אדיר רון, מיקרוסופט: "הדבר המרכזי בעיר החכמה – התושב"

"החיבור האישי והרב ערוצי עם התושב צריך להיות במקום הראשון בכל הנוגע לעיר חכמה, והמגמות הטכנולוגיות - כינור שני", אמר רון, מנהל חדשנות אסטרטגית בחברה

אדיר רון, מנהל תחום חדשנות אסטרטגית במיקרוסופט. צילום: קובי קנטור

"כשבאים לדבר על עיר חכמה, הדבר המרכזי הוא איך זה נתפס בעיני התושב. האם והיכן הקמת דטה סנטר ענק פוגשת אותו? בסופו של דבר, הוא זה שעומד במרכז ואותו באים לשרת", כך אמר אדיר רון, מנהל תחום חדשנות אסטרטגית במיקרוסופט (Microsoft).

רון דיבר בכנס IT מוניציפאלי 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות ואנשי מקצוע נוספים בתחום. הנחה את האירוע יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציין רון כי "בעיני מיקרוסופט, עיר חכמה היא חוויה של עיר מחוברת, תושב שחווה אותה בהרבה מאוד אופנים. למשל, כשתושב פונה לאגף החנייה, הוא יוכל גם לקבל אפשרות לשלם ארנונה".

"החיבור האישי והרב ערוצי עם התושב הוא במקום הראשון בכל הנוגע לעיר חכמה. Big Data, האינטרנט של הדברים ושאר המגמות הטכנולוגיות הן בעינינו כינור שני לתפיסת התושב המרכז, כחלק מתפיסת City next", אמר.

הוא הדגים את התפיסה באמצעות כמה סיפורי לקוח: "יש דיווחים על דברים שמפריעים בעיר שלא מגיעים לעירייה אלא לרשתות החברתיות. עיר ששמה את התושב במרכז אומרת: זה עדיין מעניין אותי, גם אם התושב לא מגיע אלינו. בניו-יורק, למשל, קיים פרויקט HereHere, שבו העירייה עוקבת אחרי הרשתות החברתיות ומעלה דיווחים רלוונטיים של אזרחים שמגיעים לשם ולא למוקד שלה".

"אפליקציה של עיריית לונדון, שפותחה על בסיס הענן של מיקרוסופט, מאפשרת לצלם מפגע ובתוך כחצי דקה הצילום מגיע להיכן שצריך בעירייה", הוסיף רון. "זאת לא אפליקציה מורכבת אלא אינטואיטיבית מאוד. היא הושקה לפני כשבעה חודשים ומאז ועד היום נרשמו בה קרוב ל-50 אלף קריאות".

מיכאל אתגר, מנהל לקוחות ברוטל-נטוורקס מקבוצת מר. צילום: קובי קנטור

מיכאל אתגר, מנהל לקוחות ברוטל-נטוורקס מקבוצת מר. צילום: קובי קנטור

הוא אמר כי "אנשים לא רוצים להתקשר למוקד העירוני אלא לדווח בצורה הרבה יותר פשוטה. כאן המובייל נותן ערך מוסף, למשל באמצעות קורטנה של מיקרוסופט, שיודעת לאסוף מידע מהמכשיר הנייד ולנתח אותו. היא מתחברת אל ה-GPS וכך מספקת תובנות איך המפגע קרה, בסבירות מאוד גבוהה".

"עיר חכמה מביאה להתייעלות תפעולית"

מיכאל אתגר, מנהל לקוחות ברוטל-נטוורקס מקבוצת מר, אמר כי "עיר חכמה מושכת עסקים ומביאה להתייעלות תפעולית ולחסכון. כתוצאה מכך, העירייה יכולה להפנות משאבים לדברים אחרים ולמען האזרח".

הוא הציג את הפתרון שמציעה החברה 0 מערכת ניהול עיר הוליסטית למוקד 106 ומערכת שו"ב. "היא מטפלת ביישומים של עיר חכמה, עשרות ומאות אלפים במספר. כמו כן, היא מהווה מערך שירות הוליסטי לתושב – CRM עירוני – שמנהל את פניות התושבים, מידע שמגיע מערוצים שונים, מאפשר ניהול קמפיינים מול התושבים, ביצוע סקרים וניתוח מדדי שירות".

"המערכת מאפשרת חיבור לבסיסי נתונים שונים בעירייה", אמר אתגר. "היא נותנת מבט היקפי, של 360 מעלות, לאנשים שמנהלים את הנושא בעירייה".

"הרובד השלישי הוא רשת התקשורת העירונית", ציין. "אנחנו אומרים לעיריות: הגיע הזמן שתהיה לכן רשת תקשורת בבעלותכן, על בסיס סיבים אופטיים. הטמענו את המערכת בערים רבות בישראל ובעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים