בעלי הכנסה נמוכה בארצות הברית יקבלו מהמדינה הנחה לפס רחב

המדינה החליטה להתייחס לצורך בחיבור איכותי לרשת כאל חיוני, ולהתייחס אל הסבסוד כאל שירות ציבורי ● המהלך יכול לשים קץ, אם לא לצמצם כליל, את מה שמכונה "הפער הדיגיטלי"

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC  (ר"ת Federal Communication Commission), הצביעה לטובת סבסוד חודשי בגובה 9.25 דולר, במטרה לעזור למיליוני אמריקנים לקבל גישה לאינטרנט בפס רחב. המדינה החליטה להתייחס לצורך בחיבור איכותי לרשת כאל חיוני, ולהתייחס אל הסבסוד כאל שירות ציבורי. המהלך יכול לשים קץ, אם לא לצמצם כליל, את מה שמכונה "הפער הדיגיטלי".

שלושה דמוקרטים תמכו בהצעה שהוגשה על-ידי יו"ר ה-FCC, טום ווילר, בעוד ששני רפובליקנים הצביעו נגדה. הסובסידיה המאושרת נתפשת כחלק מהרפורמה של תכנית Lifeline, שמתקיימת כבר שלושה עשורים, והעיתוי שלה הפעם הוא כאשר חיבור לאינטרנט במהירות גבוהה כבר הופך לחיוני בעבור משקי הבית בארצות הברית, שכן הוא נחוץ למשל לילדים בכדי להכין את שיעורי הבית, ולמבוגרים על מנת למצוא עבודה ולקיים סידורים משמעותיים אחרים.

הניו יורק טיימס (New York Times) מדווח כי ווילר אמר שאישור תכנית סבסוד זו מבטיח שהאמריקנים יקבלו גישה למה שהוא מכנה "פלטפורמת התקשורת הדומיננטית של היום".

אינטרנט בפס רחב – זכות בסיסית לכל תלמיד

נציבת ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורסל, דמוקרטית שהצביעה לטובת ההצעה, ציטטה מחקר שביצע מכון המחקר Pew המעיד על כך שנמצאו חמישה מיליון משקי בית, מתוך סך של 29 מיליון שבהם חיים ילדים בגיל בית ספר, אשר להם אין חיבור לאינטרנט במהירות גבוהה. "הייתה תקופה שבה גישת פס רחב לאינטרנט הייתה בגדר מותרות. לא עוד", אמרה רוזנוורסל ללוס אנג'לס טיימס (Los Angeles Times) והוסיפה, "דבר לא מדגים זאת באופן מפורש ביותר כמו בתחום החינוך".

ה-FCC טוען שרק כ-40% מהאזרחים היחידים, שמרוויחים 25 אלף דולר ומעלה בשנה, יכולים להרשות לעצמם חיבור בפס רחב, אבל ל-95% ממשקי הבית (משפחות בהרכבים שונים) המרוויחים יותר מ-150 אלף דולר יש אינטרנט מהיר. יתר על כן, לאחד מכל חמישה אנשים – מרביתם עניים – אין גישה לפס רחב כיום.

קבוצות להגנת הצרכן בארצות הברית מגיבות בשמחה על אישור ההצעה. האנה סאסמן, מנהלת Media Mobilizing Project, מאמינה כי הסבסוד עומד להפוך את הגישה ל"זכות אדם בסיסית בערים אמריקניות". עוד הוסיפה סאסמן כי הגישה חשובה, למשל, לצורך מציאת עבודה, "אפילו לעבודות שבעבורן השכר הוא הנמוך ביותר".

אמריקנים שזכאים לתכניות כגון Supplemental Nutrition Assistance Program, תושבים שבטיים ותושבים ותיקים רשאים לבקש את הסבסוד מתחילת דצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים