Finupp: מחזירים לכם את הכסף

לרבים מגיע החזר מס כזה או אחר אך קבלתו קשה לרוב האזרחים שלא מיוצגים על ידי רואה חשבון ● הכירו סטארט-אפ חדש שיוצא עם שירות שעוזר לכם לקבל את ההחזרים המגיעים לכם באמצעות השירות שלהם

מימין לשמאל: שני כהן, עדי טיטלמן, אסף רגב (CEO ומייסד), דני זילברשטיין (CTO ומייסד), טלי ברלוביץ׳, ליאור אלבק (CMO ומייסד). Finupp

כולנו מכירים את ההרגשה הזו והתחושה עם הידיעה לגבי החזרי מס. יכול להיות שמגיע לנו החזר מס, אבל הדרך לשם רצופה בתלאות וקשיים שגורם לרבים לוותר על הניסיון.

בדו"ח מבקר המדינה בשבוע שעבר נאמר, כי יש מיליארדי שקלים שאזרחים לא דורשים כתוצאה מאותם חסמים בירוקרטיים וזה תהליך שאפשר לפתור בצורה טכנולוגית  ופשוטה.

סטארט-אפ חדש בשם Finupp יוצא עם שירות שעונה על השאלה איך לקבל את החזרי המס הללו באמצעות השירות שלהם.

מסתבר שזאת לא שאלה פשוטה. המון חברות יימכרו לכם את האשליה שהן הטובות ביותר, שהן יוכלו להשיג לכם החזר מס מקסימלי, אך זה לא בהכרח נכון. אצל שכירים, בניגוד לחברות ולעצמאים, אין הרבה מרחב תמרון. רוב התהליך הוא טכני, אמנם יש בו שיקול דעת מינימלי אבל הוא ניתן לתכנות ונוגע בעיקר למי שיש להם הכנסות משוק ההון.

לרבים מגיע החזר מס כזה או אחר אך קבלתו קשה לרוב האזרחים שלא מיוצגים על רואה חשבון. באופן כללי יש מדינות בהן כל אזרח חייב להגיש דיווח מס. יש כאלה בהן המדינה עושה הכל עבור האזרח והוא מאשר את נכונות הנתונים, או לדוגמא בארצות הברית שם האזרח צריך לאסוף את המידע ולהגיש אותו לרשויות המס. בישראל המדינה לא בנתה תשתית לאיסוף כל הניירת, וכתוצאה מזה יש לנו חומות בירוקרטיה להחזר מס.

לעשות מה שלא עשו לפנינו

בשיחה עם אסף רגב CEO ומייסד החברה, הוא מספר כי "אנחנו הרמנו את הכפפה, וישבנו לעשות מה שלא עשו לפנינו – לייצר תוכנה פשוטה, ידידותית, נגישה וזולה להחזרי מס. התחלנו עם מנועי עיבוד התמונה והאוטומציה. ולאט לאט הוספנו פיצ'רים נוספים שהופכים את תהליך החזר המס לשכירים ליותר ויותר קל. כל המידע זמין במאגרי מידע מקוונים, Finupp אוסף את כל החומר, מעבד אותו ומוציא דו"ח מס. למעשה אנחנו מייבאים מידע בצורות שונות. רצינו לתת חוויית משתמש נוחה ונעימה".

רגב מסביר כי "השימוש במערכת נעשה על ידי מילוי שאלון, כאשר המטרה הראשונית היא לראות אם נוכל לעזור ולא להטריד באיסוף נתונים ארוך ומסורבל. אנחנו רוצים להיות שקופים ולא להבטיח הבטחות שווא, למשל בשוק ההון – הסיכויים להחזרים גבוה, משם ממשיך לאיסוף נתונים או לבד או על ידי הלקוח , ואנחנו בודקים שיתוף פעולה עם אחד הבנקים שיעזור להביא את הנתונים. כל התהליך הזה חינמי ומתקבל מידע כמה כסף אני אמור לקבל – פה עומדות למשתמשים שתי אפשרויות: או שאנשים בוחרים להגיש עבורם בעלות של 195 שקלים, הכוללים תשלום נמוך ועלויות שליחויות, או ללכת לבצע את ההחזר בעצמם בלי ששלמו שקל. אנחנו לא לוקחים עמלה על ההחזר שמתקבל".

לשאלה כמה החזרים נעשו עד היום, ענה רגב כי "בפחות משנה אחת של פעילות הספקנו להחזיר מעל שני מיליון שקלים לשכירים בישראל. אנחנו עושים הכל בצורה אוטומטית בממשק אינטרנטי קל לשימוש המגובה באלגוריתמיקה חשבונאית. יש 15 אלף משתמשים פעילים. מדובר בגידול של 30% בחודש". רגב סיכם ואמר כי "אנחנו מכוונים לפעילות בחו"ל עם מוצרי פרימיום. נפנה לשוק באנגליה ב-2016, כיוון שיש שם אותה שיטת מס כמו בישראל".

Finupp הוקמה על ידי אסף רגב, דני זילברשטיין (CTO ומייסד) וליאור אלבק (CMO ומייסד). בחברה יש כשמונה אנשים והםנ מצאים כרגע בתהליכי גיוס.

נקודת מבט

Finupp מציעה שירות נכון ונדרש בעלות סבירה מאוד, ועוזרת לפתור את מבוך הבירוקרטיה שקיים לא רק בארץ. המודל העסקי ההגון של החברה תורם לגידול מהיר של המשתמשים ובניגוד לאחרים אשר גוזרים קופון מההחזרים, Finupp אינו גובה אותו מהלקוחות שלה. חוסר היכולת של הממסד להציע פתרונות טכנולוגיים יעילים וחכמים פותח אפשרות לסטארט-אפים חכמים להציע פתרונות אשר משחררים כספים עבור אנשים רבים. האתגר העומד בפני החברה יהיה להציע מוצרי פרמיום יעילים עבור לקוחות אשר יאפשרו לחברה גידול משמעותי בהכנסות שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים