דן זייצ'ק, בזק בינלאומי: "חווינו את המשבר בצורה חריפה פחות משציפינו"

"הסיבות לכך הן, כי בשנה הקודמת התמקדנו בהיערכות לקראת המשבר, לצד המשך הפעילות; החוסן הפיננסי שלנו; והעובדה שאנחנו נמצאים בשבעה מכל עשרה ארגונים בארץ", אמר זייצ'ק ● הוא דיבר בכנס System שערכה הבוקר (ב') בזק בינלאומי בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "אנחנו חשים בקרב הלקוחות התעוררות, לצד תחושת אופטימיות; הערכתנו היא שהשנה הבאה תהיה משמעותית ל-ICT"

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת. בשנה הקודמת התמקדנו בהיערכות לקראת המשבר, לצד המשך הפעילות. בשל כך, כמו גם בשל החוסן הפיננסי שלנו והעובדה שאנחנו נמצאים בשבעה מכל עשרה ארגונים בארץ – חווינו את המשבר הכלכלי בצורה חריפה פחות מאשר ציפינו", כך אמר דן זייצ'ק, סמנכ"ל הפתרונות לעסקים של בזק בינלאומי.

זייצ'ק היה ראשון הדוברים בכנס System שערכה החברה הבוקר (ב') בטראסק שבנמל תל אביב. בכנס השתתפו מאות מקצוענים, והוא הופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. במסגרת הכנס הוצג מגוון הפתרונות הטכנולוגיים שאותם מייצגת ומטמיעה בזק בינלאומי בעולם התשתיות והמערכות, בקרב מערכי IT ארגוניים.

לדברי זייצ'ק, "אנחנו חשים בקרב הלקוחות התעוררות, לצד תחושת אופטימיות. מנמ"רים משחררים תקציבים ומניעים פרויקטים. הערכתנו היא שהשנה הבאה תהיה משמעותית ל-ICT". הוא הסביר, כי ההשפעה העיקרית של מנהלי מערכות המיחשוב בארגונים הייתה בדרישה לצמצום תקציבים, לצד המשך שמירת הרמה של שירותים ושרידות. לדבריו, הפתרון טמון ברכישת שירותים מנוהלים.

"בזק בינלאומי מצויה בעולם הסיסטם כבר עשור", הוסיף. "במהלך התקופה רכשנו ניסיון מקצועי רב בקרב מגוון לקוחות ארגוניים, מכל הסוגים ועם כל סוגי המערכות. חלק ניכר מהניסיון נרכש בשל היכולת לספק שירותים אלה בצורה מרוחקת: לבזק בינלאומי יש חוות שרתים, המתקדמת בישראל, שמשתרעת על פני שטח כולל של 500 מ"ר. היא מיועדת לאספקת מכלול שירותי אירוח, כולל אירוח אתר, אירוח ורכישת שרת, אחזקה מלאה של השרת, אחסון מידע, אתר התאוששות מאסון ועוד". זייצ'ק אמר, כי "חוות השרתים נבנתה בהתאם לסטנדרטים המחמירים ביותר הקיימים כיום. לחווה יש אבטחה פיזית ברמה גבוהה, יכולות של שרידות מרבית, שירותי גיבוי מתקדמים, שירותי אבטחת מידע וקישוריות ברוחב פס שריד וגבוה ביותר".

"2009 הייתה שנת היערכות בארגונים", סיים, "ואנחנו מבחינים כעת בהתעוררות ובביקושים לכל התחומים – תשתיות, מערכות, פרויקטי וירטואליזציה, מיחשוב ענן וגיבוי. הפעילות תצמח משמעותית בשנה הבאה, בין אם באמצעות האירוח שלנו ובין אם בהטמעת פרויקטים בתחומים הללו".

עודד רוטר, מנהל פיתוח מוצרים ופריסייל באגף הפתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, אמר ש-"ברוב הפרויקטים שאנחנו עורכים יש היבטים של הכנה למיחשוב ענן, מבוססי VMware, מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco). למרות המשבר הכלכלי העולמי, ארגונים ממשיכים ומשקיעים בפתרונות בתחום מיחשוב ענן, פרויקטי וירטואליזציה וכן בהמשך בניית מערכי גיבוי ואחסון".

אודי טבוך, מנהל תחום המשכיות עסקית באבנט, הציג את פתרונות CA לתחום. לדבריו, "XOsoft Replication ו-XOsoft High Availability בגרסה 12.5 מציעים שכפול נתונים חכם וייחודי, הכולל שכפול נתונים רציף (CDP) לקבצים וליישומים. ניתן לבצע מעבר אוטומטי לשרת חלופי במקרה של תקלה בשרת הראשי. עוד כולל הפתרון יכולות כגון ניטור שרתים, תזמון בדיקות לשלמות המידע בשרתים החלופיים, ניהול מרכזי עם ממשק ווב, התקנת מודולים ללא צורך באתחול מחדש ויכולות ניהול של צריכת משאבי רשת".

עמי בן דוד, יועץ הנדסת מערכות לדטה סנטר בסיסקו ישראל, הציג את פלטפורמת מערכת המיחשוב האחוד של החברה. שגיב קרוננבלט, מנהל פריסייל System IT בבזק בינלאומי, הציג את השיקולים והמטרות שיש לבחון לפני שנכנסים לעולם הווירטואלי ולמיחשוב ענן. אופיר זמיר, ראש צוות הנדסת מערכות, VMware ישראל וטורקיה, דיבר על חידושי החברה בעולם הווירטואליזציה, כפי שהוצגו בכנס העולמי שלה לפני כמה שבועות. חתמה את הכנס עינת גלעדי, שהציגה את פתרונות היטאצ'י (Hitachi) לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים