ליידי גאגא עושה דיוויד בואי בעזרת אינטל בטקס הגראמי

החברה השתמשה בטכנולוגיה שיוצרה במפעליה שבישראל בכדי להפוך את הדיווה לדיוויד ● התוצאה הייתה מופע מרהיב ומרגש שחרך את בימת הגראמי והתאים במיוחד לפרידה הכואבת מהאמן האקסטרווגנטי המוכשר

ליידי גאגא עושה בואי. צילום: יח"צ

כאשר דיוויד בואי נפטר בינואר, החל עולם הפופ להתאבל ולבטא את הצער על מותו המוקדם של האמן, מי שהפך חדשנות בהופעה למיינסטרים פופולרי. דוגמה מרתקת למחווה שנוצרה על-מנת להתייחד עם זכרו של בואי היא חבירתה של ליידי גאגא, אמנית אקסצנטרית כשלעצמה, עם ענקית הטכנולוגיה אינטל (Intel) בכדי להעלות מופע שבו יעשה שימוש בהולוגרפיה, רובוטיקה, גרפיקת 3D דינאמית ועיבוד וידיאו חי.

גאגא הופיעה עם תשעה שירים של בואי במעין מחרוזת בת שש דקות בטקס פרסי הגראמי. הקטע כלל את השירים: Space Oddity, Changes, Ziggy Stardust, Suffragette City, Rebel Rebel, Fashion, Fame, Let's Dance ו-Heroes, כל אחד מהם להיט אלמותי של האמן. המופע זכה להצלחה גדולה וגורפת והספקטקל הוויזואלי שנלווה אליו היה לא פחות ממדהים, כך סברו המבקרים.

פרסומת של אינטל ששודרה מיד לאחר המופע ב-CBS סיפקה הצצה אל "מאחורי הקלעים" של יצירת המופע לטקס הגראמי. ביקורת מסוימת נשמעה אמנם בטוויטר (Twitter) על כך שהחברה בחרה לשדר את הפרסומת המסחרית שלה מיד לאחר המחווה, אבל בלעדי הבחירה הזו היינו כולנו יודעים פחות על איך נוצרה ההופעה יוצאת הדופן והמרתקת.

הטכנולוגיות שבה השתמשה אינטל פעלו כך – בכדי ליצור את איפור האנימציה שהסתנכרן עם פניה של גאגא, ערכה אינטל סריקת 3D של 12 מצגים שונים של פניה של הזמרת, כך דיווח הוואניטי פייר (Vanity Fair). בנוסף הופיע עכביש CGI (תמונה שנוצרה על-ידי מחשב), שזחל על פניה של גאגא כאלו לבשו את מראה פניו של זיגי סטארדסט, עם הברק המפורסם שחוצה אותם. אינטל יצרה הולוגרמות של ליידי גאגא, רקדנים רבים ובואי עצמו, ואלו שולבו במופע, כשהולוגרמת בואי של גאגא הפכה לבסוף ליונים לבנות. מהנדסי אינטל יצרו גם פסנתר-רובוטי, שזז בזמן ההופעה ונראה כמו חיה משונה. הפסנתר היה עשוי מזהב רוז.

ומה עוד? ייתכן שהבחנתם בטבעות הזוהרות שענדה גאגא, אבל כנראה שלא ידעתם כמה כוחות קסם היו טמונים בהן. הטבעות הלבנות והגדולות של גאגא אולי נראו כמו עוד אביזר אופנה מתוחכם, אבל באמצעות טכנולוגיית אינטל המכונה Curie, הייתה הזמרת מסוגלת למעשה לשלוט דרכן במה שקרה על הבמה ועל מסך ה-LED שברקע. והתוצאה? במילה אחת – וואו. בכמה מלים – צפו במופע המלא ובסרט הפרסומת המתאר את הכנת המופע, ונסו לחשוב מה היה אומר על כל זה דיוויד בואי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים