הקרב על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית עבר למישור הקיברנטי

איש צוות הקמפיין של ברני סנדרס פרץ למאגרי המידע של הילרי קלינטון, וייתכן שגנב מהם נתונים ● סנדרס התנצל על כך, וקלינטון טוענת שהציבור בכלל לא מתעניין בסיפור

נחשפת. הילרי קלינטון

המרוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית עבר למישור הקיברנטי: לאחר שלפני ימים אחדים פורסם כי איש צוות המטה של ברני סנדרס, אחד המועמדים, פרץ למאגר המידע של היריבה שניצבת מולו – ומובילה, הילרי קלינטון, עתה נראה שהפרשה מסתבכת ושהפריצה חמורה משתואר עד כה.

לפי מידע שהתגלגל לידי הטיים (TIME), נראה שקמפיין סנדרס השיג קבצים הכוללים רשימות של מצביעים שקמפיין קלינטון טיפח ב-10 מדינות, כולל באיווה ובניו המפשיר, שבהן יתקיימו הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית כבר בראשית פברואר (הבחירות לנשיאות מתקיימות בנובמבר).

לאחר שרק לפני ימים אחדים נחשף כי המחנה של המועמד סנדרס צפה במידע החסוי מהקמפיין של קלינטון וככל הנראה אף הוריד אותו לאחסון במחשבי המטה, כעת מתגלה שאנשי סנדרס יצרו מאפס לא פחות מ-24 רשימות של נתונים ושמרו אותן בתיקיות האישיות שלהם. הרשימות הללו מורכבות ממאמצי מסע הפרסום של קלינטון ובנויות על בסיס מסד הנתונים של מטה המתמודדת.

המסמכים שהגיעו לטיים מראים כי קמפיין סנדרס צפה בנתוניה של קלינטון במשך כמעט שעה שלמה, מ-10:40 – מועד הפריצה, שחלה ביום רביעי האחרון. עובדי סנדרס היו מסוגלים, כנראה, להתרשם מפרטים על בוחרים ספציפיים, יחד עם מידע נלווה על סבירות הצבעתם בעבור המועמדים השונים. מדובר במידע חיוני שקמפיין קלינטון הוציא, מן הסתם, מיליונים כדי לאבחן ולאגור.

אנשי הקמפיין של הילרי קלינטון קראו לבחינה עמוקה של השלכות הפריצה. "נמסר לנו שהנתונים הפרטיים שלנו נפרצו על ידי צוות קמפיין סנדרס ב-25 חיפושים שנערכו בארבעה חשבונות שונים, ושמידע זה נשמר בחשבון הקמפיין של סנדרס", אמר דוברה של קלינטון, בריאן פאלון. "אנחנו מבקשים שקמפיין סנדרס וה-DNC (ר"ת Domain Name System – רשם שמות המתחם האמריקני) יפעלו בזריזות כדי להבטיח שהנתונים שלנו לא יילקחו בחשבון במסע הפרסום של סנדרס, ושלקמפיין שלו תהיה גישה לנתונים שנאספו על ידיו בלבד".

ברני סנדרס. צילום: הקונגרס האמריקני

ברני סנדרס. צילום: הקונגרס האמריקני

בין עובדי מטה סנדרס שביצעו את הפריצה נכלל סגנו של סנטור ורמונט, ג'וש אורצקי, שלפי החשדות הוא שהורה לשלושה מעובדיו לאסוף את המידע. אורצקי פוטר בינתיים מתפקידו כמנהל הנתונים הלאומי לקמפיין סנדרס, על אף שהכחיש את הדברים.

סנדרס התנצל

בתוך כך, הלילה (א') השתתפו קלינטון וסנדרס בעימות הטלוויזיוני השלישי של המתמודדים הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. בפתחו של העימות, שנערך בניו המפשיר, השמיע סנדרס דברי התנצלות בפני יריבתו. הוא טען שהוא מתחרט על כך שאחד מעובדי הקמפיין שלו חדר למאגרי המידע של מטה קלינטון ואמר בעימות: "כן, אני מתנצל".

מצד שני, ולמרות ההתנצלות, מתח המתמודד ביקורת על החלטת ועידת המפלגה לחסום את הגישה למאגרי המידע שלו, עד לבירורו הסופי של העניין. יום לפני כן עתר סנדרס לבית משפט אמריקני בדרישה לחייב את הוועידה של המפלגה הדמוקרטית להחזיר לידיו את הגישה לרשימת הבוחרים שסביר כי יצביעו בעבור המפלגה בבחירות לנשיאות, ואת הזכות לגישה למאגר המידע של הקמפיין שלו.

בעימות ענתה קלינטון ליריבה המתנצל: "אני מעריכה את ההערה שלך, ברני. אבל עכשיו, לאחר שהסכמנו בינינו שיש צורך בחקירה עצמאית, הגיע הזמן להתקדם הלאה. אינני חושבת שהעם האמריקני מתעניין בכלל בכל זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים