שני ישראלים שנאשמים בפריצה למחשבים יוסגרו לארצות הברית

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לאפשר את הסגרתם של גרי שאלון וזיו אורנשטיין, שנאשמים בפריצה למחשבים של תשעה מוסדות פיננסיים בארצות הברית ובשורה של עבירות נוספות

צילום אילוסטרציה: BigStock

שני אזרחי ישראל שנאשמים בפריצה למחשבים של בנקים ובגניבת פרטים של לקוחות הם ברי הסגרה – כך החליט היום (א') בית המשפט המחוזי בירושלים. השניים, גרי שאלון וזיו אורנשטיין, צפויים להיות מוסגרים בקרוב לארצות הברית.

שאלון ואורנשטיין נעצרו ביולי האחרון בחשד כי ביצעו הונאת ענק, שבמסגרתה הם פרצו, יחד עם נוספים, למחשבים של תשעה גופים פיננסיים שונים, בהם JP Morgan. הפרשה נחקרה בחקירה בינלאומית, שכללה את ה-FBI, חוליית האינטרפול במטה הארצי של המשטרה ויחידת הסייבר בלהב 433.

השניים צפויים להיות מואשמים בבית המשפט הפדרלי בניו-יורק בהונאת משקיעים, הרצת מניות, גניבת זהויות, הלבנת הון, חדירה למחשב והונאה באינטרנט. חלק מהעבירות כלולות בכתב האישום המקורי וחלקן בכתב אישום מתוקן, שהוגש לפני כחודשיים. בעקבות התיקון הגישה הפרקליטות בקשת הסגרה מתוקנת.

על פי האישום, הם ביצעו את ההונאה בין השנים 2011 ל-2015, בשיטה שנקראת "נפח וזקור", שבאמצעותה מבצעים עבריינים מניפולציות בנפח ובערך של מניות שנסחרות בארצות הברית. שאלון נאשם בכך שביחד עם ג'ושוע אהרון, שעזב לרוסיה לפני שהרשויות הספיקו לעצור אותו, היה האחראי לחדירה למחשבים של הגופים הפיננסיים, כמו גם של "נותני שירותים פיננסיים ואתרי חדשות פיננסיים".

יצוין כי הפרשה זכתה להדים נרחבים בארצות הברית ושאלון כונה בתקשורת האמריקנית "מנהיג כנופיית סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים