דורון גיגי, יעל: "היום כבר אין שאלה לגבי המעבר לענן"

לדברי גיגי, מנכ"ל הקבוצה, "השאלה היא אחרת - עם מי עושים את המעבר, איך והאם יש לארגון שותף שיוכל ללוות אותו במסע הזה בדרך המקצועית, המהירה והבטוחה ביותר"

דורון גיגי, מנכ''ל יעל תוכנה. צילום: כפיר סיון

"היום כבר אין שאלה לגבי המעבר לענן. התועלות ברורות לכולם: גמישות ומהירות, התאמה לצרכים העסקיים של הארגון, הפחתת עלויות והתמקדות בליבת העסקים של הארגון". כך אמר דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר גיגי כי "השאלה היא, כשמבצעים את המעבר לענן – עם מי עושים את המעבר, איך, והאם יש לארגון שותף שיוכל ללוות אותו במסע הזה בדרך המקצועית, המהירה והבטוחה ביותר".

קבוצת יעל משיקה בימים אלה פעילות עסקית חדשה, שתתמקד בפרויקטים בתחום הענן. הפעילות, CloudNow, תפעל כיחידה נפרדת ותציע פרויקטי מחשוב ענן על בסיס פלטפורמת הענן לעסקים של גוגל (Google), ופתרונות משלימים לארגוני SMB, לחברות סטארט-אפ וארגוני אנטרפרייז. בפעילות יושקעו מיליוני שקלים.

מה התועלות במעבר לענן של גוגל לעומת העננים האחרים, ובראשם אלה של מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon)?
"רוב יצרניות הענן הגדולות מספקות סל פתרונות דומה. יחד עם זאת, לכל אחת ייחודיות משלה. הענן של גוגל בולט באיכות השירותים והפתרונות המסופקים וביחס עלות תועלת הטוב ביותר. לדוגמה, זמני התגובה הטובים ביותר (latency), שירותי האחסון המשתלמים ביותר ותשתיות Big Data שאין להן תחרות".

לאילו ארגונים אתה מייעד את השירות החדש?
"הענן של גוגל מתאים לארגונים בכל הגדלים ובכל תחומי הפעילות. לנושא אבטחת המידע והפרטיות בגוגל דגש חזק מאוד. גוגל עומדת בכל התקנים הקפדניים ביותר בשוק והפתרון שלה עונה גם לארגונים גדולים, וכאלה המכילים מידע רגיש – כגון רפואי, או פיננסי. יחד עם זאת, הפשטות, והקלילות של הפלטפורמה מאפשרים כניסה מהירה לענן, גם לארגונים קטנים וסטארט-אפים. נסייע לכל ארגון באשר הוא.

"CloudNow עוזרת ללקוחות לאפיין נכון את מימוש התשתיות במעבר לענן, ואת מקסום היכולות של גוגל ופתרונות של יצרנים משלימים. אנו מספקים גם שירותי מומחה לפי צרכי הלקוחות, מייעוץ ועד לניהול מלא של סביבת הענן עבור הלקוח. מדובר בפעילות שפוטנציאל הגידול העסקי המהיר שלה גבוה מאוד".

מה תכלול הפעילות החדשה?
"את הפעילות ינהל איתן יורמן, שהינו בעל 25 שנות נסיון בענף, ומלווה את תחום הענן הציבורי מיום הקמתו. אנו מגייסים בימים אלה כ-20  עובדים, ביניהם אנשי פריסייל, ארכיטקטים ואנשי DevOps. הפעילות תלווה חברות שמעוניינות לעבור לענן ותנהל עבורן את הפרויקט, לרבות פיתוח, הטמעה, ניהול שוטף ותמיכה.

ממחקרים עולה כי מרבית הארגונים שבוחנים מעבר לענן, מחפשים פתרונות שיאפשרו להם זמינות מירבית, אלסטיות וצמצום עלויות. לקוחות מחפשים שותף שיספק להם בטחון במעבר הקריטי הזה. היחידה החדשה תתפקד כסיירת זריזה, לצד האמינות והגב של הקבוצה כולה".

"כקבוצת IT העוסקת במגוון רחב של תחומי מחשוב", סיכם גיגי, "החלטנו להרחיב לכדי יחידה עצמאית גם את תחום הענן, שהינו אחד הענפים הצומחים ביותר בשוק בארץ ובעולם. הפעילות שאנחנו משיקים כעת תהווה 'אקו-סיסטם של פתרונות ענן' עבור ארגונים מכל הגדלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים