"ארגונים שלא יבינו את הערך של המידע ימצאו את עצמם מאחור"

"רבים מהארגונים מבינים את החשיבות של ניתוח המידע; החוכמה היא איך לעשות זאת נכון ולהגיב במהירות, וזה היתרון של הענן", אמרה דנה סהר, מנהלת תחום ה-BI באגף הייעוץ והפרויקטים של אורקל ישראל

דנה סהר, מנהלת תחום ה-BI באגף הייעוץ והפרויקטים של אורקל ישראל

"מידע הוא בעל ערך רב לארגונים ורבים מהם מבינים את החשיבות של ניתוחו, מאחר שהוא מספק להם תמונת מצב על מה שקורה. ארגונים שלא יבינו זאת ימצאו את עצמם מאחור. החוכמה היא לנתח נכון את המידע ולהגיב לכך – ובמהירות. זה היתרון של הענן", כך אמרה דנה סהר, מנהלת תחום ה-BI באגף הייעוץ והפרויקטים של אורקל (Oracle) ישראל.

סהר דיברה במפגש של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (א') ב-yes Planet בראשון לציון.

לדבריה, "ה-IT נמצא בתהליך של שינוי ועל ארגונים להבין שהם צריכים להוביל – או שיובלו".

"אני מתעסקת ב-BI שנים רבות", אמרה. "פעם, כשהייתי אומרת שאני עושה BI – הסתכלו עליי כאילו נפלתי מהשמים. אמרתי לבנות שלי שאני עומדת להרצות על ענן – והן הבינו, כי הן משתמשות בסנאפצ'ט (Snapchat) ובווטסאפ (WhatsApp). הצעירים של היום מבינים עד כמה הענן הוא חלק מעולמנו".

בדבריה ציינה סהר כי יש הבדל בין דורי בכל הנוגע לשיטות שבהן מעדיפים אנשי ה-IT להשתמש לניתוח מידע: "יש את השיטה הקלאסית, שארגונים יישארו איתה. קיימים אנשים שכשזה מגיע לתפיסה, לא רוצים שיזיזו להם את הגבינה. זה דור שרגיל לעשות ככה והוא לא הולך לאף מקום. צריך לאזן בין האנשים האלה לאנשים שצריכים פתרון מהיר, שלא יכולים לחכות שאנשי ה-IT ינתחו את התהליך והם יקבלו את התוצאות אחרי שלושה חודשים במקרה הטוב. יש בארגונים אנשים לא מעטים שיכולים לקבל את הבסיס איך מנתחים מידע ומשם לפעול לבד".

"כמות המידע שבענן הולכת וגדלה", הוסיפה. "התחום ימשיך ויצמח אבל בשנים הקרובות יהיה שילוב – בפרויקטים שצריכים מענה דינמי ומהיר ישתמשו בענן ועובדים שרגילים למערכות On Premise ישתמשו בהן".

"כיום לוקחים מידע לא רק מהתוכנות המסורתיות כי אם גם מפייסבוק (Facebook) ומווטסאפ", אמרה סהר. "לא כולם יודעים מה לעשות עם המידע, אבל יש בארגונים נכונות גדולה להבין אותו".

בהמשך הציגה סהר את כלי אורקל למחשוב ענן. היא ציינה ש-"אורקל פונה כיום גם לחברות שהן לא IT – מבתי מלון ועד חברות יאכטות ומשרדי עורכי דין. קהל היעד שלנו הוא לא רק אנשי המחשוב אלא גם אנשי הביזנס".

עוד היא אמרה שהחברה נותנת מענה הן לאלה שרוצים לאחסן את המידע שלהם בענן והן לאלה שמעדיפים לעשות זאת במערכות הארגוניות, להישאר ב-BI הקלאסי. לדבריה, "הפתרונות שלנו מאפשרים להעביר טבלאות וברגע שהוגדרו הקשרים אפשר ליצור דו"ח. כמו כן, לוקחים שדות שונים ויוצרים על בסיסם את התצוגות בתוך הדשבורד". עוד ניתן באמצעות הפתרונות "לנתח את המידע ולראות למה בתקופה מסוימת הייתה עלייה בפעילות הארגון ובתקופה אחרת ירידה. כמו כן, איש ה-IT יכול לגשת לשכבה סמנטית או להוסיף כל טבלה שהוא רוצה. ביכולתו אף לסמן חלק מהשדות ולנתח את המידע הרלוונטי".

סהר ציטטה תוצאות מחקר של MIT לפיהן ארגונים שמאמצים את פתרון Data-Driven Decisions הוכיחו ביצועים טובים יותר מכאלה שאינם עושים זאת.

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור

לסיכום אמרה סהר כי "כשהתחלתי להתעסק בענן, מעט חברות רצו לעבור אליו. כיום אנחנו לגמרי שם".

"ארגונים שייאבדו אחיזה בממשק עם הלקוח לא יוכלו להצטיין"

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro ומנחה המפגש, הקדיש חלק מדבריו לחוויית הלקוח ואמר כי "בלי הבנה עמוקה שלו אי אפשר לצאת לשוק התחרותי. החברות שישרדו הן אלה שמצליחות לנהל את הלקוח – חברות כמו אובר (Uber) שלא מחזיקה מוניות ו-Airbnb שלא מחזיקה דירות או חדרי מלון. מי שייאבד אחיזה בממשק עם הלקוח לא יוכל להיות מצטיין. ארגון שלא ינהל חוויית לקוח יישאר עם שולי רווח מאוד קטנים".

הוא ציין ממצאי סקר בו נשאלו לקוחות ועובדי ארגונים מה מפריע ללקוחות ונתגלה שהתשובות היו שונות לגמרי. "שאלו את העובדים מה מפריע ללקוחות ויצא, בענק, שמדובר במחיר המוצר. לעומת זאת, כששאלו את הלקוחות – רק 2% מהם ציינו את המחיר. זאת, משום שעובדי הארגון רואים בעיקר את המוצר שלהם ואת יכולתם להתעסק עם לקוחות, ואילו ללקוחות יש תמונה הרבה יותר רחבה".

רסקין דיבר על מגמת האינטרנט של הדברים ואמר כי "אחת המשמעויות של מגמה זו היא שרוב המידע הולך להיות מחוץ לארגון, ואלה מהם שלא יפנימו זאת לא מבינים איך תיראה הארכיטקטורה הטבעית שלהם".

ככלל, הוא כלל לא בטוח שארגונים יכולים כיום לשרטט מפת דרכים "מציאותית", מפני שמדובר בדבר "כאוטי מאוד". הסיבה לכך היא ש-"הדבר העיקרי הוא לדעת להשתנות מהר מאוד ובתוך זה, האנליטיקה עושה קסמים. היכולת של ארגון להשתנות הופכת להיות הדבר המרכזי שלומדים וזה משנה את הדרך שבה הארגון חושב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים