"מי שישכיל להבין שנשים רוצות להתאמץ – ירוויח"

"תקרת זכוכית קיימת עבור מי שהיכולות שלו מוגבלות, בעוד שלאלה שיש להן יכולת ואמביציה - השמיים הם הגבול", אומרת נורית הורוביץ, מנכ"לית ג'טרו ומנהלת חטיבת התוכנה בקבוצת מלם תים

נורית הורוביץ, מנהלת גוף מכירות התוכנה של קבוצת תים

האם את רואה הבדלים, ואם כן – אילו, בתפיסות הניהול בין נשים וגברים?
"ישנם הבדלים. קראתי מאמר שמדבר על היכולת שיש לנשים לתפוס כמות גדולה יותר של מידע בבת אחת. כשאני משתתפת בישיבה, אני יכולה לראות את התמונה המלאה במהירות. בנוסף, אני מאמינה שלנשים יש יותר סבלנות, והן ניחנות בפתיחות ויכולת הכלה שמסייעות להן לקלוט טווח גדול של פרטים – וכך להתמודד עם הדרישות מהן בהצלחה.

היכולת להקשיב היא מאוד חשובה וכשאנחנו מגייסים, אני מחפשת אנשי מכירות שיש להם את היכולת הזו. הרבה אנשים משדרים יכולת וידע מקצועי אבל חסרים את היכולת להקשיב. בתחום העיסוק שלנו, מאוד חשוב להקשיב ללקוח, כדי לתת לו את המענה הטוב ביותר.

אני מאמינה במשפט 'אנשים עושים עסקים עם אנשים, ויותר טוב עם נשים'. כמו כן, אני מאמינה במגוון, ולכן תראו אצלי בצוות אנשים ממגדר שונה ומרקעים שונים. כל אחד מביא עימו יכולות שונות, צורת חשיבה אחרת, ידע וחוזק בתחומים מגוונים".

האם עדיין קיימת תקרת הזכוכית לנשים בתעשייה?
"השוק עשה את המעבר של נשים מתפקידים מסורתיים לתפקידים 'גבריים' וניהוליים. אני מאמינה שתקרת זכוכית קיימת עבור מי שהיכולות שלו מוגבלות. לאלה שיש להן יכולת ואמביציה – השמיים הם הגבול.

תקרת הזכוכית מתקשרת עם הבעייתיות של נשים, לכאורה, להשקיע שעות עבודה ארוכות במשרד, מה שכבר לא כל כך רלוונטי בתקופתנו.

אולי מאחר שאני אישה, אני מגלה רגישות כלפי עובדים שמבקשים לצאת מוקדם פעמיים בשבוע לטובת לימודים או כדי לבלות זמן עם המשפחה. לראייה, ניהלנו בעבר פרויקטים שדרשו מאמץ מוגבר, מה שהתבטא בשעות עבודה רבות ומאומצות. הצוות שלי ידע לתרום מזמנו ואף מעבר לכך כדי לספק את המענה הנדרש. אני מאמינה שזה היה גם בזכות התמיכה שלי בזמן הפרטי שלהם".

איך הארגון שלכם מקדם נשים?
"ההנהלה של תים מבינה שלנשים יש את הרצון ואת היכולת. יש ארגונים שיסתכלו אחרת על אישה ועל גבר, אבל מי שישכיל להבין שנשים רוצות להתאמץ – ירוויח. בתים מקבלים עובד מאחר שיש לו אמביציה ונותנים לו להוכיח את עצמו. יש בתים ייצוג נשי מכובד ונשים מחזיקות בתפקידים בכירים בתחומי שיווק, מכירות ועוד. הארגון כולו מפגין התחשבות בבעלי משפחות ומציע ימי גיבוש, פעילויות בחגים ומתנות לפתיחת שנת הלימודים, ובימי חמישי מוצבים בלובי המשרדים דוכני מזון ופרחים לשבת. זה נותן תחושה טובה, שמעצימה את העובדים ואת המסירות שלהם לעבודה".

מה התכונות החשובות ביותר כדי להצליח בקריירה בעידן הנוכחי?
"מעבר להקשבה, שציינתי קודם, חשובה היכולת לרוץ למרחקים ארוכים, בעיקר כשמדובר במתן מענה למגמות חדשות. הפיתוחים הטכנולוגיים לעתים מגיעים לפני שהשוק מוכן לקלוט אותם, ולכן חשוב אורך רוח, ולדעת להסתכל קדימה, תוך כדי העשייה והפעילות השוטפת, עד שיגיעו התוצאות.

הדבר נכון גם בכל הנוגע ליחסים עם הלקוחות. זה משהו שנבנה לאורך זמן".

איזה אירוע או אישיות עיצבו את אישיותך, או השפיעו על עתידך?
"התחנכתי בפנימייה בשכונה נחשבת. הבנות שלמדו איתי בכיתה הגיעו ממשפחות שהיו שונות מאוד מהמשפחה שלי, בעיקר מהבחינה הכלכלית. הזיכרון הראשון שלי הוא שרציתי להיות אחרת, שאפתי להתקדם וכבר אז קיבלתי את ההחלטה לעשות כל מה שיידרש על מנת להצליח. ניגשתי לפסיכומטרי כבר בכיתה י"א ואת התיכון סיימתי כתלמידה מצטיינת. היה לי ברור שאני ממשיכה ללימודים אקדמיים. מאז הוספתי להשקיע בלימודים ובקריירה".

מה רצית להיות כשתהיי גדולה ואיך בסוף הגעת לאן שהגעת?
"למעשה, גדלתי עם החלום להיות רופאה. רציתי לעזור לאנשים. אחרי השירות הלאומי עברתי לגור לבד ולא יכולה הייתי להרשות לעצמי לממן שבע שנים של לימודי רפואה. האילוצים הכלכליים הכתיבו לימודים בשילוב עם משרה מלאה ולכן, פניתי ללימודי כלכלה ומנהל עסקים, ועבדתי בתחום המכירות. למנהלת שלי בחברה הראשונה בה עבדתי קראו קרן שביט והערצתי אותה, הייתה לה השפעה גדולה על הבחירה שלי להמשיך בתחום.

היו לי המון מוטיבציה ורצון ללמוד, רציתי לעשות יותר מלתאם את הפגישה, אלא לקחת חלק פעיל בעשייה, בפגישות עם לקוחות ובתהליכי ניהול מורכבים. עברתי כמה תפקידים בחברות שונות והמשכתי להתקדם, כשבכל תפקיד קיבלתי עליי יותר תחומי אחריות. צברתי עוד ועוד ניסיון בעבודה עם לקוחות ובמקביל התמחיתי בתחום התוכנה והאינטגרציה.

כשאודי וינטראוב, המנכ"ל של תים, הקים את פעילות מכירות התוכנה בחברה, הצטרפתי אליה, ומזה שש שנים אני מנהלת את גוף מוצרי התוכנה. הוא עזר לי כשהתחלתי ותמך בי לאורך כל הדרך. למדתי ממנו המון על איך מתניעים פעילות ואיך מתנהלים נכון, ואני מייחסת לו חלק גדול מההצלחה שלי.

יש פה גם סוג של סגירת מעגל, כי קרן שביט ואני מחזיקות כיום בתפקידים מקבילים בקבוצת מלם תים, כך שאני זוכה להמשיך לעבוד איתה".

ומה עם החלום להיות רופאה?
"למרות ההתמחות במכירות, את התשוקה לתחום הרפואה לא זנחתי. אני נהנית לקרוא מאמרים רפואיים באינטרנט ומקפידה לעקוב אחרי מחקרים בכל מיני תחומים. כיום אני מסתפקת בלחלוק את הידע שלי עם המשפחה והחברים שמבקשים עצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים