רז בכר, AWS: "הענן הוא המזרק האולטימטיבי לחדשנות"

לדברי בכר, מנהל פיתוח עסקי לסטארט-אפים, AWS לאזור EMEA, "הקירבה שלנו ללקוחות ולסטארט-אפים יוצרת מצב של ניצחון לכל הצדדים"

רז בכר, מנהל פיתוח עסקי לסטארט-אפים, AWS לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"ארגונים עייפו מהמחשוב המסורתי, וחברות הסטארט-אפ רואות זאת ומתחילות לבנות את מערכי המחשוב שלהן ישר על הענן. זה גם נוח, גם גמיש וגם חוסך משאבים. ככזה, הענן הופך להיות המזרק האולטימטיבי לחדשנות". כך אמר רז בכר, מנהל פיתוח עסקי לסטארט-אפים, AWS לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

בכר דיבר היום (ד') במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת AWS Pop-up Loft, שהחל אתמול בתל אביב למשך שלושה שבועות ומופק על ידי אנשים ומחשבים. מדובר במתחם ומרכז עבודה אותו הקימה ענקית מחשוב הענן, לחשיפת הפלטפורמה שלה בפני מפתחים בחברות סטארט-אפ, יזמים, סטודנטים ולקוחות – ללימוד, רישות אישי וייעוץ מקצועי. האירוע מתקיים עד 21 במרץ ב"בית המידות" ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב. האירוע בארץ הוא החמישי בעולם, לאחר שהתקיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון וברלין.

צילום: איל גזיאל

צילום: איל גזיאל

"אנו מנצלים טכנולוגיות ישראליות על מנת להביא בשורות של חדשנות לשוק המקומי", אמר בכר, "הקירבה שלנו ללקוחות ולסטארט-אפים יוצרת מצב של ניצחון לכל הצדדים", ציין.

צילום: איל גזיאל

צילום: איל גזיאל

"השוק הישראלי חשוב לאמזון", אמר בכר. "רוב הזמן אני פוגש לקוחות מסטארט-אפים. איך נולד סטארט-אפ? יש להם רעיון עסקי וטכנולוגי והם יוצאים עימם לדרך. נדרש להופכו לכדי מעשה, לפתח טכנולוגיה ולצאת לדרך".

אלא, סייג בכר, "שיש הרבה הנחות יסוד שמשתנות תוך כדי תנועה. בעולם הישן, המנמ"ר קנה ציוד IT, אלא שלעתים צרכי המחשוב השתנו והוא עלול 'להתקע' עם הציוד. בעיה זו נפתרת בענן – כל שנדרש הוא שלוש לחיצות עכבר והשינוי בצריכת המחשוב בוצע. הרבה פעמים חברות סטארט-אפ יוצאות לדרך ואין להן מושג איך השוק יגיב, הענן מסייע להתגבר על מכשלה זו".

צילום: איל גזיאל

צילום: איל גזיאל

בכר הנחה פאנל של חברות סטארט-אפ ישראליות שהן לקוחות הענן של אמזון (Amazon). רוי מור, מנהל IT ותפעול, ארניקס (Earnix), אמר כי החברה מסייעת לבנקים ולמוסדות פיננסיים לטייב את הנתונים הפיננסיים שלהם, בכך שהם מריצים את הנתונים שלהם על הפלטפורמה והאלגוריתמים של ארניקס, היושבים על הענן של אמזון.

"תעשיית הבנקאות היא מורכבת, שמרנית ולא פשוטה", אמר מור. "החיבור של הענן ללקוחות 'כבדים' לא קל. המידע שלנו ושל הלקוחות הבנקאיים שלנו גדל באופן אקספוננציאלי, ואמזון מסייעת לנו לטפל בסוגיה. כל הפיתוח שלנו, לרבות זה הנעשה במימוש תפיסת DevOpos, משתמש בענן החדשני של אמזון".

"תכנון קיבולת לעולם ה-IT הוא כמו מכה על הראש, כי אין לדעת לכמה כוח מחשוב ולכמה קיבולת אחסון נזדקק. הענן מסייע לנו לבנות ולבסס פלטפורמה בצורה גמישה, עם מערך שרתים שיכול לגדול רוחבית, עם זמינות סביב השעון ומעטפת אבטחת מידע. בנוסף, אנו מסוגלים לענות על הרגולציות השונות ממדינה ומדינה – בצורה קלה".

רוי מור, מנהל IT ותפעול, ארניקס. צילום: יח"צ

רוי מור, מנהל IT ותפעול, ארניקס. צילום: יח"צ

עמי העליון, מנהל תפעול ו-DevOps, ב-Gett, לשעבר גט טקסי, אמר כי החברה קמה ב-2011, "נכנסנו לעולמות נוספים מעבר למוניות – באנגליה אנו בעסקי השמפניה, ברוסיה בעסקי הסושי ובישראל נכנסנו לשוק משלוחי פרחים".

לדברי העליון, "אנו חדשניים והענן מסייע לנו בכך. החדשנות באה לידי ביטוי בכל תחום – בסוף Gett היא חברה טכנולוגית, והענן מסייע לנו לקצר את ה-TTM, זמן ההגעה לשוק של השירותים שלנו".

"אין לנו כל רצון להחזיק שרתים פיזיים, והענן מייתר את הצורך שלנו לתכנן את צריכת משאבי המחשוב. יש לנו גמישות מחשובית, עם יכולות לגדול בצורה מעריכית. אמזון נותן לנו כלים להתייעל ולחסוך – מנהל הענן שלנו מחייך".

עמי העליון, מנהל תפעול ו-DevOps, ב-Gett. צילום: יח"צ

עמי העליון, מנהל תפעול ו-DevOps, ב-Gett. צילום: יח"צ

גל אביב, מנהל פיתוח באינראקטיב (Inneractive), אמר כי החברה פועלת בעולם הפרסום המקוון, כחברה בינלאומית עם מרכז מו"פ בישראל. "אנו עושים מיטוב לשטחי פרסום, לקמפיינים הרצים ברשת. מאחורי הקלעים יש 'בורסה' הסוחרת בשטחי פרסום מקוונים בחתכים שונים, ואנו מציעים ללקוחות להרוויח יותר כסף ולקבל מיטוב של תוכן, לטייב את החשיפה ושטחי פרסום, תוך טיפול בהיבטים של תעבורה – עם עשרות מיליוני טרנסזקציות בדקה".

גל אביב, מנהל פיתוח באינראקטיב. צילום: יח"צ

גל אביב, מנהל פיתוח באינראקטיב. צילום: יח"צ

הענן, סיכם אביב, "מסייע לנו להתמודד עם כמויות מטורפות של תעבורה, עם פרסום בשעות עומס המביא לקפיצה של מאות אחוזים, ליכולת גידול בעוצמות מחשוב. בסופו של דבר, מעבר למוצר שלנו – אנו מספקים שירות ששם דגש על שרידות וזמינות. אנו משכפלים עשרות אשכולות שרתים על AWS, בתוך פרקי זמן קצרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים