דיווחים: יאהו! שוקלת למכור את עסקי הליבה שלה

החברה תשקול את ההחלטה למכור את שירותי האינטרנט הוותיקים שלה במהלך סדרה של פגישות החל מהיום ועד יום ו' ● הקונים הפוטנציאליים עשויים להיות קרנות השקעה פרטיות ● מיאהו! לא נמסרה תגובה לבקשות התקשורת

מנסה לשפר. יאהו

לאחר שניסתה נואשות לפתות משתמשים לחזור להשתמש בשירותיה של יאהו! (!Yahoo), ייתכן שמריסה מאייר, המנכ"לית של ענקית האינטרנט המקרטעת, שוקלת למכור את שירותי האינטרנט הוותיקים של החברה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

לפי הידיעה, החברה תשקול את ההחלטה למכור את עסקי הליבה שלה במהלך סדרה של פגישות החל מהיום (ד') ועד יום ו', בהתאם לדיווח של מקור אנונימי.

במהלך הפגישות האלה, טוען המקור, הכל יונח על השולחן. החברה תדון האם להמשיך בתוכניותיה להפריד את עסקיה מענקית המסחר המקוון עליבאבא (Alibaba), ששוויה עומד על יותר מ-30 מיליארד דולרים. ייתכן אף שתחליט למכור את עסקי האינטרנט שלה. וייתכן שאף תבצע את שני הדברים.

מאז שנכנסה לתפקידה כמנכ"לית יאהו! בשנת 2012, ניסתה מאייר, שהגיעה מהנהלת גוגל (Google), להטות את אחת מחלוצות האינטרנט בחזרה למסלול – החל מהתאמת החברה לעידן המובייל לאור המעבר של צרכנים לסמארטפונים וטאבלטים, עבור בחידוש ורענון של כל אחד מנכסיה של החברה, בהם דואר, מזג אוויר, כספים וספורט ועד ניסיונה להפוך את החברה ליעד הראשוני של גולשים, בכך ששכרה כותבים ידועים וזכויות להפצת תכנים.

להסיר את שכבת השומנים

ואולם מאייר לא הצליחה לעמוד בתחרות מול מוצרים מלהיבים של מתחרותיה הקשות של יאהו!, והאתר, שהיה אחד החזקים ברשת, הובס בתחום החיפוש והדואר על ידי גוגל, ועוד נתח רציני ננגס ממנו בתחום המדיה על ידי נטפליקס (Netflix) ואמזון (Amazon). גם פייסבוק (Facebook) ושחקניות חדשות יחסית, כמו סנאפצ'ט (Snapchat), "גזלו" משתמשים שיאהו! בנתה עליהם לאפליקציית המסרים שלה.

עם זאת, למרות שיצאה מן האופנה, הצליחה החברה להישאר אחד המותגים בעלי הכניסות הרבות ביותר בארצות הברית – יותר מ-210 מיליון אנשים ביקרו באתר שלה באוקטובר השנה לפי ComScore, כאשר רק לגוגל ולפייסבוק היו יותר כניסות.

הלחצים גרמו לחברה לנסות להסיר את "שכבת השומנים" מקו המוצרים שלה, באמצעות צעדים שונים, כמו ההחלטה מאוקטובר השנה "להפסיק להשקיע במוצרים שאינם בעלי ביצועים חזקים", כפי שהתבטא קן גולדמן, ה-CFO של החברה.

לפי הפרסום בידיעה, הקונים הפוטנציאליים של עסקי האינטרנט של יאהו! עשויים להיות קרנות השקעה פרטיות.

מיאהו! לא נמסרה תגובה לבקשות התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים