המכונה ניצחה את האדם: תוכנה הביסה יריב אנושי 3-0 במשחק Go

AlphaGo, תוכנת הבינה המלאכותית של גוגל, ניצחה את לי סדול, אלוף דרום קוריאה ומהשחקנים הדומיננטיים בעולם ● זו גם הפעם הראשונה שתוכנת מחשב מצליחה לנצח בדרגת דאן 9 - הגבוהה ביותר במשחק החשיבה

המחשב ניצח את האדם במשחק הלוח העתיק ביותר בעולם. צילום: מתוך הסרטון

תוכנת AlphaGo, פרי יצירתה של חברת הבינה המלאכותית DeepMind מבית גוגל (Google), ניצחה אתמול (ש') בסיאול את לי סדול, אלוף דרום קוריאה ואחד השחקנים הדומיננטיים ביותר בעולם, במשחק הלוח הסיני Go. זהו הניצחון השלישי של התוכנה בסדרת הטוב מחמישה, והוא הושג בתום ארבע שעות. בכך היא הכניעה בנוק אאוט את יריבה האנושי.

מדובר בהישג מרשים לחברת האינטלגנציה המלאכותית של ענקית הטכנולוגיה, שפיתחה את התוכנה במיוחד למרתון המשחקים. זו גם הפעם הראשונה שתוכנת מחשב מצליחה לנצח בדרגת דאן 9 – הרמה הגבוהה ביותר במשחק החשיבה, שנחשב למשחק הלוח העתיק בעולם ולמורכב יותר משחמט.

לפי דיווח בגרדיאן (The Guardian), המתמודד המלאכותי שלט במשחק לכל אורכו. דניס הסביס, אחד מאלופי השחמט הצעירים בעולם וממייסדי Deep mind, סיפר כי המחשב "היה במומנטום" לאורך המשחק האחרון.

סדול אמר לאחר ההפסד כי הוא מאוכזב. "אני לא יודע מה לומר, אבל קודם כל אני חושב שאני צריך להתנצל", אמר. "הרגשתי חסר כוחות. יש לי ניסיון רב ותחת לחץ במשחקי Go, אבל אף פעם לא הרגשתי תחת כל כך הרבה לחץ ולא יכול הייתי להתגבר על זה".

DeepMind הבריטית נרכשה על ידי גוגל בינואר 2014 בתמורה לכ-400 מיליון דולר.

ניצחון זה בא לאחר שלפני כחמש שנים ניצח ווטסון (Watson), מחשב העל של יבמ (IBM), את אלופי האלופים בשעשועון הטריוויה ג'פארדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים