פייסבוק אוסרת על מכירת נשק חם דרכה

הרשת החברתית מבצעת את הצעד, שתקף גם לאינסטגרם, כדי לצמצם את מכירת הנשק הלא חוקי אונליין ● מי יאכוף את האיסור? פייסבוק מסתמכת על המשתמשים

כלי נשק - לא דבר חברתי בכלל. אילוסטרציה: BigStock

הוויכוח בארצות הברית סביב השאלה האם להטיל מגבלות על מכירת נשק הולך וגובר, בין היתר כחלק ממערכת הבחירות המתנהלת במדינה. פייסבוק (Facebook) החליטה לבצע צעד בנושא ולאסור על מכירת נשק חם ברשת החברתית ובאינסטגרם (Instagram).

בהודעה שהוציאה החברה בסוף השבוע היא מסרה על עדכון רשימת המוצרים האסורים למכירה בשני האתרים, והוסיפה את הנשק החם לצד סמים, כולל מריחואנה, ותרופות. יצוין כי האיסור חל על מכירות נשק בין אדם לאדם וכי סוחרי נשק בעלי רישיון יכולים עדיין להפעיל עמודי פייסבוק ואינסטגרם ולפרסם בהם את עצמם.

פייסבוק נחשבת לאחד המקומות המרכזיים למסחר מקוון בכלי נשק, בו אנשים יכולים לסחור בו מבלי לעבור בדיקות על הרקע שלהם. היא מנסה להילחם בעסקות הלא חוקיות הללו. יצוין כי פייסבוק בעצמה לא מעורבת במסחר בכלי נשק באופן ישיר.

מי יאכוף את האיסור? כמו במקרים רבים בפייסבוק – הגולשים. הרשת החברתית מסרה כי היא מסתמכת על ציבור המשתמשים בה שידווח לה על עבירות על האיסור, וכי תמחק כל פוסט שכזה. החברה הוסיפה כי היא יכולה לחסום משתמש שיבצע עסקות שכאלה או להגביל אותו באופן חמור, בהתבסס על העבר שלו ברשת החברתית.

מוניקה ביקרט, ראשת מדיניות המוצרים בפייסבוק, אמרה כי "בשנתיים האחרונות, יותר ויותר אנשים משתמשים בפייסבוק כדי לקבל מידע אודות מוצרים ולסחור בהם. אנחנו ממשיכים לפתח, לבדוק ולהשיק מוצרים חדשים משלנו כדי לשפר זאת, וכדי לעשות זאת אנחנו מעדכנים את מדיניות המוצרים שלנו".

התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, אריק ט. שניידרמן, שנאבק כדי להגביל עסקות לא חוקיות למכירת נשק אונליין, הביע שביעות רצון מהחלטת הרשת החברתית. "ההודעה של פייסבוק היא עוד צעד חיובי בדרך להשגת המטרה: עצירת הסחר הלא חוקי בנשק ברשת אחת ולתמיד", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים