מיקרוסופט תשיק מהדורה של מיינקראפט למוסדות חינוך

החברה מרחיבה עוד יותר את השקעתה במשחק שקנתה בשנת 2014 בתמורה ל-2.5 מליארד דולר, על ידי רכישת משחק למידה שנקרא MinecraftEdu בסכום שלא פורסם

טריליון צפיות בתכני מיינקראפט ביוטיוב. צילום מסך מהסרטון שהוקדש להישג

אם אתם הורים לילדים בני 8-15, לבטח כבר נתקלתם בשם המשחק מיינקראפט (Minecraft) ואף בהתמכרות לו. בעבור מי שטרם ערך היכרות נספר שמיינקראפט הוא משחק אינדי בסגנון ארגז חול, שנוצר במקור על ידי מרקוס "נוטץ'" פרסון השוודי, ומאוחר יותר פורסם על ידי Mojang.

המשחק יצא בגרסה רשמית ל-PC לראשונה ב-2011. באותה שנה יצאו לאור גם גרסאות ל-iOS ולאנדרואיד.‏ ב-2012 יצאה גרסה ל-Xbox 360‏, שפותחה בשיתוף 4J Studios. ב-2013 הוכרזו גרסאות ל-Xbox one, לפלייסטיישן 3, 4 וכן ל-Vita. כבר מראשית דרכו זכה המשחק להצלחה אדירה ולביקורות משבחות. נכון לתחילת שנת 2016 נמכרו מהמשחק כבר יותר מ-22 מיליון יחידות לגרסת ה-PC, והדבר מציב אותו ברשימת המשחקים הנמכרים ביותר בעולם.

כעת מיקרוסופט (Microsoft) מרחיבה עוד יותר את השקעתה במיינקראפט, שקנתה בשנת 2014 בתמורה ל-2.5 מליארד דולר, על ידי רכישת משחק למידה שנקרא MinecraftEdu בסכום שלא פורסם

משחק למידה שיפותח במיוחד למערכת החינוך

מיינקראפט בעקרון נוצר כמשחק, אך בשל היותו כלי שמעודד ילדים ללמוד יותר על עיצוב משחק ותכנות, בין היתר, ה-MinecraftEdu תוכנן במיוחד באוריינטציה של חינוך בראש ובראשונה. המשחק, המיוצר על-ידי חברה בשם TeacherGaming LLC, מאפשר למורים להשתמש במיינקראפט תוך כדי הליך הלימוד בכיתה, וכולל ספרייה של שיעורים ופעילויות המשמשים וללמד נושאים שונים כמו: מטה"מ – מדע, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה; היסטוריה; שפות ואמנות. בנוסף יכולים מורים להתאים את המוצר לצורכי תכנית הלימודים המסוימת שלהם. במשחק הלמידה נכלל גם מגוון פעילויות שנוצרו על ידי מורים אחרים, כמו גם סדנאות וקורסים שונים, וכן תמיכה טכנית. מיקרוסופט טוענת כי היא משתמשת ברכישה זו כדי לבנות מהדורת "מיינקראפט לחינוך" משלה, שבכוונתה להשיק להרצה בתוך מספר חודשים.

ענקית הטכנולוגיה מרדמונד מפרטת שביותר מ-7,000 כיתות לימוד בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם כבר משתמשים במיינקראפט כחלק מתכנית הלימודים שלהם כיום. ההשקה של המהדורה המיוחדת למוסדות החינוך של מיקרוסופט יכולה להגדיל בקלות ומשמעותית את המספרים האלה.

גרסה חדשה של המשחק

החברה אומרת כי על ידי האפשרות שמספק המשחק לתלמידים לייצר עולמות וירטואליים, הם יוכלו ללמוד מגוון כישורים, כמו אזרחות דיגיטלית, אמפתיה, מיומנויות חברתיות, ואפילו קיימת אפשרות שהמשחק ישפר את האוריינות שלהם, גם בעת קבלת משוב בזמן אמת מהמורה.

מספר דוגמאות של שימוש במיינקראפט בכיתות כיום כוללות למשל תלמידי בתי ספר יסודיים הלומדים על תכנון ערים והנדסה; תלמידי חטיבות ביניים אשר לומדים את אבני הבניין של מדעי המחשב במחנה הקידוד של מיינקראפט; או סטודנטים בקולג' הלומדים באמצעות המשחק על ניו זילנד ואזרחיה, על-ידי יצירה מחדש של הנוף ההיסטורי והאירועים ההיסטוריים שהתרחשו במדינה.

מיקרוסופט מציינת כי בעקבות סגירת העסקה הזו היא מתכוונת להוציא גרסה חדשה של המשחק, שתכלול ערכת תכונות מורחבת שתתמקד בהעצמת חינוך לצורך "טיפוח מעורבות תלמידים עמוקה יותר ושיתוף פעולה", כך כתב אנתוני סלסיטו, סגן נשיא חינוך מיקרוסופט, בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה. גרסה חדשה זו, שזכתה לכינוי "מהדורת מיקרוסופט למוסדות חינוך", תהיה זמינה לניסיון ללא תשלום כבר החל מהקיץ. עושה רושם שלילדים אוהדי המשחק ואפילו למבוגרים שטרם ערכו איתו היכרות, יש בהחלט למה לחכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים