משרד הכלכלה השיק אתר שמרכז את זכויות העובדים

האתר מאפשר לעובדים לקבל מידע על זכויותיהם מראיון העבודה על פרישה ולהתלונן במידה שהם חושבים שהמעסיק עשה להם עוול

להגן על האזרחים. אילוסטרציה: BigStock

משרד הכלכלה והתעשייה השיק היום (ב') אתר המאגד את זכויות העובדים, כך שיוכלו לדעת בעתיד לעמוד על זכויותיהם.

באתר נכתב כי ניתן למצוא בו "מידע שימושי בנושא זכויות העובדות והעובד – החל משלב חיפוש העבודה, דרך קיום תנאי העבודה ועד סיום ההעסקה". במשרד מדגישים כי "האתר מותאים לעובדים ולמעסיקים".

האתר החדש כולל מידע על זכויות של דורשי עבודה, דברים המגיעים לעובד במסגרת ההסכם עם המעביד, העסקה על ידי קבלן, שעות עבודה, שעות נוספות, שכר, תנאים סוציאליים, פיצויי פיטורים, פרישה לגמלאות, פנסיה ועוד נושאים בולטים בשוק העבודה.

כמו כן, יש בו חקיקה ופסיקה רלוונטיות, מידע על הסכמים קיבוציים ולינקים שונים בנושא, כולל לאתרים של ארגונים העוסקים בזכויות עובדים, בהם ההסתדרות, נעמת, והאגודה לזכויות האזרח. כן ניתן למצוא בו מידע כיצד להגיש תלונה נגד מעסיק וקישור לעמוד הפייסבוק (Facebook) הרלוונטי שמפעיל משרד הכלכלה.

האתר מוצע בשלב זה בעברית בלבד, אולם מיכל צוק, המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, ציינה כי המשרד פועל בימים אלה לתרגום תכניו "לערבית ולשפות נוספות".

מהמשרד נמסר כי "האתר מהווה כלי משמעותי, שלא היה קיים עד היום, המרכז עבור העובדים את כלל זכויותיהם, מאפשר להם לבחון את כללי היבטי ההעסקה ואף להגיש, במידת הצורך, תלונה באופן מידי, באמצעות האתר, בגין הפרה לכאורה של חוקי העבודה".

בהקמת האתר נטלו חלק גופים שונים במשרד, בהם הממונה על התעסוקה, הלשכה המשפטית, היחידה ליחסי עבודה, מנהל ההסדרה והאכיפה, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות והממונה על זכויות עובדים זרים. כמו כן, במשרד הסתייעו בייעוצה של עו"ד רות הורן.

צוק אמרה כי "מדובר בצעד משמעותי שאמור לשרת הן את העובדים והן את המעסיקים. הוא מהווה נדבך חשוב בפעולות המשרד להגנה על זכויות העובדים ולעידוד העסקה הוגנת".

לדבריה, "חוסר הידע של העובדים לגבי זכויותיהם מהווה חסם מרכזי במימושן ועתה, משהמידע מרוכז במקום אחד, ניתן לפנות למשרד הכלכלה ולקבל מידע, סיוע ואפשרות להגשת תלונה, גם באופן אנונימי, בכל חשד להפרת החוק. במקביל, אנחנו ממשיכים לעבוד על כלים נוספים, כגון פיתוח מחשבוני זכויות עובדים, מאגר מחודש וקל לניווט של הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים