"ההתנדבות מועילה גם לחברות ההיי-טק"

רב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים עסק בהתנדבות, בתרומה של חברות ההיי-טק לקהילה - ובמה תפקידה של הממשלה בנושא ● גילי גינצבורג, יבמ: "ההתנדבות היא ערך"

גילי גינצבורג, מנהלת תקשורת ארגונית במעבדות המו"פ של יבמ בישראל

ההתנדבות מועילה לא רק למי שנהנה מתוצריה, אלא גם לעובדים המתנדבים ולחברות ההיי-טק – זהו אחד המסרים מרב שיח שנערך באחרונה בנושא בבית אנשים ומחשבים.

בדיון, אותו הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, השתתפו מנהלות בתחום מחברות היי-טק שונות. שתיים מהמשתתפות היו גילי גינצבורג, מנהלת תקשורת ארגונית במעבדות המו"פ של יבמ (IBM) בישראל, ורויטל ביתן, מנהלת האחריות התאגידית באינטל (Intel) ישראל.

השתיים סקרו את הפעילות ההתנדבותית של החברות. גינצבורג אמרה כי "ההתנדבות היא ערך ויבמ מעודדת אותה באשר היא. מעבר לפעילויות המאורגנות, כל עובד מוזמן להתנדב באופן פרטי ואם הוא ידווח על ההתנדבות, לפי קריטריונים, החברה תוסיף כסף לכך. 21 עמותות ישראליות נהנו מהפרוצדורה הזאת השנה".

"כחלק מהתרומה לקהילה, אנחנו מבצעים פעילויות שמעודדות בני נוער, מיעוטים, נשים ואוכלוסיות שעוד לא רואים מספיק בהיי-טק, כמו אתיופים וחרדים", אמרה גינצבורג. "למשל, אנחנו נותנים שיעורים אישיים במתמטיקה ובאנגלית לתלמידים".

"הרעיון של יבמ בתחום הוא ליצור תמהיל התנדבותי שכולל הרבה מאוד פרויקטים – החל מהתנדבות שבועית בדמות מפגש עם תלמיד לאורך כל שנת הלימודים, עבור בסדנה בת מספר מפגשים לקבוצה של תלמידים וכלה בהרצאות חד פעמיות", הוסיפה. החברה עושה זאת, בין היתר, כחלק מפרויקט חושבים חיובי.

פרויקט נוסף בו נוטלים אנשי יבמ ישראל חלק הוא דרך המלך של עמותת על"ם, שבמסגרתו "נשים צעירות, בנות 17-21, ברמת סיכון גבוהה מאוד מגיעות אלינו ורוכשות מיומנויות שיעזרו להן אחר כך בשוק העבודה", אמרה.

גינצבורג ציינה כי המנהלים הבכירים של החברה מצטרפים להתנדבות – "ולא סתם, אלא הם הראשונים. הם פותחים את האירועים ומראים דוגמה אישית".

רויטל ביתן, מנהלת האחריות התאגידית באינטל ישראל

רויטל ביתן, מנהלת האחריות התאגידית באינטל ישראל

ככלל, היא אמרה כי "דור ה-Y הוא דור של אנשים מעורבים, שרוצים לקחת חלק למען הקהילה וליזום דברים. חלק מהם שואלים על כך כבר בראיון העבודה".

"היעד: ש-40% מעובדי אינטל יתנדבו בכל שנה"

ביתן ציינה כי "היעד של אינטל ישראל הוא ש-40% מעובדיה יתנדבו מדי שנה. זה מוגדר כחלק מהיעדים העסקיים של החברה".

אחת הדרכים בהן מנסה אינטל ישראל למשוך עובדים להתנדבות היא העמדת דוכנים באירועים שהחברה עורכת להם, כמו ימי כיף ומעמדי חלוקת מתנות לחגים, הוסיפה. היא אמרה כי על כל שעת התנדבות של עובד, החברה תורמת לעמותה שבו הוא מבצע את הפעילות.

"מדי יום מתקיימות אצלנו פעילויות התנדבותיות", אמרה ביתן. "אנחנו מארחים בכל יום תלמידים מקבוצות שונות, אורזים חבילות שי ומבצעים פעילויות בשלל נושאים ותחומים, ולשלל מגזרים בחברה הישראלית. אחת לשנה אנחנו עושים יריד התנדבות".

אחד התחומים בהם אינטל ישראל ידועה בתרומתה לקהילה הוא החינוך. "אנחנו – באינטל ובהיי-טק הישראלי בכלל – עומדים בפני מחסור במהנדסים, ולכן אינטל היא ממובילי היוזמה לחינוך טכנולוגי. אנחנו רותמים לנושא גורמים רבים במדינה, כולל משרד החינוך, ומרכזים קואליציה של חברות".

בתשובה לשאלה האם הפעילות הזאת, ופעילויות נוספות למען הקהילה שמבצעים כיום חברות ואנשים פרטיים, לא צריכות להיעשות על ידי המדינה השיבה ביתן: "יש בעיות גדולות שעומדות לפתחנו, כאזרחים. הממשלה לא יכולה לפתור לבד. נדרשת שותפות בין המגזרים הפרטי, הציבורי והשלישי בפתרון של בעיות ארציות או גלובליות, לאומיות וחשובות".

דיווחים נוספים מהרב שיח – בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים