"שוק ה-IT בישראל מאופיין בלקוחות מתקדמים ובסטארט-אפים חדשניים"

כך אמר מרקו קומאסטרי, מנכ"ל ונשיא CA לאזור EMEA ● קומאסטרי סיפר, יחד עם חמישה מנהלים בכירים נוספים, את האני מאמין שלו בנוגע לכל מה שעל המנמ"רים לדעת על מחויבותה של החברה להצלחה של לקוחותיהם ● חלק א'

29/11/2015 08:51
משמאל: מרקו קומאסרי, מנכ"ל ונשיא CA לאזור EMEA, וזוהר פרל, מנהל פעילות CA בישראל ב-NessPRO. צילום: פלי הנמר

כנס CA World 2105 שנערך בלאס וגאס באמצע נובמבר ומשך אליו מעל 6,000 מקצוענים ומנהלים של CA Technologies ולקוחותיה ברחבי העולם כולל מעל 20 משתתפים מישראל בהובלתה של חטיבת CA ב-NessPRO מקבוצת נס, הציג את חזון הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגונים, כפי שרואה אותה החברה המארחת, ומבחר התוכנות שהיא מציעה למימוש החזון.

CA הכריזה על מבחר מוצרים חדשים לפלטפורמות המובייל, המערכות המבוזרות והמיינפריים, שיאפשרו ללקוחות לפעול באג'יליות כדי לשרוד ולהצליח בעידן העסקים המוכתבים בתוכנה. בפועל, ראשי החברה הציגו את CA החדשה, כלומר חברה שנוסדה לפני 40 שנה בעידן המיינפריים המונוליטי, ועל ידי תהליך רכישות מואץ (רכשה 20 חברות בשנתיים האחרונות בלבד) ומו"פ פנימי נרחב (מייק גרגואר, המנכ"ל, טען שהחברה, שמחזורה כ-4.5 מיליארד דולר, תשקיע השנה מיליארד דולר בפיתוח -כולל רכש) היא מתחרה כיום בעוצמה בתחומים החמים של פיתוח ותוכנה לעסקים: אג'ייל, מובייל, DevOps ואבטחה.

נפגשנו בכנס עם שישה מנהלים בכירים בתחומי הפעילות העיקריים של CA, ושמענו מכל אחד מהם, כל אחד בתחומו, את האני מאמין שלו בנוגע לכל מה שעל המנמ"רים לדעת על מחויבותה של CA להצלחה של לקוחותיהם. המנהלים שבחרנו מייצגים היטב את צמרת הניהול ב-CA המתחדשת: מהוותיקים העובדים בחברה כבר כשלושים שנה, בצד צעירים זה מקרוב הגיעו.

מרקו קומאסטרי, מכהן בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל ונשיא CA לאזור EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון). בשלושים שנותיו בתעשיית ה-ICT  הוא ניהל בין היתר את מיקרוסופט איטליה ואת עסקי התוכנה של יבמ (IBM) באזור.

איך המנמ"רים בישראל צריכים לתפוס את המבנה החדש של פעילות CA בישראל? האם תמיכה תשתפר?
"שוק ה-IT בישראל מאופיין בלקוחות מתקדמים ובסטארט-אפים חדשניים. פעלנו בשוק הישראלי ישירות כעשרים שנה, ובשנה האחרונה הגענו למסקנה שעלינו לחזק את הקשר שלנו עם לקוחותינו ברמה הגבוהה ביותר, ישירות מול המנמ"רים, כי הפתרונות החדשים שלנו המסייעים לעסקים להצליח בעולם הדיגיטלי, עולים בהיררכיה הארגונית".

"החלטנו במה שקרוי Go To Market להתחבר לאינטגרטור מוביל בישראל, שיש לו גישה ישירה למקבלי ההחלטות, למנמ"רים בכל הארגונים, שיש לו ניסיון רב בתמיכה וידע מקצועי מעמיק. כך בחרנו בנס, שהקימה אגף שלם של כ-30 איש בתוך קבוצת NessPRO, זרוע שיווק מוצרי התוכנה בקבוצה. האגף בניהולו של זוהר פרל, הוותיק והמנוסה, משווק ותומך במוצרי CA ובלקוחותיה בישראל. כך, לאחר העברת הסניף שלנו לידי NessPRO, זוכים כל המנמ"רים ולקוחות CA בישראל בשירות ברמה המקומית הגבוהה וגם בתמיכה מלאה של CA העולמית ושל האזור שלי, EMEA, העומדת לרשותם בשיתוף עם NessPRO עצמה".

אנג'לה טוצ'י, אשת אג'ייל של CA העולמית. צילום: פלי הנמר

אנג'לה טוצ'י, אשת אג'ייל של CA העולמית. צילום: פלי הנמר

אנג'לה טוצ'י, היא אשת אג'ייל של CA העולמית. טוצ'י הגיעה ל-CA לפני שלושה חודשים בלבד, לאחר ש-Rally, בה כיהנה כמנהלת הכנסות ראשית CRO, נרכשה על ידי CA בתמורה ל-480 מיליון דולר. לפני הרכישה הייתה Rally שותף טכנולוגית של CA וסיפקה לה את הסביבה לניהול חיי המוצר של האפליקציות ALM. כיום היא עומדת בראשה של היחידה העסקית לאג'יליות, המעסיקה לא פחות מ-500 איש, עובדי Rally לשעבר.

מה תמצית המסר האג'ילי למנמ"רים? חדר הנהלה אגי'לי?
"היום בעידן כלכלת האפליקציות, כפי ש-CA רואה זאת, כלומר שההצלחה העסקית מחייבת רתימה מלאה של תוכנה בבסיסו של כל מוצר ושירות עסקי, האגי'ליות חייבת להיות חוצת ארגון. ברור שפיתוח התוכנה חייב להיות אג'ילי ושם יש מודעות בדרך כלל למודל האגי'לי. אך שאר יחידות החברה עד משרד המנכ"ל חייבות לעבוד במודל האג'ילי. כאשר במנוע גלגל שיניים אחד מסתובב לאט מהשאר (אינו מסונכרן למהירות הגבוהה) המנוע נשחק, עד שנעצר. גם השיווק חייב להיות אג'ילי וגם האגפים האחרים בכל ארגון, כולל ועד חדר ההנהלה הראשית. החטיבה שלה ב-CA מספק הן פתרונות תוכנה, והן מאמנים לאג'יליות. והאמונה בניהול העסקי האג'ילי ב-CA אינה רק דיבורים, אלא מעשים בחיי היום-יום. מייק גרגואר אף ביקש וקיבל צוות מאמני אג'ייל צמוד למשרדו המסייעים כדי שהפיתוח יתמוך באסטרטגיה, וההנהלה כולה תפעל באג'יליות. כמובן שמודל האגי'ליות של פתרון CA משתלב בפתרון הניהול רב-פרויקטים PPM, במסגרת CA Central". החזון לפי טוצ'י – חדר הנהלה אג'ילי אצל כל לקוח של CA".

רחים בטיה, סגן נשיא בכיר לניהול API ב-CA. צילום: פלי הנמר

רחים בטיה, סגן נשיא בכיר לניהול API ב-CA. צילום: פלי הנמר

רחים בטיה הוא סגן נשיא בכיר לניהול API. בטיה הגיע ל-CA לפני כשנה, לאחר עשר שנים של ניסיון בפיתוח עסקי בניהול הפיתוח של מוצרים חדשים בסביבות מורכבות.

מה חדש בעולם ה-API? חייבים ניהול API מאובטח?
"היום בכלכלת ריבוי האפליקציות שרובן מופעלות על ידי משתמשי המובייל בכל עולם, לניהול ממשק תכנות האפליקציות API (ר"ת application programming interface) חשיבות מרובה ביותר. על המפתחים לאפשר מעבר לאפליקציות הרצות על המובייל להתחבר כהלכה עם אלה שעל המערכות המבוזרות וגם על המיינפריים ולעביר את הנתונים מהמרכז ועד המשתמש בצורה מסונכרנת ומתואמת. הרוטינות, הכללים והפרוטוקלים המוגדרים בכל API הם המאפשרים את החיבוריות. ניהול נכון של מאגר ה-APIs בכל ארגון הוא צו השעה, אחרת פיתוח היישומים יחרוק ויישומים לא יעבירו נתונים נכונה, או בכלל לא יעבדו כהלכה".

"כל ארגון חייב ניהול API מתקדם, שכמובן מטפל גם באתגרי אבטחת הנתונים במעבר וגם האפליקציות עצמן. בעיקר כשזוכרים כל הזמן שרוב האפליקציות הארגוניות הקיימות כלל לא פותחו – לא למובייל ולא לארגון הדיגיטלי. CA רכשה לעצמה עמדת יתרון בתחום ניהול API לאחר שרכשה לפני כשנתיים את Layer 7 Technologies שהייתה המובילה הטכנולוגית בתחום ושילבה אותו עם Identity and Access Management suite ליצירת פיתוח וניהול מתקדם ומאובטח של האפליקציות בארגונים. כיום החברות מחברות אפליקציות של יצרנים שונים, כי הן מעדיפות יותר את "המוצר הנבחר", Best of Breed, מיצרנים שונים, במקום חבילה שלמה Suite של אותו יצרן. כך עולה חשיבות ניהול נכון ומאובטח של API של הפתרונות השונים שפיתחו ו/או רכשו".

לחלק ב'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים