איך קרה שדומיין של ג'ב בוש הוביל בסופו של דבר לאתר של דונלד טראמפ?

טראמפ ממשיך לעשות כותרות ולהרעיד את המירוץ הרפובליקני לנשיאות במערכת הבחירות הנוכחית בארצות הברית - גם ברשת

פרנמיז. ג'ב בוש ודונלד טראמפ. צילום: ויקיפדיה

בשנת הבחירות הזו, שבה הפוליטיקאים והקמפיינים הופכים למוזרים ולפרועים יותר מיום ליום, נדמה היה כי דונלד טראמפ הצליח להנפיק השבוע מהלך חסר-תקדים, במיוחד כנגד אחד מיריביו הרפובליקנים, ג'ב בוש.

גולשי אינטרנט רבים נתקלו שלשום (ג') בצילום מסך של ציוץ שכביכול הועלה על-ידי טראמפ, המועמד המוביל במירוץ הרפובליקני לנשיאות. בציוץ נכתב: "ג'ב שכח לחדש את הזכויות לכתובת אתר האינטרנט שלו. נחשו מי קנה את האתר? JebBush.com". הציוץ גם זכה להאשטג המשכנע Trump2016. אבל למעשה חשבון הטוויטר שנקרא Donals J. Trump הוא חשבון מזויף ואינו חשבונו של טראמפ, או כזה שמופעל על-ידי מטה הבחירות שלו.

בנוסף, מידע חדש שדווח על-ידי CBS News מגלה שאף אחד משני המתחרים גם לא קשור כלל לדומיין JebBush.com – אבל מי כן? CBS News דיווחה כי הכתובת JebBush.com נמצאת למעשה בבעלות חברה אוסטרלית בשם Fabulous.com, אשר לא קשורה לבוש או לכל גורם אחר המזוהה איתו. Fabulous.com מסייעת לבעלי דומיינים ועסקים לנהל ולנטר את האתרים שלהם.

הקלדת הדומיין, אגב, אכן מובילה לאתר של טראמפ, אלא ש-JebBush.com אינה הכתובת הרשמית שבה עושה שימוש קמפיין בוש, ומעולם לא הייתה כלל בבעלותו. בוש משתמש בכלל בכתובת Jeb2016.com, המתוחזקת היטב ושמעולם לא הפסיקה לפעול כרגיל.

בינתיים לא ברור בעבור מי מנהלת Fabulous.com בפועל את הכתובת, שרשמית היא בבעלותו של האתר האוסטרלי. יתרה מזאת, הכתובת שנושאת את שמו של המועמד, הייתה ידועה לאנשי מחנה בוש כבר מזה חודשים, אבל משום שבעבור רכישתה התבקש המטה לשלם כ-250 אלף דולר, הדומיין ה"מתחרה" מעולם לא עבר לידיים ה"נכונות". ההפניה הנוכחית אינה תוצאה של פריצה, אלא של רכישה וותיקה שנעשתה כנראה עוד לפני שבוש או טראמפ הכריזו בכלל על מועמדותם.

דוברת הקמפיין של טראמפ, הופ היקס, אמרה לוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי מטה טראמפ אינו אחראי לפרשיה, אם כי אין ספק שהם מודים בשקט למי שכן עומד מאחורי הדברים.

כלי התקשורת קפצו על הפרשה

למרבה הצער, כלי תקשורת רבים ועוקבים בטוויטר (Twitter) מצאו בתקרית הזדמנות להכפשה פוליטית, והניחו מיד ומבלי לערוך בירורים, כי טראמפ משחק משחק מלוכלך ומנצל טעות גדולה של מנהלי קמפיין בוש. אך לא כך.

למשל, בתחנת הרדיו K94.5 FM נשמעו המדווחים המומים כאשר סיפרו כיצד השתלט טראמפ על כתובת האתר של בוש. "כיצד זה קורה? אולי המועמד ג'ב בוש לא הבחור הכי טכני בעולם, אבל אני מבטיח לכם שיש לו צוות של גורואים לכל ענייני האינטרנט והם עובדים קשה בשבילו כל יום. איכשהו, אף אחד לא תפס את זה בזמן", אמרו הפרשנים בערוץ.

ובכן, כפי שמתברר, זה לא מה שקרה, לשמחתם של אנשי קמפיין בוש, ובהתחשב בכך שהם בלאו הכי כבר נאבקים נואשות כדי להישאר במירוץ. כל זאת למרות תחזיות מוקדמות כי קשריו המשפחתיים של בוש לנשיאים לשעבר ג'ורג' ה.וו. בוש וג'ורג' וו. בוש יגרמו לו להפוך למועמד מוביל. עד כה חווה הקמפיין של בוש בעיקר משגים פוליטיים וכישלון של הבוחרים הרפובליקנים לאמץ בוש נוסף לחיקם ולהוליכו אל הבית הלבן.

מצד שני, טראמפ יצר עד כה לאורך המירוץ הרבה יותר סיטואציות שנויות במחלוקת משאפשר היה אפילו לצפות – הוא כינה מהגרים רבים ממקסיקו "אנסים"; הואשם בסקסיזם בשל המאבק המתמשך שלו עם קלי מייגן מפוקס ניוז (Fox News); ואפילו טען שהוא יכול לירות במישהו בשדרה החמישית בניו יורק מבלי לאבד קולות בוחרים. עם זאת, מלבד לסיים במקום השני במחוז איווה, טראמפ נשאר המועמד המוביל של הרפובליקנים.

בעוד שרבים בטוויטר צוחקים כל העת על חשבונו של בוש, כעת יכולים הן בוש והן טראמפ להיות מי שצוחקים האחרונים על מספרם הרב של כלי התקשורת הרציניים שקנו את התיאוריה שהאתר של ג'ב בוש נגנב ממש מתחת לאפו. להגנת התקשורת אפשר לטעון את הדבר הכי מזעזע על הפרשה שאינו ההאשמה המעט מופרכת שהמדיה נטתה לאמץ, אלא עד כמה בקלות ניתן באמת להאמין שמקרה שכזה יהיה חלק משנת הבחירות הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים