המהפכה הראשונה שעשתה רד-האט בשוק האנטרפרייז. היא הפכה את ה-Linux למערכת הפעלה ארגונית, וכך את החומרה ל-Utility, ואת ה-Appliance ללא רלוונטי, ושינתה לתמיד את שוק החומרה. המהפכה השנייה החלה זה מכבר עם הצגת OpenStack ו-OpenShift, ככלי ה-IaaS וה-PaaSשלנו. אלה נותנים בידי מנהלי ה-IT  יכולות חזקות לפיתוח ותחזוק יישומים מודרניים מבוססי קונטיינרים בסביבה מעוננת, תוך שליטה מלאה לאורכו של התהליך".

אין מניע לגרור לקוחות

לדברי טולדנו, "ישנן חברות רבות שמתיימרות לעשות זאת, אבל רד-האט מאפשרת להשאיר את השליטה בתהליך אצל המנמ"ר. הבדל חשוב נוסף בינינו למתחרים הוא שלרד-האט אין ענן ציבורי משלה, כך שאין לנו מניע לגרור לקוחות ולנעול אותם בענן ייחודי, ראה מקרה גוגל (Google) ומיקרוסופט".

"לעומת ספקים רבים אחרים, אנו שחקן טהור בעולם ה-IaaS וה-PaaS. אנו מאפשרים ליצור ענן פנימי אבל יודעים גם להתחבר לענן ציבורי; החברה מאפשרת פיתוח יישום אג'ילי, אבל גם היברידי. בעידן ה-Shadow IT, כשיישומים מפותחים באופן עצמאי על גבי פלטפורמות מקבילות, הכלים שלנו מאפשרים שליטה וניהול טובים יותר על המתרחש במערך ה-IT  בארגון".

טולדנו נכנס לתפקידו לפני שלוש שנים. עם עלייתו לארץ מצרפת לפני 12 שנה הוא התמנה למנהל שותפים עסקיים בסאן (SUN) ישראל, עד לרכישת החברה על ידי אורקל (Oracle), שם שימש כמנהל מכירות חומרה.

לדבריו, כשנכנס לתפקיד ברד-האט היה לגמרי לבדו במשרד, כיוון שתחום המכירות נוהל עד לשלב זה על ידי מטריקס, שממשיכה עתה להיות המפיץ של רד-האט בישראל. אט אט גייס טולדנו אנשי מכירות נוספים וכיום מונה גוף המכירות בישראל 10 אנשים, תוך המשך קליטה של עובדים נוספים – הן לגוף המכירות, והן למרכז הפיתוח, שמונה כיום 170 מפתחים.

איך מקבל השוק הישראלי את החידושים בעולם הקוד הפתוח?
"רד-האט נמצאת ביישומי הליבה של מרבית מהארגונים הגדולים. פתרונות JBoss Middleware ומוצרים נלווים כמו BPM Suite, ופתרון האינטגרציה JBoss Fuse , עובדים בהצלחה זה מכבר אצל עשרות לקוחות ישראליים. אומנם האימוץ בארץ של פלטפורמות ענן פנימי מבוססות OpenStack עדיין איטי, אך היישומים הולכים ומתעצמים, וכל החברות הגדולות שבוחנות מעבר לפלטפורמה כשירות – כמו הצבא למשל – מגלות עניין בפתרונות של רד-האט".

בנוסף, אמר טולדנו, כי "השוק הישראלי נהנה מיתרונות רבים בעבודה עם החברה, בזכות מרכז הפיתוח שלנו שפועל ברעננה, ומגע קרוב עם המו"פ שלנו. עניין שבשגרה הוא שלקוחות מדברים איתנו על יכולת מסוימת של המוצר, ואנו מצדינו משתפים את הלקוחות בחשיבה על פיתוחים עתידיים שלנו. לעיתים קורה שהלקוח עצמו מציע לתרום לקהילת הקוד הפתוח חתיכת קוד שמעניינת אותו, וכבר קרה לא אחת שרד-האט אימצה ושילבה זאת במוצריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים