חסימת ווטסאפ ל-72 שעות בברזיל בוטלה

רק יום אחד לאחר שספקיות הטלקום בברזיל קיבלו הוראה לחסום את שירותי אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית במדינה, בוטלה פסיקתה של השופטת והחסימה הוסרה

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

שופט בית הדין המדיני בסאו-פאולו ברזיל, ריקרדו מוצ'יו סנטנה דה אבראו לימה, אישר להסיר את חסימת אפליקציית ווטסאפ (WhatsApp), שעליה הורתה שופטת אחרת רק 24 שעות לפני כן, והשירות שב לעבוד ביום שלישי אחר הצהריים.

השעיית השירות שפסקה השופטת, מרסל מאיה מונטלוואו, נכנסה לתוקפה ביום שני זמן קצר אחרי הפסיקה שנתקבלה במדינה הצפון-מזרחית סרג'יפה שבברזיל. פקיד בית המשפט במדינה הקטנה אמר כי החסימה של ווטסאפ נפסקה כי זו סירבה שוב ושוב למסור לידי שלטונות המידע על המשתמשים בשירותיה, בהקשרים של חקירות סחר בסמים ופשע מאורגן.

בזמנו אמרה דוברת המשטרה הפדרלית בסרג'יפה, מוניקה הורטה, שהחוקרים ביקשו תוכן של הפעילות שהתקיימה בקבוצת הודעות ווטסאפ וכן נתונים אחרים, כולל מיקום גאוגרפי. לטענתה, פנו החוקרים קודם כל לווטסאפ מספר חודשים קודם לכן, אך לא קיבלו מהחברה תשובה.

בכירים בווטסאפ מעריכים שהשירות משמש כ-100 מיליון ברזילאים. מנכ"ל ומייסד השירות, יאן קום, כתב בעמוד הפייסבוק שלו לאחר פסיקתה של מונטלוואו: "פעם נוספת מיליוני ברזילאים חפים מפשע נענשים בגלל שבית המשפט רוצה מווטסאפ מידע שאמרנו שוב ושוב אין לנו".

המנכ"ל הוסיף וכתב גם כי "אנחנו מצפינים הודעות מקצה לקצה בווטסאפ בכדי לשמור את המידע של האנשים בטוח ומאובטח, ואנחנו גם לא שומרים את היסטוריית הצ'אט של המשתמשים בשרתים שלנו. אין לנו כל כוונה לפגוע בביטחון של מיליארד המשתמשים שלנו ברחבי העולם", סיכם יאן קום את דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים