הפנטגון בונה מערכת שו"ב להגנת סייבר

מנמ"ר משרד ההגנה האמריקני מוביל את המהלך עקב דו"ח ביקורתי על איומי סייבר שפורסם מוקדם יותר השנה ● בדו"ח הזהירו כי כמעט כל מערכת נשק גדולה בארצות הברית הייתה חשופה למתקפות סייבר

אמזון ממשיכה להילחם נגד הזכייה של מיקרוסופט במכרז הענן של הפנטגון

משרד ההגנה האמריקני בונה מערכת IT שתאסוף נתונים על נקודות התורפה ברשתות התקשורת והמחשוב בצבא ארצות הברית, לרבות במערכות נשק ומתקני צבא. זאת, במטרה לרכז את המידע והנתונים אודותיהן, ולתעדף את תיקנן; כך אמר בסוף השבוע לוטננט-גנרל קווין מקלפלין, סגן מפקד פיקוד הסייבר בצבא.

המיזם מובל על ידי מנמ"ר משרד ההגנה, טרי הלבורסן. הוא נובע מתוך דו"ח ביקורתי על איומי סייבר שפורסמו מוקדם יותר השנה, על ידי בוחן הנשק הראשי של הפנטגון, לצד ההסלמה במתקפות הסייבר מצד סין ורוסיה. הדו"ח, של מייקל גילמור, מנהל הבדיקה וההערכה בפנטגון, הזהיר כי כמעט כל מערכת נשק גדולה בארצות הברית הייתה חשופה למתקפות סייבר.

מקלפלין אמר כי המערכת תופעל על ידי 133 צוותי תגובת סייבר, ותמנה כ-6,200 אנשים, והיא תהיה בעלת יכולת מבצעית ראשונית בסוף 2016.

בתחילה, הזנת הנתונים תיעשה באופן ידני, אבל בהמשך המערכת תהיה אוטומטית לחלוטין ותעזור לגורמי הביטחון לזהות ולהגיב למתקפות סייבר באופן מיידי, אמר מקלפלין. הוא הוסיף כי ההתמקדות הראשונית של המערכת תהיה על האיומים הגדולים ביותר, כולל מערכות נשק שפותחו לפני 30 שנה, "לפני שאיום הסייבר הובן במלוא עומקו", כמו גם מערכות חדשות יותר שאינן מאובטחות מספיק.

"אין כנראה מספיק כסף בעולם כדי לתקן את כל הדברים האלה. אבל השאלה היא מה הכי חשוב, ושם עלינו למקד את המשאבים שלנו", אמר מקלפלין והוסיף כי המערכת נועדה במקורה לבחון רק מערכות נשק ורשתות, אך הפנטגון מיישם כעת גישה רחבה ומתוחכמת יותר, שתטפל באופן בו הנתונים עוברים בין גופים בתוך הצבא.

מקלפלין סיים בציינו כי מפקדי צבא ארצות הברית כיום קשובים לאיומי סייבר יותר מאשר בשנים קודמות.

בעיה מתמשכת

סוד גלוי הוא כי מערכת הביטחון האמריקנית ובתוכה צבא ארצות הברית, מהווים יעד מתמשך למתקפות סייבר שמקורן הוא רוסיה וסין. כך, בשנת 2011, הפנטגון הודה כי ממשלה זרה עמדה מאחורי מתקפת סייבר שבוצעה נגד מחשבים אישיים בצבא ארצות הברית, שבסופה נגנבו 24 אלף רשומות של משרד ההגנה.

ב-2012, הבית הלבן נאלץ להכחיש דיווחים לפיהם מידע קריטי נגנב. זאת, לאחר שפורסם כי האקרים סיניים חדרו למערכות המקושרות לסודות הגרעין בארצות הברית.

בשנת 2013, נעשה דו"ח סודי עבור הפנטגון, על ידי המועצה לביטחון מדעי, ממנו עלה כי יותר מ-24 עיצובים של כלי נשק גדולים של ארצות הברית נגנבו והועתקו על ידי האקרים סיניים – כולל אלה הנחשבים לקריטיים לפעילות ההגנתית וההתקפית של אמריקה. המידע שנגנב היה אודות הגנה מפני טילים, מטוסי קרב וספינות.

בינואר השנה, בוחן הנשק הראשי של משרד ההגנה אמר לקונגרס האמריקני כי כמעט בכל תכנית נשק אמריקנית "נמצאו נקודות תורפה משמעותיות" למתקפות סייבר, כולל שגיאות תוכנה, תוכנות לא מעודכנות וללא הטלאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים