ארז טאצ'ר, אג'ייל ספארקס: "זה הזמן לעבור לאג'ייל אמיתי"

"על ארגונים לשנות את החשיבה ולהתקדם בתהליך, כדי להניב לעצמם ערך רב ולקדם אותם בשוק שבו הם פועלים", כך אמר טאצ'ר, מנכ"ל החברה

ארז טאצ'ר, מנכ"ל אג'ייל ספארקס. צילום: ניב קנטור

"ארגונים צריכים לעבור מ-'תיאטרון האג'ייל', אחד השלבים הראשונים בתהליך, לאג'ייל האמיתי. המעבר הזה יניב להם ערך רב ויקדם אותם בשוק", כך אמר ארז טאצ'ר, מנכ"ל אג'ייל ספארקס (Agile Sparks).

טאצ'ר אמר את הדברים בכנס Agile 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד'), בשיתוף אג'ייל ספארקס, באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים בתחום.

"תיאטרון האג'ייל הוא שלב שבו ארגונים מתנהלים לפי פרוצדורות מסוימות אבל חסר להם אופן החשיבה הרלוונטי. ארגונים רבים והטמעות רבות נמצאים בשלב הזה. לפעמים הם אף נתקעים בו – וזה לא טוב. זה הזמן לעבור לשלב המתקדם יותר של האג'ייל", אמר טאצ'ר.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "אנחנו מספקים כלים וטיפים איך אפשר להתקדם לאג'ייל אמיתי ולהגיע הרבה יותר רחוק בהטמעה ובתוצאותיה".

בהמשך דיבר טאצ'ר על התועלות שבפיתוח האג'ילי האמיתי: "מדובר בתועלות רבות, כאשר המרכזית שבהן היא מתן האפשרות לארגונים להתחרות בצורה טובה יותר בשוק התחרותי שלהם, לבצע הרבה ניסיונות, לרוץ מהר ולהגיב מהר לדרישות שוק משתנות".

"אג'ייל הוא משימה שלעולם לא נגמרת"

דני (דנקו) קובץ', מייסד ו-CIO (ר"ת Chief Inspiration Officer) באג'ייל ספארקס, ציין כי החברה פועלת ברחבי העולם: לצד ישראל, יש לה סניף בהודו וסניף שפתחה לא מכבר בבוסטון. כמו כן, היא מבצעת פרויקטים באירופה, באוסטרליה ובמקומות נוספים.

דני (דנקו) קובץ', מייסד ו-CIO (ר"ת Chief Inspiration Officer) באג'ייל ספארקס. צילום: ניב קנטור

דני (דנקו) קובץ', מייסד ו-CIO (ר"ת Chief Inspiration Officer) באג'ייל ספארקס. צילום: ניב קנטור

הוא מנה כמה טרנדים בעולם הפיתוח האג'ילי. "הטרנד הראשון הוא SAFe, שצובר מומנטום בחברות גדולות, משום שהוא נותן את התשובה המוחצת היכן ש-Scrum לא נותן. Scrum מספק הרבה תשובות אבל משאיר שאלות פתוחות בעוד ש-SAFe בא עם פתרון מובנה, יש שיגידו יותר מדי מובנה, מרמת הצוות ועד פורטפוליו המוצרים".

טרנד נוסף הוא תיאטרון האג'ייל, שלדברי קובץ' "מורכב משלושה דברים עיקריים: הטכניקה, הכלים לביצוע התהליך ואופן החשיבה". הוא אמר כי "יותר ויותר חברות מכירות את הטכניקות ואת הכלים. הבעייתיות היא באופן החשיבה, וזה מה שגורם להרבה חברות להישאר בתיאטרון האג'ייל ולא לעבור הלאה. הרבה חברות מקדשות את הריטואל. זה גורם להרבה תסכול של חברות למה הדברים לא עובדים".

בהמשך הוא ציין ש-"יש בארגונים אנשים שלא יודעים שום דבר על אג'ייל ויש כאלה שחושבים שהם יודעים המון. אלא שמסתבר שיש הרבה אנשים בארגון שסבורים שהידע שלהם בתחום רב, אולם הם נמצאים רק בתחילת הדרך".

טרנד נוסף עליו דיבר קובץ' הוא ה-DevOps. "יש כניסה לשם של הרבה חברות בשנה האחרונה. זה עדיין ברמת הבאזזז, עדיין נתקעים ברמת הכלים, כי DevOps הוא תרבות בפני עצמה וצריך להבין אותה, אבל הכיוון הוא בהחלט לשם", אמר.

עוד ברשימת הטרנדים שהציג ניתן למצוא את "האג'ייל שמעבר לתוכנה". הוא ציין כי "האג'ייל צמח מהתוכנה, אבל יש דברים רבים שהוא נותן להם מענה והתוכנה לא, אם זה בחומרה, במשפחתיות, בכושר, בחינוך ילדים בבתי ספר ובדיאטה. למשל, תוכנית הדיאטה האג'ילית בבית החולים מאיר בכפר סבא, שרצה כבר יותר משנתיים".

"בשנה האחרונה אנחנו מזהים מגמה נוספת – מעבר לשיווק אג'ילי", ציין קובץ'. "חברות עוברות לשם וגם הרגולטור כבר מתייחס לזה. למשל, ה-FDA. הפוקוס ביישום האג'ייל הוא כבר לא בארגון הפיתוח. בכלל, ארגונים מבינים יותר ויותר שאג'ייל הוא משימה שלעולם לא נגמרת, כל הזמן צריך לעבוד וכל הזמן אפשר להשתפר. אף פעם לא מגיעים ליעד – וזה שובר אנשים. אם עוצרים – לא נשארים במקום אלא הולכים אחורה, להרגלים הישנים. אנחנו רואים את זה וזה בעייתי מאוד, כי השקעה רבה מאוד יורדת לטמיון".

טרנד נוסף הוא מינוי "אלופי אג'ייל" בארגונים. "יותר ויותר חברות לוקחות ברצינות את האג'יליות ומגדירות מישהו שאחראי על ההטמעה ויעזור לאחרים בנושא", הוסיף.

"מגמה נוספת היא מחויבות של ההנהלה – כן או לא. זאת אחת הבעיות הגדולות. אג'ייל ספארקס לא נכנסת לחברה אם אין מחויבות של ההנהלה שלה לביצוע התהליך. יצוין שאחרי שההנהלה מסכימה למעבר לאג'יליות, יש עוד מחסום – המעבר מתיאטרון האג'ייל הלאה. הנהלות לא ששות לכך כי הן לא רוצות לעשות שינוי, יש הנהלות רבות שהחברים בהן מתחילים להחוויר כשהם שומעים את המילה 'שינוי'. באג'ייל אומרים: כולם רוצים לשנות ואף אחד לא רוצה להשתנות", ציין קובץ'.

עוד מגמה אותה מנה היא מעבר לדיגיטל. לדבריו, "אנחנו רואים את זה בחברות מכל הגדלים, כולל בארגונים גדולים כמו בנקים, חברות ביטוח וארגונים רגולטוריים. מדהים איך ארגונים כבדים עושים את השינויים האלה – ובצורה טובה".

הטרנד האחרון שציין קובץ' הוא יוזמות של חברות בינלאומיות באזורים גיאוגרפיים ספציפיים, כולל בישראל.

לסיכום הוא אמר כי "יש מגמה בולטת מאוד של מעבר לאג'ייל. ארגונים מבינים את היתרונות של המגמות החדשות ולא רוצים להישאר מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים