קרלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית HP, פרשה מהמירוץ לנשיאות

פיורינה הודיעה על החלטתה בפייסבוק ● לדבריה "למרות שאני פורשת היום, אמשיך לסייר ברחבי המדינה ולהילחם למען האמריקנים אשר מסרבים להתפשר על הדרך שבה פועלת ארצות הברית"

הכתר כבר לא יהיה שלה. קרלי פיורינה. צילום: גייג' סקידמור, מתוך ויקיפדיה

קרלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית HP, פרשה מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית.

כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי, פרש אף הוא. כריסטי פרש בשל העובדה שדורג במקום השישי בבחירות המקדימות בניו המפשייר. פיורינה, שדורגה שביעית – הודיעה על החלטתה בפייסבוק (Facebook). פרישתם של השניים מותירה במרוץ של המפלגה הרפובליקנית שבעה מועמדים.

"למרות שאני פורשת היום", כתבה פיורינה בעמוד הפייסבוק שלה, "אמשיך לסייר ברחבי המדינה ולהילחם למען האמריקנים אשר מסרבים להתפשר על הדרך שבה פועלת ארצות הברית ועל הססטוס קוו – שהוא אינו עוד לטובתם יותר. אמרתי שלא אשב בשקט, וגם כעת לא אעשה זאת". פיורינה שלחה מסר מיגדרי בכותבה כי "לילדות הצעירות ולנשים ברחבי המדינה אומר: אל תתנו לאחרים להגדיר מי אתן. אל תקשיבו לאף אחד שאומר לכן כיצד ולמי להצביע, רק כי אתן נשים".

פיורינה לא היתה במקומות הראשונים בסקרים, אולם משכה תשומת לב. היא היתה האישה היחידה במרוץ, שהחל לצד 16 גברים. היא היתה המועמדת היחידה עם ניסיון בניהול חברה גדולה, הנמנית על רשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500). מנגד, היא משכה שימת לב שלילית, בשל אחריותה לפיטורים המוניים בחברה שאותה ניהלה.

פיורינה שימשה מנכ"לית HP בין השנים 1999-2005. באותה עת היא הייתה אחראית לפיטורי 30 אלף מעובדי החברה. בראיונות עיתונאיים – בעבר וגם בימים אלה – אמרה פיורינה כי הפיטורים היו הכרחיים כדי לשמור על החברה תחרותית, לצד הצורך לצמצם כפילויות לאחר המיזוג עם קומפאק (Compaq).

"אתה מפוטר!"

בולטות היחסית לה זכתה פיורינה, גרמה בחודשים האחרונים לעיסוק מחודש בכהונתה ב-HP. לצד אלה המחייבים אותה בשל התפקיד בו שימשה, יש מי שחושב כי דווקא עקב כך היא לא ראויה להנהיג את ארצות הברית.

פרשנים אמריקניים הזכירו כי פיורינה היא לא המועמדת היחידה ששמה נקשר לפיטורים: שורת הסיום של דונאלד טראמפ בתוכנית הטלוויזיה שלו "המתמחה" הייתה – "אתה מפוטר!" והוא התמודד עם שאלות על פיטורי עובדים בחלק מהמיזמים העסקיים שלו בעבר.

פיורינה, בת 60, הודחה מהנהלת HP ב-2005, אחרי שש שנים בראשות החברה, כשבארנקה סכום כולל של 102 מיליון דולר – שכר, פיצויים ומצנח זהב בסך 22 מיליון. היא החלימה מסרטן השד ובתה החורגת מתה ב-2009. הפיטורים שערכה ב-HP תרמו לחוסר הצלחתה ב-2010, כשניסתה להיבחר לסנאט מטעם מדינת קליפורניה – אך הובסה. בקמפיין הבחירות שלה היא ניסתה להדגיש את ניסיונה כאשת עסקים, אך יריבתה הדמוקרטית, ברברה בוקסר, ניגחה אותה על הקיצוצים הנרחבים – של עשרות אלפי עובדים – ועל המיזוג הכושל, בסך 25 מיליארד דולר, עם קומפאק – עסקה מאוד שנויה במחלוקת. הדירקטוריון של HP פיטר אותה בשנת 2005.

בנובמבר 2015 קיבלה פיורינה כתף קרה מצד מג וויטמן, מנכ"לית HPE, ובעצמה פוליטיקאית כושלת בעברה, שאמרה כי "הניסיון העסקי של קרלי פיורינה כמנכ"לית HP אינו מספיק לה כדי לשמש כנשיאה". היה זה כתגובה לכך שלאורך כל הקמפיין שלה, כמועמדת מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, פיורינה מקפידה להדגיש את ניסיונה העסקי בן שש השנים כמנכ"לית – כנכס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים