חסל סדר תיקיית Other בפייסבוק

הרשת החברתית מסירה את התיקיה המציקה, ומחליפה אותה בתכונה בשם "בקשות הודעה"

קופץ בהפתעה. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) החליטה להסיר את תיקיית other, שיותר משסייעה למשתמשים אפילו גרמה לחלקם עוגמת נפש.

אתר TechCrunch שדיווח על כך, סיפר על מקרה שבו אדם קיבל הודעה מאח אובד מזה שנים, אך החמיץ אותה כי היא נכנסה לתיקיית other.

מדובר בתיקייה שהייתה נגישה למשתמש רק מהמחשב הנייד ולא מהסלולרי, שהגיעו אליה הודעות ממשתמשי פייסבוק שאינם ברשימת החברים. מאחר שרבים ממשתמשי פייסבוק עושים שימוש ברשת החברתית בעיקר במכשירים הניידים, פעמים רבות הם החמיצו הודעות, כי רק בדיקה של התיקייה במחשב הנייד או השולחני הציגה את הודעות אלה. בנוסף, המשתמש גם לא קיבל שום התראה או עדכון שהתקבלה הודעה בתיקיית other הזנוחה ממילא.

חיסול תיקיית other תאפשר למשתמשים שונים שאינם ברשימת החברים, להגיע לכל משתמש בפייסבוק רק לפי שמו. המקבל יוכל לקרוא את ההודעה מבלי שיהיה לכך סימון כלשהו, ולהחליט אם להשיב עליה לפני שהוא מוסיף את השולח לרשימת החברים שלו. בכך מנסה הרשת החברתיתי גם לשמור על פרטיות המשתמשים ולתת להם אפשרויות בחירה אישיות. "אנחנו רוצים שפייסבוק יהיה מקום שבו אנשים יוכלו לתקשר רק עם מי שהם רוצים, מבחירתם", כפי שציין סמנכ"ל מוצרי ההודעות של פייסבוק, דיוויד מרכוס, בפוסט שפרסם באתר.

החלק המרענן בשינוי הזה הוא היכולת לשוחח עם כל אדם שהוא שיש לו חשבון פייסבוק – רק באמצעות שמו, מבלי להיות ברשימת החברים שלו.

המשמעות היא, שכעת כל ההודעות המתקבלות (הן במחשב השולחני הן במסנג'ר במכשיר הנייד) מאנשים שאינם ברשימת החברים מופיעות כבקשות. לרוב, ההודעות האלה הן הודעות פרסומיות מזרים או מהאקרים. ביצוע מחיקה או התעלמות של בקשת ההודעה יביאו לכך שמאותו גורם לא יגיעו שוב הודעות.

בנוסף, בקשות ההודעות מאפשרות למשתמש לסנן את השולחים לפני שנוצר איתם קשר, מה שבדרך כלל אי אפשר לעשות ביישומי הודעות טקסט.

השינוי בוצע כבר בכל המדינות, עבור כל 1.5 מיליארד משתמשי פייסבוק בעולם, לפי ההודעה של החברה.

"בקשות ההודעות הן דרך חדשה עבור אנשים ליצור קשר עם משתמשים גם אם הם לא ברשימת החברים", נאמר בהודעת החברה, "וזו הסיבה שרצינו מערכת שמקילה בהרבה לא להחמיץ את ההודעות שאתם רוצים לראות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים