"דאגה בעולם ההשקעות: אבטחת המידע הוא שוק שמוצה"

כך אמרה דפינה טונצ'בה, שותפה בקרן ההון-סיכון USVP ● לדבריה, "משקיעים מחפשים לגבות חברות שיכולות להפוך להזדמנויות של מיליארד דולר ומעלה; כדי להיות בעל פוטנציאל כזה חייבים לענות על צרכי שוק ענק"

דפינה טונצ'בה, שותפה בקרן USVP. צילום: ניב קנטור

"אנחנו מתחילים לזהות דאגה בעולם ההשקעות על כך שאבטחה זה שוק ממוצה, עקב ריבוי השחקנים שיצר 'רעש' רב בתחום", כך אמרה דפינה טונצ'בה, שותפה בקרן USVP ומנחת הפאנל הראשון בכנס שעסק בשווקי האבטחה כיום.

בשיחה עם אנשים ומחשבים מסבירה טוריצ'בה מה השיקולים שעומדים בפני הקרן כשהיא בוחנת השקעה בחברה. "החברות שאנו משקיעים בהן צריכות לעמוד בשלושה תנאים: הראשון, הן צריכות להראות שהן פונות לשוק גדול וצומח; התנאי השני הוא מוצר מבודל, והתנאי השלישי הוא צוות מומחה".

לדבריה, "משקיעים מחפשים לגבות חברות שיכולות להפוך להזדמנויות של מיליארד דולר ומעלה. כדי להיות בעל פוטנציאל כזה חייבים לענות על צרכי שוק ענק, מוצר מבודל שהקונים ירצו, וצוות שיודע איך לבצע את העבודה".

"הכי קשה להחליט כאשר שוק לא קיים וצריכים להאמין בחברה שתיצור איתו", מסבירה טונצ'בה. "אך במרבית המקרים ישנו שוק שהביקוש בו לא נענה על ידי הפתרונות הקיימים. אנחנו לא משקיעים בחברות Me Too ואפילו לא בחברות שמראות שיפור אינקרמנטלי. אלא רק במוצר עם שוק גדול או פוטנציאל לשוק כזה".

בעיה של היעדר אבטחה היקפית

כדוגמה לחברות שנותנות פתרונות שיש להם פוטנציאל שוק ענק, נותנת טונצ'בה את קאטו של שלמה קרמר. "החברה עונה על הבעיה של היעדר אבטחה היקפית. זו דוגמה לרעיון טוב וחזון גדול ויש לו צוות מנוסה וכמובן יש לו מוצר טוב".

על החיפוש בישראל מסבירה טונצ'בה כי "לחברות התוכנה הישראליות יש צוותים טכניים חזקים ומוצרים מבודלים. אנחנו מחחפשים חברות בשלב מוקדם שעונות על הקריטריונים בתחומי SAAS לארגונים ואבטחה. אנחנו משקיעים בחברות בסיבוב א' ו-ב'".

"זה שלב בעל סיכון גבוה בו אנחנו מחפשים חברות שיש להם משיכת שוק (Market Traction)", היא מסבירה. "כלומר מספר לקוחות מפתח משלמים ויש להם מיליון דולר הזמנות. זה חשוב לנו מפני שאנחנו רואים זאת כמשהו שמוריד את הסיכון. הלקוחות מייצגים מגזרים רוחביים חשובים וגם זו בשבילנו דרך להוריד את הסיכון של ההזדמנות. לקוח שמצביע עם הכסף שלו הוא מאוד חשוב".

"אנו משקיעים בישראל כבר 20 שנה ומרבית ההשקעות בתחום האבטחה. אנחנו רואים שהישראלים טובים בפתרון בעיות אבטחה. אין לנו משרד כאן אך אחד השותפים שלנו, ז'אק בנקוסקי, מגיע לכאן כל חודשיים. יש לנו רשת חזקה בישראל. אנחנו מאמינים שאנחנו רואים את מרבית ההזדמנויות, פגשנו את מרבית הסטארט-אפים.

לסיכום אמרה טונצ'בה כי "ל-USVB יש קשר טוב עם הקהילה המקומית בתחום האבטחה. הזמנו את היזמים להכיר אותנו טוב יותר ולפגוש כמה מחברות הפורטפוליו, ולשמוע את המבט שלנו על התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים