קספרסקי: הורים לא פועלים מספיק כדי להגן על ילדיהם מהרשת

לפי המחקר, 53% מההורים חוששים שהאינטרנט משפיע על בריאות הילדים שלהם או על איכות חייהם, ו-52% מהם מאמינים כי גוברות הסכנות מהרשת ● עם זאת, רק קצת יותר משליש מסבירים לדור הבא על האיומים האפשריים

להגן על הילדים מפני איומים מקוונים. צילום: BigStock

למרות המודעות הגבוהה לאיומים הפוטנציאליים על הילדים – ההורים לא פועלים מספיק כדי להגן על ילדיהם – כך עולה ממחקר חדש של מעבדות קספרסקי (Kaspersky Lab) ו-B2B אינטרנשיונל.

לפי המחקר, 53% מן ההורים מביעים פחד שהאינטרנט משפיע על בריאות הילדים שלהם או על איכות חייהם, ו-52% מההורים מאמינים כי גוברים האיומים מן הרשת על ילדיהם – החל מבריונות סייבר ועד תוכן לא ראוי, אבל רק קצת יותר משליש מהם מסבירים לילדים על האיומים האפשריים.

20% מן המבוגרים כלל אינם עושים דבר כדי להגן על ילדיהם מפני איומים מקוונים, וזאת למרות ש-22% מהם ראו את ילדיהם נתקלים באיומים ממשיים ברשת – כולל צפייה בתוכן לא ראוי, פגישה עם זרים מסוכנים ובריונות סייבר.

שליש מההורים (31%) מעידים שאין להם שליטה על מה שהילדים שלהם רואים או עושים ברשת, וכמעט שני שלישים (61%) מהם לא טורחים לדבר עם הילדים על איומים מקוונים. כאשר ננקטת פעולה, היא ממוקדת בדרך כלל בדברים שהם לרוב חסרי יעילות, לדוגמה, 28% אומרים שהם בודקים את היסטוריית הגלישה של ילדיהם, למרות שבשלב זה יכול כבר להיגרם נזק רב. רק רבע (24%) התקינו תוכנה לבקרת הורים.

"עבור צעירים רבים כיום, השימוש במכשירים ניידים ומחשבים כדי להתחבר לרשת, לעתים קרובות מחוץ להשגחת ההורים שלהם או בזמן שהם מחוץ לבית, הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם. המחקר מראה, כי חלק גדול מההורים מרגיש חוסר השפעה על ההתנהלות הדיגיטלית של ילדיהם. עם זאת, יש דברים פשוטים רבים שהורים יכולים לעשות כדי להגן על ילדיהם. הדבר החשוב הוא לשלב אמצעים מעשיים, כגון התקנה של תוכנת בקרת הורים, מיקום המחשבים באזורי מגורים משותפים וניטורם, יחד עם שיחה עם הילדים על האיומים האפשריים וכיצד להתמודד עמם", אמר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי בקספרסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים