ארה"ב: מדינת ניו-יורק אסרה על משלוח הודעות SMS תוך כדי נהיגה

שוטרים לא יוכלו לעצור נהגים באמצע הדרך אם ישלחו הודעות SMS או דואר אלקטרוני, אבל יוכלו לבדוק זאת כשהם עוצרים אותם בגין עבירות תנועה ● ניו-יורק מצטרפת למדינות נוספות בארצות הברית שכבר אוסרות זאת ● בישראל, קובעות תקנות התעבורה שנהג "לא ישלח או יקרא מסרון" בעת הנהיגה

ההחמרות על השימוש בטלפונים ניידים תוך כדי נהיגה הולכות ומתגברות: מדינת ניו-יורק הצטרפה לשורת המדינות בארצות הברית שבהן אסור לשלוח הודעות טקסט במהלך הנהיגה. מי שנתפס עושה זאת עלול לשלם קנס של 150 דולרים.

עם זאת, לפי הדיווח באתר Mobile Crunch, מדובר בעבירה בדרגה שנייה. הכוונה היא לכך ששוטר אינו יכול לעצור באמצע הדרך נהג רק בגין העובדה שהוא הבחין בו משתמש בטלפון לצורך שליחת מסרונים או הודעות דואר אלקטרוני בטלפון חכם. לעומת זאת, הוא יכול לבדוק את הטלפון הנייד של הנהג כדי לראות אם הוא שלח מסרון או שהיה באמצע כתיבת הודעה כשהוא עוצר אותו בגין עבירת תנועה כלשהי, ולתת לו קנס בהתאם.

תקנות התעבורה הישראליות קובעות, כי בעת שהרכב בתנועה – הנוהג ברכב "לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, לא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית וכן לא ישלח או יקרא מסרון". מדובר בהרחבה של התקנה שמורה לנהג להחזיק את ההגה בשתי ידיו בזמן הנהיגה. שוטר יכול לעצור נהג בגין עבירה על תקנה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים