שריג צור, ווי אנקור: "הענן הוא גלגל ההצלה בהישרדות המנמ"רים"

לדברי צור, מנכ''ל החברה, "השוק נמצא בשינוי מעמיק; כל התפיסות המסורתיות בעולם ה-IT משתנות אף הן - כולם נדרשים לצאת מאזור הנוחות שלהם, אליו הם התרגלו יותר מדי שנים"

שריג צור, מנכ''ל ווי אנקור. צילום: ניב קנטור

"המנמ"רים מוצאים עצמם מתמודדים מול שלל אתגרים, במקביל ובו זמנית. המענה לכך הוא הליכה לענן בן כלאיים (היברידי), הן לטובת צמצום עלויות והן לטובת התמקדות בליבה העסקית של הארגון", כך אמר שריג צור, מנכ"ל ווי אנקור מקבוצת חילן.

צור דיבר בכנס שערכה החברה היום (ד') במלון רימונים בעכו. לדבריו, "השוק נמצא בשינוי מעמיק. כל התפיסות המסורתיות בעולם ה-IT משתנות אף הן: המודל העסקי בארגון, פעילות האינטגרטור, וכמובן – זו של המנמ"ר. כולם נדרשים לצאת מאזור הנוחות שלהם, לו הם התרגלו יותר מדי שנים".

המנמ"ר, אמר צור, "נדרש לראות כיצד במסגרת אותם שינויים, הוא תורם ערך להיבט העסקי בארגון. כל השיח משתנה. הטכנולוגיות הנוכחיות אינן מספיקות לענות על כל האתגרים".

"השינוי הוא לא סערה רגילה, הוא ברמה של טורנדו", אמר צור. "אתה בתוך עין הסערה ואינך יודע איך לצאת ממנה. בכל פעם יש 50 סיבות מספיקות למה לא לעשות את השינוי, אבל זה לא יעזור – השינוי פה ויש להתמודד עימו".

הענן כמענה לאתגרים

הענן ההיברידי, ציין צור, "מהווה מענה לחלק ניכר מהאתגרים. הקמנו לפני שבע שנים ענן ציבורי, מבוסס נט-אפ (NetApp), סיסקו (Cisco), VMware וקומוולט (Commvault), בשני אתרים, ביפו ובחיפה. אנו מספקים ללקוחות ענן ציבורי מנוהל, עם יכולות פרויקטליות, העברת סביבות, פתרונות אחסון, אבטחת מידע ו-DR, תקשורת וסיסטם. כאינטגרטור, אנו יודעים 'לתפור' פתרונות מותאמים ללקוח ארגוני, ורוצים לשמוע 'וואו' מהשירות שהוא מקבל".

"היום ווי אנקור נמצאת במקום אחר", אמר צור, "ולה יציבות טכנולוגית עם גב פיננסי של קבוצת חילן, המונה 3,500 עובדים ומהווה אחת משלוש החברות הגדולות בשוק ה-IT המקומי. הגב של חילן נותן לנו היכולת להעניק שירותים טובים יותר ללקוחות הארגוניים".

"השאלה אינה האם הענן קורה, או מתי הענן יקרה – אלא כיצד ניתן לנצל את יתרונות הענן לטובת הארגון בהיבטיו העסקיים", סיכם שריג. "מנועי הצמיחה שלנו במחצית השנייה של השנה יהיו בעולמות הענן, הסייבר ודטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC".

שינוי רב-מימדי

ינון וטשר, מנהל שותפים עסקיים, נט-אפ ישראל, אמר כי "השינוי כיום הוא רב-מימדי. אנו נמצאים בעידן של אי-ודאות: אי אפשר לחזות גידול בנפח האחסון או בכמות הביצועים. נדרש לבנות את התשתיות שלנו לעולם החדש".

ינון וטשר, מנהל שותפים עסקיים, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

ינון וטשר, מנהל שותפים עסקיים, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "גרטנר (Gartner) מציעה למנמ"רים מודל משולב של הרצת המערכות הקיימות, לטובת ריצת המרתון ובניית מערכות חדשות, לטובת ספרינטים. בסופו של דבר, בתוך שלוש שנים, העולם החדש יחליף בהדרגה את זה הישן".

"הענן הוא התשובה לריבוי האתגרים", אמר וטשר, "אך בצד התועלות שבו הוא לא מסיר מאנשי ה-IT את האחריות לגבי המידע".לנט-אפ, אמר, "יש מגוון פתרונות בטכנולוגיית All Flash, לרבות אלה של SolidFire, שנרכשה השנה. SolidFire משלבת את הביצועים של אחסון פלאש (Flash) עם ארכיטקטורה, המפשטת את תפעול הדטה סנטר ומאפשרת יישום מהיר".

שבירת המחסומים הפיזיים

החברה, אמר וטשר, "מממשת את תפיסת האחסון מוגדר תוכנה, SDS, מערכת של טכנולוגיות ויישומים המיועדים להאיץ את אספקת שירותי ה-IT עבור בעלי האפליקציות. ארכיטקטורת SDS מאפשרת יעילות תפעולית גדולה יותר, זמינות גבוהה יותר ועלות נמוכה יותר בסביבות SAN ו-NAS. ארכיטקטורת SDS עושה לאחסון מה שווירטואליזציה עשתה לשרתים – שבירת המחסומים הפיזיים, הכובלים את הנתונים לחומרה מסוימת".

וטשר סיים בציינו כי "חזון Data Fabric, מארג הנתונים של נט-אפ – עוסק בפיתוח ושמירת הנתונים בארגונים מכל הסוגים. התפיסה מתבססת על וירטואליזציה של האחסון, או על SDS. היישום מתאפשר באמצעות שחרור פונקציות האחסון ממגבלות החומרה. כך, אנו מאפשרים ללקוחות להשתמש במידע היכן שצריך ולפי דרישה, וכשהמידע לא צריך להיות בפלאש, נט-אפ מעבירה אותו לפלטפורמה אחרת. כך נחסך כסף והלקוח יכול להשתמש במידע לפי צרכיו. תפיסת Data Fabric שלנו מאפשרת שלא להשתעבד לענן אחד, או תלות במפעיל ענן אחד, וניתן להחליף לענן אחר בכל שלב".

רוני קפטל, קומוולט ישראל, הציג יכולות גיבוי והגירה לענן ציבורי; חיים מלמד, VMware ישראל, הציג אבטחת מידע בעזרת מוצר הווירטואליזציה לרישות – NSX ; עמי בן עמרם, סיסקו ישראל, הציג את פתרונות ענקית התקשורת לענן; שלומי פנאן, ווי אנקור, חתם את הכנס והציג את ענן החברה.

האירוע הסתיים בפעילות פנאי ימית בחוף התמרים בעכו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים