ג'נרל אלקטריק השיקה האקתון לתחום הערים החכמות

המשתתפים יידרשו לפתח אפליקציה לשימוש במידע שנאסף באמצעות חיישנים שמורכבים על גופי תאורה חיצוניים ופנימיים ברחבי העיר ובמבנים ● הפרס הראשון: 25 אלף דולר

האקתון באחד התחומים החמים בתעשייה - הערים החכמות. אילוסטרציה: BigStock

ג'נרל אלקטריק (GE) הודיעה היום (ד') על השקת האקתון בינלאומי לאפליקציות בתחום הערים החכמות. ההאקתון יכלול פרסים בשווי מצטבר של 55 אלף דולר, קידום ב-Predix ובאתר של החברה, פגישות עם בכיריה ועוד. המועד האחרון להגשת האפליקציה הוא ה-2 באוגוסט והכרזת הזוכים תתקיים ב-31 באוגוסט.

מדובר בהאקתון וירטואלי שבמסגרתו יידרשו המפתחים לפתח אפליקציה לשימוש במידע שנאסף באמצעות חיישנים שמורכבים על גופי תאורה חיצוניים ופנימיים ברחבי העיר ובמבנים – טכנולוגיה שפותחה באחרונה על ידי ג'נרל אלקטריק.

הפרס הראשון יהיה על סך 25 אלף דולר והשני על סך 10,000 דולר. יתר הפרסים – 4,250 דולר כל אחד – יינתנו בקטגוריות שונות, בהן התנועה והחנייה, הביטחון הציבורי, תכנון תנועת הולכי רגל ומבנים חכמים. קטגוריה זו נחלקת למידע במבנים – אפליקציות שבוחנות תנועה של אנשים בתוך מבנים מסחריים, לניהול נכון יותר של המבנה ותכנון התנועה בתוכו – ולאפליקציות לסביבה ארגונית, המיועדות להגברת היעילות והביצועים של תשתיות ומבנים ארגוניים.

במסגרת תקופת ההאקתון יקבלו המפתחים אפשרות להיות בין הראשונים בעולם שיפתחו אפליקציות על גבי Predix – פלטפורמת הענן של ג'נרל אלקטריק ליישומי אינטרנט תעשייתי. כמו כן, החברה תאפשר למשתתפים גישה חופשית להרצת האפליקציות על גבי סטים של מידע שמדמים סביבת מציאות, גישה לקטלוג השירותים של Predix, תמיכה הנדסית ומשאבי פיתוח.

ההשתתפות מיועדת לאפליקציות שרצות על הפלטפורמה ומבצעות שימוש בשירותים שקיימים על גביה.

"בישראל – סצנה ערה במיוחד של פתרונות בתחום"

לדברי ינון דולב, מנהל תוכנית הסטארט-אפים של ג'נרל אלקטריק בישראל, "תחום הערים החכמות נמצא עדיין בחיתולים. סרטונים של אירועים שמצולמים ברחוב מתפרסמים אמנם ברחבי הרשת מדי יום ביומו, אולם זהו קצה הקרחון מבחינת פוטנציאל החדשנות הגלום בתחום. השלב הבא יהיה לפתח אפליקציות שמפיקות מסקנות ממידע שמגיע ממצלמות וחיישנים, כגון ניהול רמזורים בעת חירום, ניהול מקומות חנייה פנויים ובקרת שליטה עירונית שיודעת להגיב בזמן אמת".

הוא הוסיף כי "בישראל התפתחה סצנה ערה במיוחד של חברות שמפתחות פתרונות לערים החכמות, בין היתר כתוצאה משילוב שבין הצורך והמודעות הרבה לנושא של מרחב עירוני בטוח לכישורים ויכולות שרבים רוכשים בשירותם הצבאי, שמתורגמות מהעולם הצבאי לסביבה האזרחית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים