אורקל: "לא רכשנו את סאן כדי לתבוע את גוגל"

את דברים אלו אמרה אתמול צפרא כץ, מנכ''לית משותפת בחברה, בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו, במסגרת תביעה של הענקית אשר טוענת כי אנדרואיד מפרה את זכויות היוצרים שלה

מי מגן על מי? צילום אילוסטרציה: BigStock

"אורקל (Oracle) לא רכשה את סאן (Sun Microsystems) ב-2009 על מנת לתבוע את גוגל (Google) בנושאי זכויות יוצרים – אלא כדי להגן על מוצריה, אשר הסתמכו על התוכנה של סאן". כך אמרה צפרא כץ, מנכ"לית משותפת אורקל, בבית המשפט אתמול (ב').

כץ הופיעה בפני בית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו, במסגרת תביעה של אורקל, אשר טוענת כי אנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים של גוגל – מפרה את זכויות היוצרים שלה, של אורקל. זאת, בשל שימוש שאנדרואיד, עושה בחלקים של שפת התכנות Java.

גוגל, באמצעות תאגיד האם שלה, אלפבית (Alphabet), טוענת כי מותר לה להשתמש ב-Java, מבלי לשלם על כך, בשל הזכות לשימוש הוגן, שהוא חלק מחוק זכויות יוצרים.

אורקל רכשה ב-2009 את סאן תמורת יותר משבעה מיליארדי דולרים, בשל שני נכסים משמעותיים של סאן, שפת הפיתוח Java ומערכת ההפעלה סולאריס (Solaris). בשנת 2010 תבעה אורקל את גוגל, לאחר שמשא ומתן בין שתי הענקיות עלה על שרטון.

הנושא לא הוכרע במשפט שהתנהל ב-2012. אם חבר המושבעים הנוכחי יפסוק נגד גוגל, ויקבע כי היא עשתה ב-Java שימוש לא הוגן, אז היא תשקול את תביעת אורקל לתשעה מיליארד דולר פיצויים.

גוגל טענה כי סאן בירכה על השימוש של גוגל ב-Java, וכי עילת הרכישה של אורקל את סאן, הייתה הרצון לתבוע את גוגל על שימוש זה. עורך הדין של אורקל שאל את כץ אודות תכתובת מיילים של ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן לשעבר.

בתכתובת, מ-2009, נדון סכסוך עם גוגל על Java. כץ העידה כי "שוורץ סיפר לנו שסאן דיברו עם גוגל, וניסו לתת להם רישיון ל-Java. אנדרואיד היה עם גרסה לא מורשית של Java, כי לגוגל לא היה רישוי לשפה". כץ הוסיפה כי אורקל המשיכה בתהליך הרכישה של סאן, כיוון של-Java הייתה יותר מדי חשיבות אסטרטגית למוצרי אורקל – ולכן הם, באורקל, לא יכלו להרשות לעצמם שסאן תירכש על ידי חברה מתחרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים