מוזיאון הרושעות: פלאשבק לווירוסים שמיררו את חיינו בתקופת ה-DOS

המוזיאון, שעלה לאוויר לפני מספר ימים, כולל נכון לעכשיו 78 דוגמאות לווירוסים שתקפו את מערכת ההפעלה בשנות ה-80' וה-90' ● מי בעצם התגעגע?

זוכרים אותי? וירוס מתוך מוזיאון הרושעות

לנוסטלגיה יש חשיבות גדולה בין חובבי המחשוב, במיוחד בקרב אלו שהספיקו לחוות את ימי מערכת ההפעלה הטקסטואלית של מיקרוסופט (Microsoft), הלוא היא DOS.

אם כבר למדנו להתרגל לאתרים שמציגים אוספים של משחקים ויישומים ישנים שרצו במערכת ההפעלה בטרם נולדה Windows, כל אפשרות להורדה והרצה, ניתן עכשיו גם להכיר טוב יותר ומקרוב גם את הרושעות, בעיקר וירוסים, של תקופת ה-DOS.

אפשר לעשות זאת באמצעות "מוזיאון הרושעות" (The Malware Museum) שעלה לאוויר לפני מספר ימים. המוזיאון כולל נכון לעכשיו 78 דוגמאות לווירוסים שתקפו את מערכת ההפעלה בשנות ה-80' וה-90', שרובם מגיעים מהאוסף האישי של מיקו היפונן, מדען המחקר הראשי בחברת האבטחה F-Secure.

הוירוסים, שהופצו באותם ימים שקדמו לאינטרנט באמצעות דיסקטים שהועברו מיד ליד או באמצעות הורדות מ"לוחות המודעות" (Bulletin Boards), הציגו לעיתים גרפיקות פשוטות, ובכל מקרה יצרו קשר "ישיר" עם המשתמשים שנדבקו כדי להודיע שהם בבעיה, וזאת בניגוד לרושעות של ימינו שחודרות למחשב באופן מוסתר ככל האפשר.

הווירוסים שמוצגים במוזיאון ניתנים להרצה כדי לראות את התופעות הגרפיות ואת ההודעות שהם השאירו למשתמשים. הם רצים בסביבת DosBOX, שמאפשרת הפעלת יישומים מאותם ימים, והם כמובן עברו "עיקור": הם לא ממש יכולים להדביק את המחשב.

דרך אגב, הווירוס הראשון לסביבת ה-DOS, שזכה לשם Brain.A, אינו נמצא במוזיאון. הוא בזמנו עשה בלגאן בכונן הקשיח וסיפר סיפור על מבוכים. עם זאת המוזיאון כולל סרטון קצר שמספר על הווירוס הזה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    את וירוס "מיכאלאנג'לו" יש שם? אימת שנות ה80 המאוחרות או תחילת שנות ה90...

אירועים קרובים