פרס: "החדשנות והיזמות שוברות גבולות ומחסומים"

הנשיא התשיעי דיבר בכנס חדשנות שנערך היום (ה'), שבו חולקו תעודות הוקרה לפרויקטים שאמורים לסייע לשיפור ולפיתוח של שירותים עירוניים

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ומנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, מעניקים את התעודות לזוכים. צילום: נעה גוטמן

"העם היהודי צועד יחד עם שאר העולם קדימה, עם הפנים למחר. החדשנות והיזמות שוברות גבולות ומחסומים ומהוות פתח לעתיד", כך אמר הנשיא לשעבר, שמעון פרס, בכנס חדשנות שנערך היום (ה') במרכז פרס לשלום. יחד עם ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, העניק הנשיא לשעבר תעודות הוקרה לשלושה מיזמים שזכו בתחרות החדשנות של העירייה.

לדברי פרס, "תל אביב היא סמל החדשנות. יש לה סקס אפיל משלה, שאין בערים אחרות בעולם".

הוא ציין כי על פי התוכניות, יוקם במרכז פרס לשלום מרכז חדשנות, "על מנת שנוכל לקחת אורחים שמגיעים לארץ לראות לא רק את העבר שלנו, אלא גם למקום שמסתכל אל העתיד".

אוטו תל – עירייה על גלגלים

במסגרת התחרות זכו פרויקטים שפיתחו עובדי עיריית תל אביב-יפו ושאמורים לסייע לשיפור ולפיתוח של שירותים עירוניים. התחרות היא חלק מכמה מיזמים של חדשנות של העירייה, בהם שבוע DLD, שמתקיים מדי ספטמבר וכולל אירועים בתחומי ההיי-טק והסטארט-אפים.

למקום השלישי בתחרות הגיע מיזם תל וקח – "ספריה" קהילתית להשאלת חפצים, בין אם אלה מקדחה, גנרטור, שולחן מתקפל ועוד. יצוין כי צוות המיזם הורכב מנשים בלבד. למקום השני הגיע צוות המסייעת – אפליקציית שיבוץ סייעות מילוי מקום בגני הילדים, וכיוזמה המנצחת הוכרזה אוטו תל – עירייה על גלגלים – ניידת שירות שתנגיש לתושבים את השירותים העירוניים עד הבית.

בכוונת העירייה ליישם את שלושת פרויקטים הזוכים, בהשקעה של כ-145 אלף שקלים.

יורם נחום מאוטו תל אמר כי "זכינו עקב הרצון של העירייה להיות מחוברת לקהילה ולשכונות העיר, ולהנגיש את השירותים העירוניים לכל התושבים. עיריית תל-אביב-יפו השקיעה מיליונים רבים בהקמת מרכז שירות חדיש ומפואר, עם שירותים מדהימים לתושבים, אבל הוא שוכן בלב תל אביב. תושבים רבים מאזור הדרום לא מגיעים אליו בכדי לקבל שירות".

"כך הבנו שאם אנחנו רוצים לחבר את עצמנו לקהילה, אנחנו צריכים לבוא אליה", הוסיף. "במקום להקים מבנים, נבוא אליהם עם רכב. הדבר הביא אותנו להחליט על ניידת שירות שתגיע לשכונות ותהיה פעילה תהיה גם בשעות אחר הצהרים. אחד הרעיונות שלנו הוא לפתוח לידה משחקייה, כדי שההורים יוכלו לטפל בעניינים והילדים ישחקו בינתיים".

נחום, שמועסק בעיריית תל אביב-יפו כמהנדס, ציין שלא תמיד חדשנות משמעה הליכה לתחום הממוחשב וההיי-טקי. "לעירייה יש אמנם שירות דיגיטל והוא מונגש בסלולר עם אפליקציות תואמות, אבל נראה שהאוכלוסייה שבשכונות צריכה משהו אחר. אני יותר בעניין של קשרי אנשים עם אנשים ופחות בפן הטכנולוגי".

במסגרת האירוע חולק גם פרס למאמנת החדשנות הפורה ביותר – שני בכר. היא סיפרה שהיא עוסקת מזה יותר מ-20 שנים ברעיונות חדשים ושפגשה בין עובדי העירייה עשרות אנשים שעברו אימון חדשני ומסובך בנחישות ועם המון נכונות, והפכו בעצמם למאמני חדשנות.

"הדברים החדשניים נולדים מהקשבה לשטח"

גם חולדאי התייחס ליתרונות הפרויקט. "הדברים החדשניים באמת נולדים מצרכים אמיתיים, מאתגרים ובעיקר מהקשבה למה שאומרים האנשים בשטח. חדשנות לא נובעת מהחלטות של מנהלים בכירים או אסטרטגים עם הגדרת תפקיד מרשימה. חדשנות, בייחוד בארגון גדול, נובעת מהקשבה לרעיונות של אלה שעוסקים יום יום בקשר עם בני אדם", אמר.

הוא ציין כי "בשנים האחרונות מובילה עיריית תל אביב-יפו מהלך להטמעת חשיבה חדשנית בעבודתה היום יומית. התחרות היום מייצגת את אחד החלקים החשובים ביותר במהלך. הפרויקטים שהוצגו היום מגיעים מעולמות תוכן שונים לגמרי, אבל יש דבר אחד שמאחד אותם: כולם מנסים לפתור בעיות עירוניות או אתגרים קהילתיים בדרך חדשה ורעננה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים