"המעבר של ארגונים בישראל לדיגיטל הופך מדיבורים למעשים"

כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט, ישראל יוון וקפריסין ● לדבריו, "אתגר המנמ''ר הוא להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון, שהיא רכיב קריטי בהישרדות שלהם, ובמקרים מסוימים אף ליזום את אותו מעבר"

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

"ארגונים בישראל מתחילים להתעורר ועושים את המעבר לקראת השינוי הדיגיטלי. אנו רואים כמה פרויקטים מעניינים בתחום. הטרנספורמציה הדיגיטלית עוברת מדיבורים – למעשים". כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט (Red Hat), ישראל יוון וקפריסין.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר טולדנו כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית מקבלת ביטוי בכמה מימדים. חברות טלקום מתחילות בפרויקטים של וירטואליזציה של שירותי רשת NFV (ר"ת Network Function Virtualization), כי הן רוצות להיות רלוונטיות. הענן הופך להיות מרכיב דומיננטי בפעילות של ארגונים. כניסת חברות היי-טק לענן, מקרינה על הארגונים האחרים שמתחילים בפרויקטים בתחום – במגזר הפיננסי והביטחוני".

כך לדוגמה, ציין טולדנו, "אמדוקס (Amdocs) שילבה את פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux OpenStack עם Amdocs Network Cloud Service Orchestrator – ויש לה פתרון פתוח, העובד עם רכיבי רשת וירטואליים של ספקיות ענן, שנועד לסייע לחברות תקשורת, במעבר מרשתות פיזיות – לסביבות שירותי ענן".

אתגר המנמ"ר, ציין טולדנו, "הוא להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון, שהיא רכיב קריטי בהישרדות שלהם, ובמקרים מסוימים אף ליזום את אותו מעבר. הדבר נדרש על מנת להדביק את דרישות הביזנס, שרוצה יותר שירותי ומוצרי IT – ולקבלם מהר יותר. טרנספורמציה דיגיטלית הוא מושג רחב. הוא כולל, בין השאר, אג'יליות בפיתוח אפליקציות, לצד מעבר לתשתיות ענן היברידיות. הכל למען אותה מטרה – מענה לדרישות הביזנס. זה מתבטא בחומרה שהפכה למוצר צריכה, בווירטואליזציה שהפכה לניהול ענן היברידי ובפלטפורמה כשירות, PaaS. לכן, האפליקציה בעצמה צריכה להיות מפותחת בתצורת מיקרו-שירותים, עם יכולת לעבור מתשתית אחת לשניה במהירות".

רד-האט, אמר טולדנו, "מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים. זאת כי הקוד הפתוח מצוי בליבה של אותה טרנספורמציה. הקוד הפתוח הוא-הוא המנוע והמניע של החדשנות. הוא מבטיח אג'יליות, ומספק דיאלוג ומשוב מהיר מהלקוח, תוך כדי הפיתוח. כך, קולות המשתמשים נשמעים ודרישותיהם נלקחות בחשבון".

שינוי בסיבה לבחירה בקוד פתוח

"ב-15 השנים הראשונות", אמר, "היה עלינו להוכיח שלהטמיע מערכות Linux מבוססות רד-האט – זו פעולה אמינה. כיום, הדבר אינו נדרש, כי רוב מערכות ה-IT המוטמעות בדטה סנטר בארגונים, כבר מבוססות רד-האט".

בעבר, אמר טולדנו, "הבחירה בקוד פתוח נעשתה בשל העלויות שלו. היום הסיבות השתנו ובוחרים בו בשל החדשנות הטמונה בו, בשל האג'יליות, ובשל רמת אבטחת המידע הגבוהה, יחד עם השקיפות".

רד-האט, אמר טולדנו, "היא חברה המהווה הוכחה למימוש מודל עסקי מבוסס קוד פתוח. היא ניזונה וגדלה ממנו, עם מגוון פתרונות לתחום. אנו מציעים לטובת הטרנספורמציה הדיגיטלית – מהתשתית, מערכת הפעלה ואחסון מוגדר תוכנה (SDS) – ועד לתווכה ולפיתוח תוכנה באופן אג'ילי. הדגש בכל שכבות ה-IT הוא על אינטגרציה ותזמור – הוליסטיים".

כך, אמר, "השקנו באחרונה את Red Hat Cloud Suite ו-Red Hat OpenStack Platform 8, העוזרים לגשר על הפער בין צוותי פיתוח ותפעול בהיקף של מחשוב ענן. המשתמשים יכולים להאיץ שירותים מבוססי ענן חדשים בענן פרטי, לפתח יישומים ולערוך אופטימיזציה לעומסי עבודה – באמצעות וירטואליזציה וביצועים משופרים. בדרך זו הם מקבלים סביבת ענן מודרנית, שבה צוותי אספקת היישומים עוסקים בפיתוח, בחינות ופריסות, תוך שימוש במיקרו-שירותים מבוססי ענן, ארוזים בקונטיינרים – תוך שמירה על שליטה ונראות".

ב-2008 רד-האט רכשה את קומראנט (Qumranet) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לווירטואליזציה של דטה סנטרים. "על בסיס הרכישה הוקם פה מרכז מו"פ של החברה", אמר טולדגנו, "ומספר העובדים מאז שולש, מ-50 ל-150. אנשי מרכז המו"פ נמצאים בקשר הדוק עם לקוחות, לטובת פיתוחים משותפים, שדרוגים וגרסאות עתידיות".

לדבריו, "יש לנו כיום 700 לקוחות ארגוניים בארץ וחווינו בשנה הכספית שהסתיימה במרץ גידול של יותר מ-20% בהיקף המכירות וברווחיות. אני מעריך כי קצב הגידול יימשך בהיקף דומה גם השנה".

"אנו מסייעים למערכי ה-IT בארגונים להזריק חדשנות לטובת ההיבטים העסקיים בארגון", סיכם טולדנו, "והמלצתי למנמ"רים היא לקפוץ למים של השינוי הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים