קספרסקי: נשים פגיעות יותר לפשעי סייבר

קנדיס סאוטרלנד, יועצת לפיתוח עסקי ב-SHA Specialist Underwriters: "כיום, בשנת 2015, פשוט אין דרך להימנע כליל מלהיות אונליין, ובעתיד הקרוב נראה כאילו נמצא במצב הזה אפילו עוד יותר - על האדם לקבל את הסיכונים שכרוכים בהתקדמות השימוש במרחב הקיברנטי, יחד עם היתרונות הרבים שמביאה הקדמה הזו אלינו

מתקפות הסייבר על התשתיות הקריטיות כבר כאן - ובענק. אילוסטרציה: BigStock

נשים הן קורבנות ליותר פשעי רשת ונתקלות ביותר איומים ומעקב ברשת מאשר עמיתיהן הגברים. כך טוענת קנדיס סאוטרלנד, יועצת לפיתוח עסקי ב-SHA Specialist Underwriters.

בסקר עכשווי שניהלה מעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab) בשיתוף פעולה עם B2B העולמית נמצא כי 73% מהנשים נתקלו באיומי תוכנות זדוניות בהשוואה ל-65% מהגברים בלבד, בעוד ש-22% מהנשים חוו הפסד כספי כתוצאה מפשע סייבר, בזמן שבקרב הגברים עמד המספר על 19% נפגעים בלבד. "הנתונים הללו מציגים בבירור שפשיעה ברשת המכוונת יותר כלפי נשים נמצאת בעלייה", אומרת סאוטרלנד, הסבורה גם שבעבור נשים חיוני במיוחד להיות מודעות לפשיעה ברשת ולסכנות הרבות המגיעות יחד איתה.

הסקר, שכלל בסך הכל 11,135 משתתפים – 51% מהם גברים ו-49% אחוז נשים – גילה עלייה כללית בהיקפי הפשיעה ברשת, ומצא שזו מכוונת "לפגוע במכוון בקורבן באמצעות טכנולוגיה ומדיה חברתית שיושבות על פלטפורמות כגון פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), חדרי צ'אט, הודעות דואר אלקטרוני וטלפונים ניידים", לפי סאוטרלנד.

"טרולי רשת הם באופן מובהק ובקביעות גברים המשתמשים בטקטיקות כמו סחיטה, לשון הרע, ריגול, שידור של חומר מיני או תוכן מגונה, הודעות מעליבות, וכן שימוש בתמונות וולגריות באמצעות טלפונים סלולריים ומחשבים אישיים", מספרת סאוטרלנד ומוסיפה כי "רשת האינטרנט והמדיה החברתית מנוצלות לצורך איתור והשגת מספר גדול של קורבנות, ואמני הונאה ממקדים את הפעולות שלהם בנשים שהפרופילים שלהן מצביעים על כך שיש להן גישה לכסף או שמועסקות בעמדות גבוהות שמתלווה להן שכר גבוה".

יתרה מכך, 89% אחוז מתוך קורבנות אלימות במשפחה, נתון גבוה במיוחד, חוו הפחדה ואיומים על ידי מתעללים שהשתמשו בטכנולוגיה, לרבות באמצעות טלפונים סלולריים, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני. "הטכנולוגיה נעה בקצב מסחרר. כיום, בשנת 2015, פשוט אין דרך להימנע כליל מלהיות אונליין, ובעתיד הקרוב נראה כאילו נמצא במצב הזה אפילו עוד יותר, והטכנולוגיה ממש תשולב בחיינו לחלוטין. על האדם לקבל את הסיכונים שכרוכים בהתקדמות השימוש במרחב הקיברנטי, יחד עם היתרונות הרבים שמביאה הקדמה הזו אלינו. הכוונה היא לכך שזו אחריותו של כל צרכן ומשתמש לחנך את עצמו ואת בני משפחתו בנוגע לסיכוני הרשת. משתמשים, בעיקר נשים, חייבים לגשת לאינטראקציות מקוונות עם (לפחות) אותה מידת זהירות כמו זו שבה הם נוהגים במקרים המציאותיים", סיכמה סאוטרלנד את מסקנותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים