גרטנר הפחיתה את תחזית הצמיחה בשוק ה-SaaS; צופה שהיא תעמוד על 17.7%

לפי תחזית החברה, יגיע היקף השוק השנה ל-7.5 מיליארד דולרים ● בשנה שעברה העריכה גרטנר שההיקף יגיע בסוף 2009 ל-8 מיליארד ● עד 2013 חוזה החברה, כי היקף השוק יעמוד על 14 מיליארד דולרים – פחות מתחזית שפורסמה במאי והעריכה אותו ב-16 מיליארד ● עיקר הגידול צפוי בתחומים של CRM ותוכנות אופיס

אנחנו בפנים. גרטנר

השנה, עתיד היקף השוק של התוכנות במתכונת שירות (SaaS) לעלות ב-17.7% לעומת השנה שעברה ולהסתכם ב-7.5 מיליארד דולרים – כך עולה מתחזית שפרסמה גרטנר (Gartner). עם זאת, המיתון הכלכלי העולמי פגע גם בצמיחה בשוק זה, שכן בשנה שעברה צפו בגרטנר שהשנה יגיע היקף השוק ל-8 מיליארד דולרים.

בתחזית החדשה צופה גרטנר, כי בשנת 2013 יגיע היקף השוק ל-14 מיליארד דולרים. בתחזית שפורסמה בחודש מאי, והתבססה על מחקר שנערך בתחילת 2009, צפתה גרטנר שבאותה שנה הוא יעמוד על 16 מיליארד דולרים.

על פי שרון מרץ, אנליסטית בחברה, מילא המצב הכלכלי תפקיד חשוב בתיקון התחזית, שכן כשחברות עורכות קיצוצים הן מפחיתות את מספר המנויים לתוכנות שמסופקות במתכונת שירות, וגם כשהן רוכשות פחות מחשבים יש צורך בפחות מנויים.

עם זאת, אין להקל ראש בצמיחה בשיעור של 17.7%, במיוחד נוכח העובדה שבמגזרים רבים של שוק המיחשוב לא תירשם השנה שום צמיחה. "ספקיות של תוכנות במתכונת שירות עדיין רושמות צמיחה נאה", הדגישה מרץ. "יש יותר עסקאות גדולות, יותר התקנות חדשות, ולא מעט החלפות של פתרונות מסורתיים. השוק של התוכנות במתכונת שירות יוסיף לצמוח בקצב נאה".

על אף שהשוק של תוכנות במתכונת שירות מזוהה בעיקר עם תוכנות לניהול של קשרי לקוחות (CRM), הרי שהמחקר של גרטנר מצביע על צמיחה נאה גם בקטגוריה של תכנים, תקשורת ושיתוף. היקף המכירות בקטגוריה זו עתיד להסתכם השנה ב-2.6 מיליארד דולרים – עלייה של 20% בהשוואה לשנה שעברה.

קל להבין מדוע חברות כה רבות אינן נרתעות מתוכנה במתכונת שירות – בעיקר משום שתוכנות אלה משמשות לתהליכים עסקיים פחות קריטיים. בקטגוריות דוגמת ועידות אינטרנט – למשל בפיתרון WebEx של סיסקו (Cisco) – או למידה מקוונת, מגיע השיעור של התוכנות במתכונת שירות ל-60% (למידה מקוונת) עד 80% (ועידות אינטרנט), על פי הנתונים שמציינת מרץ. כך גם בתחומים של שיתוף קבוצתי וניהול של תכנים ארגוניים.

בשוק של תוכנות במתכונת שירות לניהול קשרי לקוחות, שבו מובילה Salesforce.com, צפויה השנה צמיחה של 22%, והיקפו עתיד להגיע ל-2.29 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים