מכירת חיסול: EMC רוצה למכור את דוקומנטום תמורת שישה מיליארד דולר

אנליסטים ציינו כי ספקיות בתחום ניהול תוכן ארגוני תמיד נאבקו להצדיק את הנחיצות של המערכות שלהן, אף שבארגונים ''כבדים'' רבים, מהמגזר הממשלתי והביטחוני, מדובר בפלטפורמה חשובה

דוקומנטום

EMC רוצה למכור את דוקומנטום (Documentum), הפלטפורמה שלה לניהול תוכן ארגוני, כך דווח בסוף השבוע בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית. סכום העסקה צפוי לעמוד, על פי ההערכות על שישה מיליארד דולר.

מ-EMC נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לספקולציות". אנליסטים ציינו כי ספקיות בתחום ECM, ניהול תוכן ארגוני, תמיד נאבקו להצדיק את הנחיצות של המערכות שלהן, אף שבארגונים "כבדים" רבים, מהמגזר הממשלתי והביטחוני, מדובר בפלטפורמה חשובה.

דוקומנטום היא חברה ותיקה שנוסדה ב-1990. הלקוח הראשון שלה היה בואינג (Boeing), עבורו הם פיתחו שיטה לארגן, לאחסן ולשמור באופן סלקטיבי את אלפי העמודים של ספרי ההדרכה למטוס בואינג 777. בשנת 1993, היא סיפקה לשוק מוצר שרת-לקוח עבור ניהול מסמכים אלקטרוני. היא הונפקה בנאסד"ק ב-1996, ובשנת 1998 הביאה לשוק את גרסת המוצר לאינטרנט. ב-2003 EMC רכשה את דוקומנטום תמורת 1.7 מיליארד דולר, שהיוותה בסיס לבניית חטיבת התוכן הארגוני שלה. ההכנסות השנתיות של דוקומנטום עומדות על כ-600 מיליון דולר, יש לה בסיס לקוחות איתן ושולי רווח של יותר מ-30%. אנליסטים העריכו כי דוקומנטום תירכש על ידי קרן השקעות פרטית.

להראות שהמצב הכספי טוב

דל (Dell) רכשה בעסקת ענק באוקטובר האחרון את EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. דל זקוקה למימוש רכישות של חלקים ממנה כדי להראות לבעלי המניות כי מצבה הכספי טוב יותר מזה הנוכחי. הרכישה של EMC צפויה להסתיים לקראת סוף השנה, בכפוף להסכמת בעלי המניות של EMC. חובות דל בשל הרכישה עומדים על כ-50 מיליארד דולר, ועל כן היא מחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה. בסוף מרץ בוצעה המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני, NTT ירכוש את פרו סיסטמס (Perot Systems), שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת היא NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. הרכישה מהווה קפיצת דרך משמעותית עבור התאגיד היפני, שיתקע יתד בשוק שירותי הייעוץ והמחשוב בארצות הברית, כמו גם בעולם.

דל רכשה את פרו סיסטמס, ספקית שירותי מחשוב מטקסס, ב-2009 בסכום של 3.9 מיליארד דולרים.

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר – בלא קשר לחובות במיליארדים, הכרוכים ברכישה הצפויה של EMC.

בשבוע שעבר פורסם כי דל תנפיק לציבור את יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks, בשווי של פחות משני מיליארד דולר. דל רכשה אותה בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, והגישה מסמכים להנפקה שלה במהלך הקיץ. חברת הגנת הסייבר הוקמה לפני 18 שנה ומניבה הפסדים בשנים האחרונות.

כעת העיניים נשואות לעבר דל, כדי לראות מה היא תעשה עם RSA, חטיבת האבטחה של EMC. ב-1999, הקים שר החינוך כיום, נפתלי בנט, עם שותפים, את סאיוטה (cyota), חברת סטארט-אפ בתחום אבטחת המידע. בנט שימש כמנכ"ל סאיוטה מ-2001 עד מכירתה ב-2005 תמורת 145 מיליון דולר ל-RSA. ביוני 2006 רכשה EMC את RSA תמורת 2.1 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים