״הקוד הפתוח הוא הסטנדרט המוביל; המהפכה מתרחשת לנגד עינינו״

״ארגונים נוכחים שזוהי הדרך היחידה לחדשנות, וזו נקודת התחלה לקראת עתיד מזהיר״, אמר פול קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות ברד-האט ● לדבריו, "ארגונים שלא יאמצו אותו יישארו מאחור"

05/07/2016 13:06
פול קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות ברד-האט. צילום: יח"צ

״בכל שנותיי הרבות בתעשייה לא חזיתי בהתלכדות כה משמעותית של אופרציות, אפליקציות, פיתוח, אנשים וטכנולוגיה. התלכדות זאת מניעה ארכיטקטורות לכיוון שירותי מיקרו ופלטפורמות לכיוון ענן. כל זה מתרחש לנגד עינינו ועל גבי יסודות אלה נבנה הדור הבא של ה-IT״, כך אמר פול קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות ברד-האט (RedHat).

קורמייר דיבר ביום השני של Red Hat Summit, שמתקיימת השבוע בסן פרנסיסקו. הוא הדגיש בהרצאתו כי ההתלכדות המתרחשת בין ארכיטקטורות, תהליכים ופלטפורמות היא שמניעה את התעשייה לשלב הבא שלה. ״הארכיטקטורה מהדור הבא תתבסס על שירותי מיקרו, תהליכי הדור הבא יהיו Devops ופלטפורמות הדור הבא יהיו בענן היברידי פתוח. הכול עובד, זז, משתנה ומתחדש באופן מלוכד״, אמר.

לדבריו, שלב חשוב זה כלל לא היה קורה לולא הכוח העצום של הקוד הפתוח. הוא ציין כי ״הקוד הפתוח הפך לסטדנרט מקובל. בעבר נדרשנו לשכנע את הלקוחות שקוד פתוח זה הדבר האמיתי ושהוא מוכן ובטוח לשימוש ארגוני, וכיום מונה קהילת הפיתוח שלו יותר מ-10 מיליון משתתפים״. קורמייר ציטט נתוני סקר שבוצע באחרונה, שלפיו 65% מהחברות לא רק שעושות שימוש בקוד פתוח, אלא אף משתתפות בפרויקטים במודל זה. הוא הזהיר כי ״מודל הקוד הפתוח הוא היחיד שמאפשר חדשנות בקצב מהיר דיו והמשך יתרון תחרותי עבור חברות. אלה שלא יאמצו את המודל הפתוח עתידות להישאר מאחור״.

״יותר ויותר ארגונים נוכחים שקוד פתוח הוא הדרך היחידה לחדשנות ולכן זו נקודת התחלה עבורנו, לקראת עתיד מזהיר״, אמר קורמייר וציין סקר נוסף שמצא שבשש השנים האחרונות, השימוש בו הכפיל את עצמו.

התרבות – נדבך מרכזי בקוד הפתוח

מעבר לטכנולוגיה הדגיש קורמייר את התרבות הארגונית כנדבך מרכזי בקוד הפתוח: ״הלקוחות, השותפים ואפילו המתחרים שלנו נדרשים לאמץ את התרבות הפתוחה. הנושאים תחומים בתעשייה, כמו תשתית ופיתוח אפליקציות, מונעים בלעדית על ידי קוד פתוח ו-Linux, וזה לא יכול היה לקרות לולא התרבות הפתוחה״.

עוד הוא אמר כי השילוב של קוד פתוח ותרבות הוא שמאפשר להתמודד בהצלחה עם אתגרים בתחום התשתית, בנושאים כמו ענן, Big Data, האינטרנט של הדברים ושירותי מיקרו. ״התשתית עברה שינוי עצום מחומרה לענן פתוח היברידי. הרשת, שהתבססה בעיקר על תוכנה, הופכת עתה ל-SDN ותחום האחסון משתנה מחומרה ל-SDS. הענן לא היה קורה כלל לולא הקוד הפתוח וה-Linux", ציין.

״מדובר בבעיות מורכבות וגדולות מדי לפתרון עבור חברה אחת״, אמר קורמייר. ״תרבות פתוחה צריכה לכלול את כל הארגון, כמו גם שיתוף פעולה בין אנשים וארגונים, תוך שינוי בתשתית וביישומים – והכול במקביל. האחד ללא האחרים יניע את הארגון רק חלק מהדרך אל עבר המטרה".

השינוי מהיבטי הארכיטקטורה, התהליכים והפלטפורמות

קורמייר תיאר את מגמת השינוי שעובר עתה ה-IT מהיבטי הארכיטקטורה, התהליכים והפלטפורמות. לדבריו, שלושת מרכיבים אלה משתנים באופן סימולטני – בתשתית וביישומים. ״מבחינת התשתית, Footprints בודדים הופכים לקומפוזיציה מורכבת של ענן פיזי, וירטואלי, פרטי וציבורי. הארכיטקטורות של הרשת והאחסון אף הן משתנות ונדרשות להיות נגישות בכל מקום, כדי לתמוך במגוון ובביזור של הארכיטקטורה״, ציין. לדבריו, השינויים בתשתית הם כה דרסטיים, כך שכלי הניהול צריכים אף הם להשתנות, שכן אחרת סט התשתיות ינוהל ביעילות.

גם בהיבט של פיתוח היישומים, ציין קורמייר, שיעור החדשנות גבוה ומאתגר, כאשר המגמה היא הפיכת יישומים לארכיטקטורה של מיקרו-שירותים. ״יישומים המורכבים ממיקרו-שירותים יכולים להביא כוח רב לביזנס, תוך צמצום משמעותי של התקורה. ניתן להגביר שימושיות שלהם, תוך ניצול מלא של התשתית המיטבית שפועלת מתחתם״, אמר והזכיר כי לא הטכנולוגיה אלא צרכי העסק הם שדוחפים את החדשנות ביישומים: ״בסופו של דבר, אנחנו מפתחים טכנולוגיה כדי להניע את העסק מהר יותר״, לדבריו.

לגבי פיתוח תוכנה, אמר קורמייר, נדרשת רמת אג׳יליות גבוהה יותר בכדי להתאים לצרכי היישומים וקצב הצמיחה המהיר של העסק. ״העסקים מתמודדים עם תחרות כה גבוהה, כך שהתהליכים חייבים להיות זריזים כדי לתמוך בשינויים המהירים שנדרשים ביישומים אלה, כדי שהם בתורם יתמכו בעסק", הוסיף. "מפתחים חייבים להיות יותר תגובתיים לשינוי התמידי הזה. אסור לשים את התשתית ואת היישומים בבונקר מחשש שאם ניגע במשהו הכול יתמוטט״.

לדבריו, טכנולוגיית היישומים חייבת להיות משולבת עם התשתית כדי ליצור פלטפורמת פיתוח יישומים ללא תפרים ובה בעת קלה לשימוש, ניהול ופרישה בענן.

קורמייר חתם את הרצאתו במליאה באמרו שללא פלטפורמה חדשנית ופתוחה, תהליכים וארכיטקטורות לא יוכלו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולא יכילו את מידת הגמישות הנדרשת בעידן הנוכחי. ״הדברים זזים כל כך מהר שאנחנו לא יודעים לחזות איזו מגמה טכנולוגית תצמח בעוד שלוש שנים מהיום״, סיים.

טכנולוגיות חדשות

במהלך ימי הכנס הכריזה רד-האט על מספר טכנולוגיות חדשות, בהן Cloudforms 4.1 – הגרסה החדשה של פלטפורמת ניהול הענן ההיברידי, שתומכת עתה בשלושת העננים הציבוריים הגדולים בעולם – של גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon). לפלטפורמה יכולות ניהול מורחבות, תוך קישוריות מוגדרת תוכנה, והיא מספקת ניהול מאוחד יותר עבור דטה סנטרים מוגדרי תוכנה.

החברה הכריזה אף על Insights – פלטפורמת ניתוח SaaS (תוכנה כשירות), שכוללת קונטיינר לניתוח עומסי עבודה ויכולות Openstack מעודכנות. עוד הכריזה החברה על פרוטפוליו קונטיינרי Linux שבנוי במלואו על גבי פלטפורמת ה-Linux הארגונית, על יכולות סריקה חדשות של הקונטיינר, שמתאפשרות באמצעות RedHat enterprise linux atomic host ועל Gluster storage, שמאפשר אחסון מובנה עבור קונטיינרים אלה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים