הוקם איגוד תעשיית ההיי-טק

האיגוד, שהחליף את איגוד תעשיית ההון-סיכון, אמור למקד את מאמציו בהסטת מרכז הכובד של תעשיית ההיי-טק הישראלית מאקזיטים ליצירת ערך לטווח ארוך בחברות ● יו"ר האיגוד, אהרון מנקובסקי: "ההתמקדות ביצירת אקזיטים תהפוך את תעשיית ההיי-טק לבלתי משמעותית עבור כלכלת ישראל בכלל, והגורמים המעורבים בה בפרט"

איגוד תעשיית ההון-סיכון הפך באופן רשמי לאיגוד תעשיית ההיי-טק – ארגון חדש שמטרתו להסיט את מרכז הכובד של תעשיית ההיי-טק המקומית מיצירת אקזיטים, ליצירת ערך לטווח ארוך בחברות. במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר (ג') לרגל הקמת האיגוד, לקחו חלק, בין היתר, ישראל מזין, מנכ"ל ויו"ר חבר המנהלים של אופטיר; בארי שקד, מנכ”ל ריטליקס; אייל וולדמן, נשיא, יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס טכנולוגיות; וגיל מנדלזיס, מנכ"ל טריאנה.

יו"ר ארגון ההיי-טק, אהרון מנקובסקי, אמר, כי "ללא שינוי שממוקד ביצירת ערך בחברות לעומת מיקוד ביצירת אקזיטים, תהפוך תעשיית ההיי-טק בישראל לבלתי משמעותית עבור כלכלת המדינה בכלל, והגורמים המעורבים בה בפרט. כדוגמא, הציג מנקובסקי נתונים המראים כי ב-15 השנים האחרונות נוצרו רק ארבע חברות אשר מחזור המכירות שלהן הוא מעל 150 מיליון דולרים, לעומת 24 חברות כאלה שהוקמו ב-15 השנים שקדמו לכך.

המעבר לאסטרטגיה המתמקדת ביצירת ערך תתרום לכלל הגורמים המרכיבים את התעשייה: תייצר מקומות תעסוקה רבים ולאורך זמן, תגדיל באופן ניכר את החזרי הקרנות, תבטיח את קיומה של מערכת כלכלית תומכת לתעשיית ההייטק ובשורה התחתונה, תהיה לה תרומה מאקרו כלכלית חשובה למדינה.

מנקובסקי ציין, כי מבנה תעשיית ההיי-טק בישראל אינו מאוזן. לדבריו, מבנה מאוזן מחייב סינרגיה ויחס מתאים בין חברות גדולות, חברות בינוניות, חברות קטנות וחברות רב-לאומיות. הוא הדגיש, כי קודם המלצתו למתווה הפעולה החדש הוא נועץ עם גופים רבים בתעשייה, בניהם יזמים, קרנות, גופי ממשל, חברות היי-טק ישראליות ורב-לאומיות, ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אשר

    שלום לכולם מישהו יודע אולי את הכתובות והטלפון של הארגון הזה?? או מישהו יודע היכן אפשר לקבל את רשימת המפעלים בארץ ?? תודה אשר

אירועים קרובים