שבוע הדופלגנגר: מי הכפיל שלכם?

כמו בכל תחילת פברואר, אומת הרשת חוגגת את השבוע בו אתם יכולים להיות מישהו אחר – ובלבד שהוא מפורסם ודומה לכם ● מאיפה הכול התחיל? ומה זה בכלל דופלגנגר?

דומה למירי רגב? יובל סמו כמירי רגב. צילום: עמוד הפייסבוק שלה

אומרים שאני אי-נ-נני אני: נכנסתם הבוקר (ב'), או אולי כבר אתמול, לפייסבוק (Facebook) ולא הבנתם למה החברים שלכם החליפו את תמונות הפרופיל שלהם? תהיתם מדוע צצו לכם פתאום בפיד תמונות של סלבריטאים? ובכן, העולם לא השתגע – אנחנו נמצאים בשבוע דופלגנגר, או בעברית שבוע הכפילים.

במה מדובר, חוץ מאשר במילה שוברת לשון? שבוע דופלגנגר הוא חג חילוני-פייסבוקי (ובשאר הרשתות החברתיות) שמתקיים בכל שנה בשבוע הראשון של חודש פברואר, שהמנהג שלו הוא לשנות את תמונת הפרופיל שלכם לתמונה של סלבריטי שדומה לכם.

שבוע הדופלגנגר הראשון התקיים ב-2010. על פי הדעה הרווחת, מי שהתחיל וסחף רבים מאתנו אחריו הוא בוב פטל, שסבר שהוא דומה לטום סלק ושינה את תמונת הפרופיל שלו לזו של השחקן. אם כי כמו בכל מקרה של דעה רווחת, יש גם דעות, או טענות, אחרות, ולכן לא ברור לגמרי האם זו האמת או שמקור השבוע הוא אחר.

מריאנו אידלמן כבנימין נתניהו. צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

מריאנו אידלמן כבנימין נתניהו. צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

אוליביה סטורגיס מאוסטרליה והדופלגנגר שלה - טיילור סוויפט

אוליביה סטורגיס מאוסטרליה והדופלגנגר שלה – טיילור סוויפט

כך או כך, מאז הפך שבוע הדופלגנגר לאחד האירועים הפופולריים ביותר ברשתות החברתיות, ובמיוחד בפייסבוק. בישראל הוא "נקלט" כמה שנים אחרי שאר העולם, וקיבל דחיפה רצינית ב-2013, אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצטרף. אלא שבמקום להחליף את תמונתו לזו של אדם אחר, נתניהו החליט שהדופלגנגר שלו הוא דמותו בארץ נהדרת, שמבוצעת על ידי מריאנו אידלמן. השנה, הפוליטיקאית שהעלתה תמונת דופלגנגר של דמות שלה מארץ נהדרת (אם כי לא לתמונת הפרופיל) היא מירי רגב, שמגולמת בתוכנית על ידי יובל סמו, אחרי שלדבריה, התלבטה האם לשנות אותה לתצלום של ג'יזל. שלי יחימוביץ' החליפה את תמונת הפרופיל שלה לזו של מי שלדבריה דומה לה יותר מכל – הבת שלה.

מה זה בכלל דופלגנגר?

דופלגנגר היא מילה בגרמנית שפירושה אדם שדומה לאדם אחר. היא הומצאה הרבה לפני ששבוע הכפילים החל: הראשון שהשתמש בה היה הסופר הגרמני ג'ון פול בספרו Siebenkäs, שראה אור ב-1796. יותר מ-30 שנים מאוחר יותר, ב-1828, כתב המשורר הגרמני היינריך היינה שיר בשם Der Doppelgänger, למנגינה שהלחין פרנץ שוברט (שנפטר באותה השנה, אם כבר בטריוויה עסקינן).

זה כבר לא דופלגנגר, אבל זה כל כך דומה שהיינו חייבים: טינה פיי מסאטרדיי נייט לייב (מימין) והמקור, שרה פיילין. צילום מסך

זה כבר לא דופלגנגר, אבל זה כל כך דומה שהיינו חייבים: טינה פיי מסאטרדיי נייט לייב (מימין) והמקור, שרה פיילין. צילום מסך

אומת הרשת, כמו אומת הרשת, היא יצירתית במיוחד ואתם עשויים לגלות במהלך השבוע שחבריכם החליפו את תמונות הפרופיל שלהם לכאלה של דמויות שלא יכולתם להעלות על הדעת, גם אם הייתם חושבים על כך. בין אם אתם יצירתיים או מסתמכים על מישהו שאמר לכם שאתם דומים ל…, ביצוע הדופלגנגר זה דבר משעשע למדי ולצד פורים וההלו ואין, הוא עוד הזדמנות להיות לכמה ימים מישהו אחר. אני, אגב, החלפתי את תמונת הפרופיל לזו של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. דומה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים