AWS מציגה שירותים שעלולים לייתר תחומי עבודה מסורתיים

אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן, מסביר כי העלות הנמוכה של הפיתוחים החדשים אותם הם מציעים עלולה לייתר חלק גדול מתחום ה-BI, ואין ספק שיהיו לכך השלכות רבות

11/10/2015 10:52
Amazon Web Services. צילום: אבנר פרנק

בכנס השנתי של AWS (ר"ת Amazon Web Services), הוצגו מספר שירותים חדשים שמטרתם לייעל ולהקל על לקוחות AWS לעבוד עם הענן ועם שירותי רשת.

אחד מהשירותים ששמו Amazon QuickSight הוא שירות שמאפשר ביצוע פעולות BI מהרמה הפשוטה ביותר ועד ניתוחים מורכבים ומסובכים. לאמזון (Amazon) יש ניסיון רב בניתוחי התנהגות של צרכנים ולקוחות, וכחברת סחר אלקטרוני מובילה שנים רבות, אנשיה צברו ניסיון רב בעבודה עם BI על מנת לאתר, לנתח ולצפות התנהגויות ומגמות שוק. את כל הניסיון שצברה היא הכניסה לתוך ה-QuickSight, כך שכעת יכול כל לקוח ליהנות משירותי BI ללא צורך בתוכנות ייעודיות ו/או במומחים שיבצעו עבורו את העבודה ולדברי אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן, העלות של שירות זה תהיה כ-10% מעלות כל פתרון אחר שקיים כיום. על פניו נראה ששירות זה עלול לייתר חלק גדול מתחום ה-BI ואין ספק שיהיו לכך השלכות רבות.

שירות נוסף שהוכרז הוא SnowBall, המאפשר העברה פיזית מאתר לאתר של מערכות נתונים עד גודל של 50 טרה-בייט בתוך 14 יום. לדברי ג'סי, AWS זיהתה שיש לא מעט ארגונים שצריכים לנייד את המערכות שלהם, בין אם לצורכי גיבוי ובין אם כתוצאה ממעבר משרדים. העברה כזו אורכת כשלושה חודשים וכרוכה בעלויות רבות, כולל זמן השבתה של המערכות לצורך העברה הפיזית. מאחר ואמזון מתמחה במשלוחים ובהעברות, היא משתמשת בניסיון המצטבר שלה בתחום, ויצרה שירות של העברת נתונים בעזרת אחסון פיזי נייד. השימוש בשירות מאפשר את חיבור הקופסא הפיזית לרשת, הורדת המידע (עד 50 טרה-בייט), אבטחת המידע והקופסא בעזרת הצפנה מיוחדת, משלוח הקופסא בעזרת חברת שילוח, ובהגיעו ליעד – פריקת המידע לתוך המערכת הקולטת – וכל זה תוך 14 יום בלבד. כחלק מהשירות, החברה התקינה בתוך הקופסא גם קינדל שמשמש כתעודת משלוח אלקטורנית ומנהל את כל התעבורה והבקרה על המשלוח מרגע תחילת הטעינה באתר, המשלוח עצמו ועד סיום פריקת המידע באתר היעד. קהל היעד של שירות זה נחלק לשניים: ארגונים גדולים וחברות אינטגרציה שמתעסקות באחסון , גיבוי וארכוב.

תחרות מול חברות אבטחת המידע הוותיקות

AWS הציגה גם שירות בתחום אבטחת המידע וניהול זהויות לענן בשם Web Application Firewall. גם שירות זה עשוי לגרום לתחרות מול חברות אבטחת המידע הוותיקות אשר אין להן (עדיין) את הניסיון של AWS בתחום הענן ושירותי הרשת. שירות זה מאפשר לא רק אבטחת מידע והצפנה, אלא כולל בתוכו רכיב בשם AWS Config Rules שמאפשר לכל לקוח לבצע את ניהול זהויות הלקוחות שלו בעצמו באתר, ברמה של פעולה של משתמש בודד בתוך הענן. רכיב נוסף הוא ה- Amazon Inspector שמבצע ניתוח מידע בזמן אמת ונותן תחזיות למה המשתמש עשוי לבצע, ובכך להגן מראש בפני חדירות או מעשי זדון.

במסיבת העיתונאים אמר ג'סי שכיום יש ל-AWS כ-11 אזורים בכל העולם, כאשר באירופה הם מתחזקים אזור בגרמניה והם עשויים להוסיף בעתיד אזור נוסף, אך בשלב זה הם מתמקדים בהקמת אזור נוסף בסין, שהיא היעד המועדף על החברה.

אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן. צילום: אבנר פרנק

אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן. צילום: אבנר פרנק

לשאלה בדבר התחרות מול אורקל (Oracle) שהוצגה במהלך הכנס, אמר ג'סי כי "ה-DNA של AWS הוא לספק שירותים. אנחנו לא מחפשים הכנסות ממכירת רישיונות תוכנה, לאנשי המכירות שלנו אין  מכסה שנתית של מכירות שהם צריכים לעמוד בה. אנחנו מוכרים שירותים כאן ועכשיו! אם הלקוח שלנו מרוצה ממה שהוא מקבל מאיתנו, הוא נשאר איתנו ומשלם עבור מה שהוא צורך. לגבי השותפים שלנו, חברות האינטגרציה – אנחנו עוזרים להם ליצור עוד ערך עסקי כי אנחנו מביאים לשוק את ניסיון רב השנים שלנו בתחום המסחר האלקטרוני, את ההיכרות שלנו עם התנהגות הצרכנים ואת היכולות הטכנולוגיות המפותחות שלנו – שלושת האלמנטים הללו מאפשרים לנו לספק הזדמנויות לשותפים שלנו מול הלקוחות שלהם".

ספקי שירותים וזהו

לשאלה מה בדבר ארגונים מסורתיים כגון בנקים וחברות ביטוח, ענה ג'סי כי "הארגונים המסורתיים מתחילים כעת בשלב השני של שירותי ענן. את השלב הראשון – התנסות ואפליקציות חדשות, הם ביצעו. כעת האמון בשירותי ענן גדול יותר והם מרגישים בטוחים לשלב השלישי של פעילות האתרים בענן. השלב הרביעי של העברת המשימות הקריטיות יגיע גם הוא, ולאחר מכן התהליך יסתיים בשלב החמישי של העברת מאגרי הנתונים". לדבריו, "הניסיון מראה שזה לוקח זמן – אבל כשבוחנים את פתרונות חברות הטכנולוגיה המסורתיות, רואים  שכולן עובדות באותו מודל רב-שלבי. כבר כעת יש לנו סקטור פיננסי (AON או  CapitolOne ) וגם סקטור הבריאות (Philips Health) וזו רק ההתחלה מבחינתנו".

לשאלה האם AWS תהיה בעתיד  כמו אורקל וגוגל (Google), ענה ג'סי כי "לא נראה לנו שיש מקום להשוות. אנחנו לא יצרני מוצרי תוכנה, אנחנו מספקים שירותים ללקוחות. נקודת המוצא שלנו היא מה הלקוחות רוצים ואיך. נכון להיום, אנחנו מפתחים הכל לבד ולא רוכשים טכנולוגיה כדי לשווק אותה כמו יצרני תוכנה – אנחנו ספקי שירותים וזהו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים