ג'ימי שוורצקוף, STKI: ה-IT עבר מתוכנות לעולם של נתונים ומידע

"אנו מצויים בפתחו של עידן חדש - מהפכת תעשיית המידע", אמר מנכ"ל STKI בכנס של אלעד מערכות ● לדבריו, "העולם עובר להיות כזה בו המשתמש הוא במרכז, בין כלקוח פרטי ובין כעובד ארגוני. המשתמש הוא זה שעושה את המניפולציות במידע והוא זה ששולט בו" ● לדבריו, ארבע דמויות וחברות, שהביאו לעלייה משמעותית במיחשוב ענן, הן שמהוות את בסיס השינוי: ביל גייטס, סטיב ג'ובס, אמזון וגוגל

"במסגרת השינויים הרבים אותם חווה העולם, לרבות המשבר הכלכלי, חלו כמה מהפכים משמעותיים בתחום המיחשוב, ביניהם העובדה שה-IT עובר מעולם של תוכנות לעולם של נתונים ומידע. התוכנות פשוט הופכות להיות פחות רלוונטיות", קבע ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

שוורצקוף היה דובר המפתח בכנס שערכה הבוקר (ד') אלעד מערכות ללקוחותיה, תחת הכותרת "ניהול ידע בארגון – הדור הבא כבר כאן". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בברונו שבמגדלי עזריאלי בתל אביב, ובמסגרתו הושקה הגרסה החדשה של כלי ניהול הידע ShareDocs 3.5, פרי פיתוח החברה.

לדברי שוורצקוף, מגמה נוספת שאירעה בשנה האחרונה, והיא כולה בשל השלכות המשבר הכלכלי, היא ש-"למדנו שחברה לא צריכה לעשות הכי הרבה כסף לטובת בעלי המניות שלה. זה חשוב, אולם כבר לא הכי חשוב. יותר משמעותי עבורה הוא שהיא תישאר בשוק גם בעוד שנה ושנתיים ותוכל לשרוד. לשם כך עליה לייצר יותר ערך עבור הלקוחות". אחת הדרכים ליצור את אותו ערך, אמר, היא על ידי יצירת תובנות מהידע הארגוני, והפצתו לכמה שיותר גורמים בארגון, לרבות לדרג ההנהלה.

כלכלת העבר, אמר שוורצקוף, הייתה מבוססת על צריכת מוצרים על בסיס הצורך בהם, אלא שזה השתנה, וכיום הצריכה נעשית על פי מה שרוצים. תהליך זה, שבחלקו הוא מבוסס על התפשטות הרשת והשימוש בה, הסביר מנכ"ל STKI, הביא לכך שאנשי השיווק בארגונים נדרשים לשנות את האופן בו הם מתייחסים למקצועם. כיום, הסביר, השיווק הוא "מפריע", משמע אתה קורא עיתון ובין ידיעה לידיעה יש מודעת פרסומת. ההווה והעתיד, הסביר, יהיו כאלה שההפרעה תהיה רק בהיתר של המשתמש, שאם לא כן – המשתמש לא יבוא לאתר, או לחנות, המפריעים לו. "הכלכלה הגלובלית שינתה את פניה, ותמשיך לעשות זאת ביתר שאת ברמה העולמית, בשל שתי מגמות חשובות – הגלובליזציה, והטכנולוגיה", הסביר.

שוורצקוף אמר, כי עולם הכלכלה הוא עולם מבוסס טכנולוגיה. הוא סקר את הקשר בין שני עולמות אלה ב-300 השנים האחרונות והצביע על כך שהופעתן של טכנולוגיות חדשות משנה את חוקי המשחק הכלכליים, את האופן שבו אנשים סוחרים ומתנהגים בשוק ואת האופן שבו הם יוצרים מוצרים. הוא תיאר את השלבים המרכיבים מחזורים של פעילות כלכלית (מיתון ושגשוג), באורך עשרות שנים, ואת הקשר בינם לבין הופעתן של טכנולוגיות חדשות, ובין מיתון ומלחמות. המשמעות של הקשרים אלו, הסביר, היא "שהטכנולוגיה כבר אינה מהפכנית וחדשנית, אלא מהווה חלק מסדר יומה של החברה".

את העידן החדש, שאנו נמצאים בפתחו, כינה שוורצקוף "מהפכת תעשיית המידע", והיא מבוססת ברובה על האינטרנט ועל ה-IT. המהפכה, הסביר, כוללת גם שינויים בדפוסי העבודה של עובדי הארגונים, לרבות טשטוש התחומים שבין הבית למשרד, והאופן בו העובדים עובדים. המהפכה משפיעה גם על אופן החיברות (סוציאליזציה) של בני אדם, כאשר הרשתות החברתיות והשימוש הגובר בהן, נוטלות בשינוי זה מהלך חשוב.

בהיבט הארגוני, אמר שוורצקוף, חברות שתשרודנה הן אלו שהמוצרים אותם הן תפתחנה יהיו כאלה המבוססים על חדשנות והמצאתיות, ולא על מיטוב, אופטימיזציה. כך, הוא הביא דוגמה, לפיה בטלוויזיה כיום אין כל חידוש לעומת זו שהייתה בשנות ה-30', משמע שרק נעשה בה מיטוב. "העולם עובר להיות כזה בו המשתמש הוא במרכז, בין כלקוח פרטי ובין כעובד ארגוני. המשתמש הוא זה שעושה את המניפולציות במידע והוא זה ששולט בו".

שוורצקוף סקר ארבע דמויות וחברות שלדעתו מהוות את בסיס השינוי, בהיבט הטכנולוגי: ביל גייטס, סטיב ג'ובס, אמזון (Amzaon) וגוגל (Google). אלו, הסביר, הביאו למגמה שתשפיע על עולם ה-IT בשנים הקרובות: עלייה משמעותית במיחשוב ענן, תוך הכחדת מודלים אחרים של מיחשוב, דוגמת מותו של הספר ועליית קינדל (Kindle), מות חנויות המוזיקה ועלייתה של iTunes של אפל (Apple), והפיכת הבלקברי (Blackberry) ל-"מכונת אי-מיילים".

שוורצקוף סיכם את דבריו באומרו, כי "אנו בפתחו של עידן מרתק, שבו לטכנולוגיה יש מרכיב משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים