צרפת: גוגל צריכה להחיל את "הזכות להישכח" בכל מנועי החיפוש

הרגולטור במדינה דחה את ערעורה של ענקית החיפוש, שדרשה להגביל זאת לדומיינים בעלי סיומות אירופיות בלבד: "מבקשים להחיל את החוק במלואו על שחקנים לא אירופיים הפועלים בשטחנו"

גוגל

צרפת הודיעה השבוע כי גוגל (Google) תצטרך ליישם את פסיקת "הזכות להישכח" בכל מנועי החיפוש שלה, ולא להגבילה רק לדומיינים אירופיים. זאת, לאחר שהרשות להגנת המידע בצרפת, CNIL (ר"ת Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés), דחתה את ערעורה של ענקית החיפוש נגדה מחודש יולי האחרון.

במאי 2014 קבע בית הדין האירופי לצדק (ECJ) כי לאנשים יש "הזכות להישכח" – היכולת להסיר מידע בעייתי מעברם ממנועי החיפוש ברשת. עיקר הפוקוס הוא על גוגל, שכן ענקית האינטרנט מחזיקה ברוב המוחלט של שוק החיפוש באירופה. הפסיקה חלה על תושבי האיחוד בלבד, אולם רגולטורים ברחבי היבשת, בעיקר בצרפת, ביקשו להחיל את הפסיקה בכל העולם, כלומר ב-google.com.

לטענת גוגל, הרגולטור בצרפת מנסה להרחיב את שליטתו על הדרך שבה גולשים ברחבי העולם צורכים מידע באינטרנט. ענקית החיפוש הדגישה כי דרישה להרחבת גבולות הפסיקה עלולה להביא מדינות נוספות להגביר את שליטתן על גישה לאינטרנט.

עם זאת, הרשויות בצרפת דחו את הטענות על הסף. "בניגוד לדברי גוגל, החלטה זו לא מעידה על רצון מצד CNIL להחיל את החוק הצרפתי מחוץ לתחומה", נמסר בהודעה מטעמה. "זו בסך הכול בקשה להחיל את החוק האירופי על שחקנים לא אירופיים הפועלים בתחומה".

אם גוגל לא תמלא את הוראות הרגולטור, היא צפויה לעמוד בפני קנסות שעלולים להגיע עד 340 אלף דולר. בשנה שעברה היא נקנסה ב-170 אלף דולר לאחר שלא מילאה את כל הנדרש ממנה לפי החוק הצרפתי, במקרה אחר.

הפסיקה מעוררת ויכוח בין מצדדי חופש הביטוי לאלו המבקשים להציב סייגים ברשת. גוגל הביעה לא פעם את התנגדותה ונאלצת לקבל בהכנעה בקשות על רקע "הזכות להישכח". מאות אלפי בקשות הוגשו לגוגל על רקע פסיקה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים