גוגל מסתבכת בהפרת תקנות באירופה

האיחוד האירופי מאשר בדיקה של ההגבלים העסקיים בנושא יישומי האנדרואיד של הענקית, וכן תלונה של ניוז קורפ, מתוך חשד כי החברה מנצלת לרעה את הכוח הרב שלה כמונופול באירופה

גוגל. צילום: BigStock

הנציבות האירופית (European Commission) וענקית המדיה העולמית ניוז קורפ (News Corp) אישרו אתמול (ב') כי פתחו בפעולות משפטיות נפרדות כנגד גוגל (Google), כששני הגופים מצביעים על כך שייתכן שענקית החיפוש הפרה תקנות אירופיות.

מרגרט וסטגר, נציבת האיחוד האירופי לענייני תחרות, אמרה בנאום באמסטרדם כי הארגון בחן את העסקות של יצרניות וספקיות של טלפונים מבוססי אנדרואיד עם גוגל – במיוחד בכל הנוגע לשאלה האם החברה מחייבת שאפליקציות מסוימות ייטענו מראש לתוך המכשירים, דבר שפוגע בשוק האפליקציות שהשקתן העתידית קרובה, כך על פי בלומברג (Bloomberg).

מרויטרס (Reuters) נמסר כי הוועדה כבר חוקרת את נושא האנדרואיד במשך כשנה, כתוצאה משתי תלונות קודמות, וכן בשל חששות כי גוגל מונעת מיצרניות התקנים יצירת ושיווק גרסאות מתחרות לאנדרואיד.

גם ניוז קורפ מתקוממת

בינתיים, אישר דובר הנציבות, ריקרדו קרדוסו, גם חקירה המתנהלת סביב תלונתה של ניוז קורפ. התאגיד – המחזיק במספר אתרי חדשות מרכזיים ברחבי העולם, כולל הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) והניו יורק פוסט (New York Post) בארצות הברית, הטיימס (Times) הבריטי, וכן  news.com.au האוסטרלי – מתקומם כנגד מדיניות חשיפת התכנים הבלעדיים שלו במנוע החיפוש של ענקית הטק.

ניוז קורפ והוועדה לא סיפקו פרטים רשמיים כלשהם על העניין, אבל מקור של בלומברג גורס כי הבעיה היא השילוב של מנוע החיפוש של גוגל וה-Google News, אשר מספק לגולשים מידע רב מדי מבלי שיזדקקו להיכנס בכלל לאתרים השונים.

למרות שפרסומים כמו אלו של הג'ורנל לרוב מסתירים את התוכן המלא שלהם מאחורי חומת תשלום, הכללים של גוגל קובעים כי מאמרים חייבים להיות זמינים למה שמכונה scrape – שליפת מידע לאתר אחר – ואכן אפשר לעקוף את חומת התשלום של כתב העת על ידי חיפוש ידני של כותרת המאמר. לטענת ניוז קורפ, כל אלו גורמים, לכאורה, לגולשים לוותר על ביקור באתרי החדשות שלה, מה שמביא לפגיעה ביצירת ההכנסות של התאגיד מפרסומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים