ה-FBI קנה מהאקרים פגיעויות שאפשרו לו לפרוץ ל-iPhone מסן ברנרדינו

הסוכנות הפדרלית עדיין מתמודדת עם שאלות על הצורך בשיתוף הפגיעות של ה-iPhone שפרצה, עם אימו הביולוגית - אפל ● כעת מתחילים להתברר עוד פרטים על הדרך שהביאה לפריצה

עזרה מהצד האפל? אילוסטרציה: BigStock

על פי דיווחים אחרונים ה-FBI העביר להאקרים מקצועיים תשלום חד פעמי בעבור פגיעויות שלא היו ידועות בעבר, שאפשרו לסוכנות לפתוח את ה-iPhone של היורה מסן ברנרדינו.

הפגיעויות הללו סייעו ל-FBI לבנות מכשיר שמסוגל לפצח בכוח את ה-PIN של ה-iPhone, ללא הפעלת אמצעי ביטחון שהיה מוחק את כל הנתונים שנמצאים עליו, כך דיווח הוושינגטון פוסט (Washington Post) השבוע (ג'), בצטטו מקורות אנונימיים המקורבים לנושא. ההאקרים שסיפקו את האמצעים ל-FBI מוצאים כסיסטמה נקודות תורפה בתוכנות, ולפעמים מוכרים אותם לממשל האמריקני, דיווח העיתון.

דיווחים קודמים בתקשורת העלו סברה כי סלברייט (Cellebrite) הישראלית הייתה הצד השלישי האנונימי שעזר ל-FBI לפתוח את מכשיר ה-iPhone 5c של סאיד פארוק. בתגובה לסברה המסוימת הזו, אמרו המקורות של הוושינגטון פוסט כי לא מדובר במקרה.

בשבוע שעבר, בנאום במכללת Kenyon באוהיו, אמר ג'יימס קומי, ראש ה-FBI, שהכלי שפתח את מכשיר ה-iPhone שבו השתמשה הסוכנות עובד רק "על נתח צר של מכשירי iPhone", כמו דגם ה-5c ודגמים ישנים אחרים.

הסיבה לכך היא כנראה העובדה שדגמים חדישים יותר של iPhone מאחסנים חומרים קריפטוגרפיים בתוך אלמנט חומרה מאובטח שנקרא מובלעת מוגנת, ושהוצג לראשונה ב-iPhone 5S.

ה-FBI לא הגיב בינתיים לפניית המבקשים אישור לידיעה שהסוכנות קנתה את פגיעויות ה-iPhone 5c מהאקרים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים