תוכנית ממשלתית חדשה תעודד חדשנות במגזר הציבורי

במסגרת התוכנית תיתן הממשלה מענקים לחברות וליזמים בתחומים כמו בריאות, חינוך ורווחה ● הממשלה תפרסם בקרוב קול קורא לחברות וליזמים שמעוניינים להשתתף בה

לוחצים על כפתור ההפעלה של החדשנות במגזר הציבורי. אילוסטרציה: BigStock

המדען הראשי וישראל דיגיטלית השיקו היום (א') תוכנית חדשה שמטרתה לעודד חדשנות טכנולוגית במגזר הציבורי, בשיתוף תעשיית ההיי-טק המקומית.

התוכנית, שתפעל כחלק מהרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית,  תיתן מענקי מו"פ בתנאים מועדפים ליזמים שיציעו מענה לאתגרי המגזר הציבורי וצרכיו באמצעות טכנולוגיות חדשניות.

היא תתמוך בשני סוגים של פרויקטים, שמטרתם שיפור איכות השירות שנותנים משרדי הממשלה או הגופים הציבוריים והקטנת הבירוקרטיה הממשלתית. הסוג הראשון הוא פרויקט מו"פ. זה יכול לכלול רכיב של ניסוי, הדגמה או הוכחת היתכנות של המוצר או השירות, בין היתר, במשרד הממשלתי או בגוף נותן השירות. הממשלה תיתן לפרויקטים מסוג זה מענקים של עד ארבעה מליון שקלים, המהווים לכל היותר 50% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנתיים.

הסוג השני הוא פרויקט קדם מו"פ, שכתוצאה ממנו תוכח היתכנות טכנולוגית או ישימות עסקית של רעיון. פעילויות בפרויקט מסוג זה יכולות לכלול תכנון, הרכבה וניסוי של דגם או אבטיפוס של רעיון, במטרה להוכיח את היתכנותו הטכנולוגית ולהציג אותו. פרויקטים מסוג זה יכולים לזכות במענק של עד 300 אלף שקלים, המהווים לכל היותר 90% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנה וחצי.

הגורמים הממשלתיים יפרסמו את רשימת התחומים והאתגרים המרכזיים שבהם נדרשים פתרונות טכנולוגיים. בישראל דיגיטלית יודעים לספר כבר עכשיו שתחומים אלה יהיו בעולמות כמו הבריאות והבריאות הדיגיטלית, הגברת הנגישות, חיבור וניתוח מאגרי מידע מסוגים שונים, החינוך הדיגיטלי, העברת הידע בין גופים ציבוריים, הנגשת המידע וייעול הרכש הציבורי. בשבועות הקרובים יתפרסם קול קורא שיציע לחברות להגיש בקשות לקבלת מענקים לפרויקטים במסגרת התוכנית.

"הטכנולוגיה תגביר את הפריון של המגזר הציבורי"

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, אמר כי "המגזר הציבורי חייב להדביק את הפערים המשמעותיים באיכות השירות הניתן לציבור לעומת המגזר הפרטי. משרדי הממשלה מציעים לציבור מגוון רחב של שירותים בכל תחומי החיים, אך שירותים רבים לא ממומשים מאחר שהם לא מונגשים לציבור והוא כלל לא מודע להם. התוכנית החדשה צפויה להצעיד את המגזר הציבורי כמה צעדים קדימה לעידן הנוכחי, לאפשר לציבור ליהנות מהשירותים ולהכניס טכנולוגיות שיאפשרו את הגדלת הפריון של עובדי המגזר הציבורי".

אבי חסון, המדען הראשי, ציין ש-"יש בישראל קהילה גדולה של מפתחים ויזמים שפועלים בתחומים שיכולים להיות בעלי תועלת משמעותית למגזר הציבורי ובעלי פוטנציאל לשיפור השירות שמגזר זה מספק לציבור. מטרת התוכנית היא למנף את היזמות והטכנולוגיה הישראלית לטובת האתגרים שהמגזר הציבורי מתמודד איתם".

לדברי ד"ר יאיר שינדל, ראש מטה ישראל דיגיטלית, "אחד מיעדי ישראל דיגיטלית הוא הגברת היזמות והחדשנות הממשלתית. תוכנית זו תעודד חדירה של טכנולוגיה למגזר הציבורי, שמשווע לחדשנות. היא יוצרת מצב של Win-Win כאשר השירות הציבורי ישתפר משמעותית והיזמים הישראליים יזכו להתנסות ולפתח את יכולותיהם בסיועו של לקוח גדול, בעל צרכים טכנולוגיים מורכבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים