הגיוס הגדול במדינה: קרן פימי גייסה 1.1 מיליארד דולר

הקרן, שהשקיעה בין היתר בריטליקס ואורמת, השלימה את הגיוס בחצי שנה בלבד ● היא צפויה להשקיע בכל אחת מחמש השנים הקרובות כרבע מיליארד דולר ב-4-5 חברות ישראליות

ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי. צילום: יהודה עשור

קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל השלימה את הגיוס הגדול ביותר אי פעם של קרן ישראלית. מדובר בקרן פימי, שמנוהלת על ידי ישי דוידי ושהשלימה סבב גיוס של 1.1 מיליארד דולר לקרן פימי 6.

הקרן השלימה את הגיוס בחצי שנה בלבד, תוך שזכתה לביקושים של שני מיליארד דולר, בצורה שווה ממשקיעים מהארץ ומהעולם. בין המשקיעים בסבב הגיוס ניתן למצוא חברות בינלאומיות, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ואת מנהלי הקרן עצמם. ההשקעות הגבוהות ביותר נעו בסכומים של בין 70 ל-110 מיליון דולר.

פימי צפויה להמשיך באסטרטגיה שלה – השקעה בחברות שהמחזור שלהן הוא 75 מיליון דולר ומעלה. דוידי אמר כי הקרן צפויה להשקיע בכל אחת מחמש השנים הקרובות סכום של כרבע מיליארד דולר ב-4-5 חברות ישראליות ותנסה להגיע למקסימום אחזקות בכל חברה בה היא משקיעה.

יצוין כי קרן פימי מציינת בימים אלה שני עשורים לקיומה. היא גם הייתה קרן ההשקעות הראשונה בישראל. הקרן רכשה עד כה את השליטה ב-80 חברות ומכרה את רובן – 51. ההיקף הכולל של עסקות המכירה עמד על ארבעה מיליארד דולר.

קרן פימי משקיעה בחברות היי-טק ושאינן כאלה כאחד. בין החברות בפורטפוליו שלה ניתן למצוא את ריטליקס, אורמת טכנולוגיות ו-Ophir Optronics. בין המשקיעים הישראליים בה נמצאים הבנקים דיסקונט, לאומי, הפועלים ומזרחי-טפחות, וחברות הביטוח הפניקס, כלל, מנורה ומגדל. היא מדורגת בעשור האחרון מדי שנה כאחת מחמש קרנות ההשקעות הטובות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים