Pizzapo: פיצה במרחק לחיצה

הכירו סטארט-אפ שפיתח אפליקציה העוזרת ללקוחות לבצע הזמנה פשוטה של משלוחי פיצה מפיצריות שכונתיות, ובמקביל מסייעת לפיצריות לקבל כלי טכנולוגי מורכב שפועל בצורה פשוטה

Pizzapo

אחד האתגרים אשר עומדים בפני סטארט-אפים חדשים הוא היכולת לייצר חדשנות שבאמת תיתן ערך מוסף לכל הצדדים שמעורבים בפעילות.

סטארט-אפ חדש בשם Pizzapo מציע שילוב של חדשנות שיווקית עם פתרון מעולם האינטרנט של הדברים, ונותן כלים טכנולגיים חכמים לעסקים קטנים שלא יכולים להשקיע במערכות מתוחכמות ויקרות של רשתות גדולות.

Pizzapo הינה אפליקציה המקשרת לקוח עם הפיצריות שסביבו בצורה המהירה והפשוטה ביותר. האפליקציה נוצרה כדי לאפשר ללקוחות הזמנה פשוטה של משלוחי פיצה מפיצריות שכונתיות, וכדי לסייע לפיצריות לקבל כלי טכנולוגי מורכב שפועל בצורה פשוטה.

בשיחה עם מור בן-מאיר, אחד משני היזמים שהקים יחד עם בועז רון את הפעילות, הוא מספר כי "אחד החידושים היצירתיים של האפליקציה היא הגישה שהלקוח לא צריך לעבוד קשה בשביל להזמין פיצה. הלקוח בונה את הרכב ההזמנה שירצה (למשל, שתי פיצות; אחת עם זיתים והשנייה עם תירס, ובנוסף בקבוק קולה) והאפליקציה תדע למצוא מיד את כל הפיצריות שמסביבו ולציין את עלות ההזמנה. הלקוח יוכל להשוות מחירים וזמני משלוח ולקרוא חוות דעת של מזמינים נוספים כדי לקבל החלטה מהיכן להזמין. כמו כן קיימות אפשרויות סינון נוספות המאפשרות ללקוח למצוא פיצריה כשרה, טבעונית או ללא גלוטן (בקרוב)".

בן-מאיר מספר כי "מאז ומעולם חיפשנו מיזם שיועיל לאנשים ויפשט תהליכים יומיומיים מסובכים. כיזמים, נמשכנו באופן טבעי לרעיון שנוכל לעזור לעסקים קטנים לשרוד בעזרת טכנולוגיה עכשווית שאין ברשותם. החברים שלנו קוראים לנו 'הרובין-הוד של הפיצריות'".

יש כאן בעיה כפולה

"הרעיון לאפליקציה להזמנת פיצה עלה במוחנו ערב אחד כשניסינו להזמין פיצה ומצאנו את עצמנו מבלים עשרים דקות בחיפושים אחר פיצריות באפליקציות השונות. בסוף הזמנו מדומינוס, כי היתה להם אפליקציה וכי לא היינו צריכים לדבר עם אף אחד בטלפון. באותו רגע הבנו שיש כאן בעיה כפולה: גם למזמינים וגם לפיצריות השכונתיות", הוא אומר.

"הבנו גם שאנשים לא אוהבים לדבר בטלפון ומעדיפים להזמין דרך אפליקציות. בישראל יותר ויותר הזמנות מתבצעות באמצעות אפליקציות ומספר ההזמנות הטלפוניות יורד בהתאמה." מספר בן-מאיר. "שוק משלוחי הפיצה בישראל מגלגל סכום של כ- 600 מיליון שקל בשנה ונמצא בגדילה מתמדת. הרשתות הגדולות, המהוות כ-20% מסניפי הפיצריות בארץ, חולקות ביניהן כ-60% מסך הכנסות הענף, הסיבה להטיה זו מצביעה על טכנולוגיה – רשתות שהשכילו לבנות אתר ומערכת הזמנות הגדילו משמעותית את ההכנסות שלהן".

בן-מאיר מסביר כי "אנו נותנים ללקוחות כפתור פיזי שמתחבר למערכת ומאשר למזמינים להגדיר את ההזמנה שלהם פעם אחת באפליקציה ולהזמין בלחיצת כפתור. הערכה הזו מגיעה עם סוללה שמחזיקה לחצי שנה. לקוחות שהתנסו בכך נתנו פידבקים מאוד טובים".

"קיימת אפליקציית אנדרואיד, ובקרוב תושק אפליקציית iOS. בינתיים בעלי מכשירי iPhone יכולים להזמין דרך אתר שהותאם במיוחד עבורם. Pizzapo פעילה בתל אביב ובשרון, כפר סבא, רעננה, הוד השרון והסביבה ואנחנו מתרחבים לעוד ועוד ערים ואזורים ברחבי הארץ ומתכננים תוך מספר שבועות להגיע לפריסה ארצית", אומר בן-מאיר.

נקודת מבט

Pizzapo מאפשר כלים שיווקים מתקדמים לעסקים שלא יכולים להרשות לעצמם. היזמים זיהו נקודה עם הזדמנות כלכלית מעניינת בשוק שבה לחברה שנחשבת לגדולה כמו דומינוס פיצה יש יתרון על פני קבוצה של פיצריות שכונתיות שלא מאוגדות, דבר שיכול להוות נקודת תפנית בשוק הזה ובעתיד בשווקים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים