תקלה בפלטפורמת המשחקים הדיגיטלית Steam חשפה פרטי משתמשים

התקלה אפשרה למשתמשים לראות את המידע האישי של משתמשים אחרים ממדינות אקראיות, בכללן ישראל ● לאחר שהחנות הורדה זמנית מהרשת התגלתה הבעיה הטכנית - ותוקנה

Steam

יש חנויות משחקים ש"העלו אדים" בחג המולד הזה. שירות Steam של חנות המשחקים הדיגיטליים Valve נתקל בבעיות בשרתיו ובפרטיות הלקוחות שלו ונאלץ להיסגר לזמן מה.

התקלה ב-Steam – שכללה מצב שאפשר למשתמשים לראות את המידע האישי של משתמשים אחרים ממדינות אקראיות, בכללן ישראל, ושהביאה להורדתה הזמנית של החנות מהרשת – הייתה תוצאה של בעיה טכנית שתוקנה לאחר שנחשפה.

בהודעה שמסר נציג Valve לתקשורת ביום שישי נכתב: "Steam חזרה לפעולה ללא כל בעיות ידועות. כתוצאה משינוי תצורה שנערך מוקדם יותר היום, נוצרו בעיות בזכרון מטמון ואלו אפשרו לחלק מהמשתמשים לראות באופן אקראי דפים של משתמשים אחרים, וכל זאת בפרק זמן של פחות משעה. הבעיה נפתרה ואנו מאמינים שאין פעולות לא מורשות שנעשו בחשבונות של משתמשים מעבר להתבוננות במידע בדף המטמון שלהם".

סיסמה חדשה במתנה לחג המולד

השגיאה בשרתי Steam אפשרה למבלים באתר, כאמור, צפייה בדפי החשבון של משתמשים אחרים, אבל להבדיל מדרך הצגת הדברים על-ידי החברה, אתר CNET טוען שגילה כי במהלך השעה שבה אירעה התקלה נחשפו פרטים משמעותיים של המשתמשים, אשר כללו מייל אישי, מספרי טלפון וכרטיסי אשראי, פירוט הרכישות האחרונות בחנות, כמו גם כמות הכסף בארנק הווירטואלי של המשתמשים. מי שנתקלו בתקלה סיפרו כי אם ניסו לרענן את הדף קיבלו פרטים של משתמשים אחרים, שונים.

כמה ממשתמשי האתר פנו לשטוח את רשמיהם מהמצב בטוויטר (Twitter). בתחילה נשמעו חלקם מודאגים כי חששו שאתר Steam נפרץ, אבל לאחר מכן הציוצים הפכו ליותר מתוסכלים ממודאגים, ונסובו בעיקר סביב הזמן שארך עד שהחברה הגיבה לתקלה. "לקח ל-Steam שעה להוריד את החנות אחרי התקלה העצומה הזאת. תודה Valve, בכל מקרה רציתי סיסמה חדשה במתנה לחג המולד", כתב המשתמש דיוויד ג'ונס. אחרים עסקו בדיווחים כיצד יבלו את הזמן שלהם עד שהאתר יחזור לפעולה.

הבעיות פקדו את Steam בזמן ממש לא טוב – בעיצומה של מכירת החורף השנתית שלה, שבמהלכן מציעה החנות הדיגיטלית הנחות דרמתיות במחיריהם על אלפי משחקים בתקופת החגים. בכל מקרה, מכיוון שהאתר עלה כבר בחזרה ושהמכירה הנוכחית פועלת עד ה-4 בינואר, צרכנים זריזים ונחושים שלא נבהלים מענייני אבטחת מידע בוודאי עוד יספיקו לנצל את המבצעים שהיא כוללת השנה. אחרים יהיו אולי עסוקים מדי בבדיקת מפרט האשראי וה-PayPal שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים