יוסי רודריק, אקורייט: "יש לשנות את החשיבה על אינטגרציית נתונים"

"איכות הנתונים משקפת את איכות התהליכים בארגון; יש הרבה תהליכים לא נכונים כתוצאה מנתונים לא נכונים", אמר רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: ניב קנטור

"צריך לשנות את החשיבה על אינטגרציית נתונים ובניית מחסני נתונים. אפשר לעשות זאת בטכנולוגיות פשוטות והרבה יותר זולות. הגבינה מתחילה לזוז וצריך לאמץ את השיטות החדשות", כך אמר יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL.

רודריק דיבר בכנס BI & Big Data שנערך באחרונה באולם האירועים Lago בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. למרות האירועים הביטחוניים, הכנס משך אליו מאות אנשי מקצוע, שהתעדכנו בחידושים ובמגמות בתחומים אלה. הנחה את האירוע אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

אקורייט היא חברה המתמחה בעולם הנתונים. רודריק אמר כי "איכות הנתונים משקפת את איכות התהליכים בארגון. יש הרבה תהליכים לא נכונים כתוצאה מנתונים לא נכונים".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

הוא מנה מספר אתגרים שעומדים בפני אנשי המחשוב בהתייחס לנושא: "לחץ להורדת עלויות, קיצור לוחות זמנים להפקת מידע איכותית, גמישות והדבר הכי חשוב – לא נוכל לפתור את אותה בעיה בדרך החשיבה שיצרה אותה. צריכים למצוא פתרון שונה לחלוטין".

רודריק ציין את חברת טאלנט ואמר כי היא "ספקית פלטפורמת הנתונים הגדולה בעולם המתבססת על קוד פתוח. הדבר המייחד אותה הוא שכל הפלטפורמה פותחה כמקשה אחת". לדבריו, "אינטגרציית המידע שבה מטפלת בתהליכי ה-ETL וה-ESB בענן, מחוץ ובתוך לארגון, ומאפשרת לעבור בין שניהם".

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס. צילום: ניב קנטור

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס. צילום: ניב קנטור

"אנחנו תומכים בפלטפורמות מסורתיות וחדשניות כאחד, המותקנות On-Premise או בענן, כמו גם באינטרנט של הדברים ובנתונים בהיקף נרחב", אמר רודריק.

Big Data והעולם הפיננסי

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס, דיבר על סוגיות כספיות, טיפול בכספים ו-Big Data.

הוא ציין כי "ברינקס קיימת 156 שנים. היא התחילה עם עגלה וסוס, ועברה לרכבים משוריינים. בישראל היא קיימת 50 שנים ומעסיקה 450 עובדים בחמישה מרכזים לוגיסטיים".

"הנתונים אצלנו מבוזרים מאוד – מחוברים לבנקים, לצוותים בשטח, ללקוחות ולגורמים נוספים", הוסיף בליימן. "אנחנו צריכים לקלוט מידע ממקורות שונים ורבים, להתמודד איתו ולהחליט על פיו".

"יש לברינקס בארץ 54 רכבים משוריינים ו-34 לבנקים ולכספומטים. היא מציעה פתרונות ללקוחות פיננסיים וללקוחות מסחריים. יש לה גם מרכזי מזומנים בהם מנוהלים הכספים של הבנקים ושל הכספומטים", אמר.

בליימן ציין את שירות Compusafe, אותו מציעה ברינקס. לדבריו, "הפתרון עובד עם עולמות האינטרנט של הדברים והענן. זוהי כספת חכמה לעסקים. הלקוח יכול לדווח לנו נתונים כספיים מכל מקום בעולם, ולראות בכל רגע נתון את המצב הכספי שלו ונתונים השוואתיים – כל זאת דרך האתר שלנו".

הוא אמר כי השירות החל לפעול גם בקניונים, אם כי כרגע מדובר בקניון אחד בלבד.

בסיום דבריו הזכיר בליימן את נושא הביטקוין ואמר כי "הטענה היא שהמטבע הווירטואלי יחליף את הכסף המזומן, בעוד שהנתונים של בנק ישראל מראים על עלייה בכמות הכסף המזומן בארץ. גם במדינות כמו סקנדינביה, שמגבילות את השימוש בו, נרשמות עליות כאלה. הכסף המזומן כאן לעוד הרבה זמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים